Bearclaw

Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Varför gör många så?????

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2010 09:57

Varför är det skillnad på egna barn och andras???


Jag har aldrig förstått mig på att göra skillnad på mina barn och andras te.x tycker själ v att alla barn är lika goa om det skulle vara något. Och gör våra barn något så får de står till svars med det så är det bara. Tycker det är sorligt att det finna föräldrar som tror att deras barn är små änglar eller att de är så ömtåliga så inga får röra dem när de är små.


Men det är så ofta man hör att mitt barn gör ingenting dumt utan det måste vara den andra som gjorde något. Hur dum får man vara man måste ju kolla vad som har hänt och inte se sitt barn i centrum och vara så dum och tro att de inte kan göra något. Man måste verkligen låta barnen ta ansvar för det de gör och säger, annars tror de att de kan göra vad de vill även när de blir stora. Och då kanske man inte kan säga det var inte mitt barn som gjorde så. Man hjälper inte sina barn om man gör så.


Det är lika dant med föräldrar som tror de kan skydda sina barn från att slå sig. Jag gör vad som helst för att mina barn inte ska göra sig ila. Men har jag sagt många gånger te.x att de inte ska leka i soffan och de ramla och slår sig, då tycker inte jag  inte synd om dem. Medans det finns de föräldrar som inte låter de ramla utan springer runt och skydda dem hela tiden. Jag förstår inte hur de ska lära sig att om jag gör så då ramla jag.


Det var lite om det, kjamen

 
 
Daniel

Daniel

8 mars 2010 12:44

Lätt att man glorifierar egna barn!

Men e man utan barn så e det svårt att ha en åsikt! ;)

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Sussa

Sussa

8 mars 2010 16:09

"Mina barn o andras ungar" sägs det ju. :-)

O Daniel som har kommenterat här ovanför: Jag tycker att människor UTAN barn har mycket åsikter om hur barn ska vara ...

http://sussasvovvar.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

8 mars 2010 19:56

Min syster brukar säga att om dom inte får slå sig så vet dom ju inte vad dom ska undvika!!

Det är även många föräldrar som vägrar träffa andra som är lite krassliga för att barnen kan bli sjuka. Det känns ju också lite tokigt för immunförsvaret behöver nog jobba lite också..

Men vad vet jag, jag har ju inga barn!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

9 mars 2010 06:34

du vet mina barn andras ungar... så är det TYVÄRR!!!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

9 mars 2010 10:01

Jag gör skillnad på mina egna barn och sedan andras barn. Mina barn älskar jag mer än mig själv och jag skulle offra allt och då menar jag allt för att skydda mina egna barn. För mig är det en ren instinkt att sätta mina barn främst. Men jag är ändå fullt medveten om att även de har hittat på ofog och inte är några änglar. Jag är inte känslolös inför andras barn och barn i allmänhet berör mig djupt och vår dörr har alltid stått öppen även för andra barn.
Visst måste barn lära sig av sina egna misstag, men det är de vuxnas plikt att se till att de inte kommer till skada.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
kurrelina

kurrelina

9 mars 2010 11:02

Så rätt så rätt. Det är viktigt att lära barnen fel och rätt i tidig ålder och lära sig av misstag.
Man ska absolut inte tro att ens egna barn aldrig gör något fel, då är man jäkligt insnöad. De enda som har svårt att förstå barns tokerier och omöjlighet är de som aldrig skaffat egna barn.
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards