Bearclaw

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 23 oktober 2010 08:55

Vad kan man säga om detta väder som har kommit just nu det är i alla fall inget trevligt väder. Det regnar och blåser och är så grått ute man kan inget annat än att vilja gå ide nu och vakna till våren igen. Det som är problemet med att gå i ide man är ju inte gjort för att göra det tyvärr men det hade varit skönt.


Lördag är det hela dagen idag och jag hoppas att barnen inte river huset till slut eftersom de inte kan vara ute i detta väder. Som jag har skrivit innan så vill jag inte ha dem mer sjuka än vad vi har haft det hemma. Annars finns det inte dåligt väder så utan bara dåliga kläder. Det får blir lite mysigt med film och spel så kanske de inte få spelet på varandra.


 --------------------------------------------------------------------------------------------------


Jag och en vän bruka prata om sjukvården det som är så sorligt är att man får vara frisk för att söka vård. Och kan man inte ta för sig så kommer man ingen stans alls utan då blir man hemskickad fast man inte är frisk. Vi tillhör dem som knappt ringer till sjukvården, men när vi ringer så bruka det vara något som inte är bra alls. Själv så stannat jag hellre hemma än att åka in till läkare bruka säga det till gubben det går över. Sen har jag en gubbe som blir orolig för mig eftersom jag är sällan dålig och det är mycket som måste vara fel om jag är sängliggande. Då får man vara lite snäll och låta honom ringa så han blir lugn för jag brukar inte vara orolig alls. Visst och sant är det inte bra det heller men jag är bara sån. Men jag har fått bli arg på sjukvården bland annat när det gällde vår dotter tycker om när de säger att så här är det punkt slut och det är inte ens någon som vet något vad som vara fel. Även gubben blir också arg så vi brukar vara de personerna som blir arg och kräver att våra nära och kära ska få den vård de behöver. Fast jag anser inte att man ska behöva vara så utan det ska ju vara en själv klarhet att man ska få vård.


Ha nu en bra lördag och hoppas vädret är bättre hos er, kjamen  

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards