Bearclaw

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 22 oktober 2010 09:09

Inatt har det blåst och regnat som bara den även i morse så regnade det och blåste, man kan säga att det verkligen har varit rana rama höstvädret.  Sådant väder kan man vara utan. Det ser faktiskt ut att det kan spricka upp lite och kanske vill solen titta fram lite, blåser gör det men det känns skönare om solen vill i alla fall komma fram.


Det är ju lite jobbigt för man vet ju inte vad man ska ta på barnen när de är ute, jag kan gärna vara lite dum och ta på dem lite för mycket. Sen kommer de in till mig och tala om att de är varma, då får man lite dåligt samvete. Men de rör ju sig på ett helt annat vis än vad en annan gör. Fast de kan ju även klä av sig och tro att det är sommar ute och kommer in och de är jätte kalla. Så man kan bli lite tokig att man inte vet hur de ska klä sig. Och inte tala om skor de tror de kan vara ute i sandalerna när det både är blött och kallt på marken. Så det blir en massa koll på de små liven så de inte ta av sig eller byter skor.


Vi håller på att städa vår tomt det tycks vara något som man hela tiden måste göra. Barnen är nämligen speciallister att ta fram saker och de hittar allt. Sen har vårt staket rasat ner så det skall vi sätta upp innan snön kommer. Man har ju alltid att göra när man har hur och barn, djur. Sen har vi mitt företag som vi har inskaffat lite saker till och haft ständig kontakt med min revisor så allt blir rätt så man slipper få tillbaka papperna hela tiden för man har glömt något. Jag har missat lite som revisorn sa att det är så lätt att man inte tänker på de uppgifterna, men nu är det bra för nu hjälper revisorn mig så inget kan bli fel. Det är tur att det finns folk som kan hjälpa en.


Ha det gott och sköt om er, kjamen  

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards