Bearclaw

Direktlänk till inlägg 3 september 2009

Våra Kattungar:)

Av Rosie-Marie & Harry - 3 september 2009 08:03

Torsdag och vädret är inte riktigt som jag vill att det skall vara, men man kan ju inte få allt:)

Igår så badade jag Senyaya och gjorde ordning hennne hon blev jätte fin. Idag är det Goliat som står på listan så han också blir lite ren. 

Fabian han är den bästa hunden vi har på den fronten för han bara älska att bada och bli fönad. Då vet han att matte håller på med honom i flera timmar. 

Men han skall badas efter vi har kommit hem från Öland för även han är lite skitig.

Ska packa in det sista i husvagnen och ska baka lite fika som vi skall ha med oss. Vi bruka nämligen baka så vi kan lite gott till kaffet och barnen gillar nämligen när vi tar med oss fika. De är inte så glad över det köpta man har nog skämt bort dem lite, men det gör jag gärna tycker det är roligt att baka.

Här får ni bilder på våra kattungar de är inte de bästa men sonen tog korten i går.

Här ligger Fia på våran grind som vi har upp till trappen.

Inte riktigt lika bra bild på Mimmi men ändå en bild;)


Ha det gott mina vänner och va rädda om er, kjamen på er

 
 
gunilla

gunilla

3 september 2009 08:45

Jag hoppas ni får fint väder där på Öland och att det går bra för hundarna. Jag var på en hundutställning i Älvsjö/ utanför STHLM när jag bodde där nere, var rätt kul me vilket skällande överallt. Men det häör ju till när alla djuren kommer samman. Ja du det blir ju billigare att baka bröd än det köpta. Jag brukar göra s.k pizzabullar och ta med, det är ju både gott och mättande. Ibland kan jag vara lat också,då brukar vi stanna på ett ställe i Björna och köpa nåt gott. De har så gått kaffe där.
Sedan var det svar på din kommentar i min blogg för ett par dagar sedan. Städschemat: det är ju inte ett schema precis utan jag skriver upp vad som behövs göras i lägenheten och mina flickor kan skriva sin sign eller göra ett märke på det de känner för denna vecka. Jag tyckte det var bra och fungerade på familjemedlemmarna i USA när jag var där, så tog det med mig hem.
Ha en bra dag och lycka till med allt, kör försiktigt! Gunilla.

http://gunibirgit.bloggagratis.se

 
Yvonne K

Yvonne K

3 september 2009 08:49

Bilderna är jättefina!! :D

Förstår att du har en hel del att stå i med hundar som ska badas, packning och dessutom hinner du baka. Du är duktig du. :D

Men det är som du säger att vet man att det är uppskattat det man gör så gör man det gärna.

Hoppas nu allt går bra för er. Lycka till med allt!

Ha en go dag.
Kramar :D

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
marie

marie

3 september 2009 11:06

Ha en skön trip i husvagne.
Vår hund är skitig jämt...en riktig lortgris. Älskar att liga i alla dypölar o lort hon ser...Blir inte bättre av att hon har vita ben så då syns ju allt smuts.
kram

http://www.mariekjerulf.blogg.se

 
Marianne

Marianne

3 september 2009 11:22

Jag funderar också på att baka. Men jag ska INTE använda snabbjäst denna gång, för torra kanelbullar vill jag helst inte bjuda på fler gånger. Om det inte blir bullar så kanske jag gör blåbärsmuffins. Jag får se vad jag känner för om en stund.
Söta små missar som ser ut att trivas bra efter flytten. 1-an och 4-an mår också bra.
Ha en trevlig tur till Öland. Vi ses där
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Mammatilda

Mammatilda

3 september 2009 14:40

Tackar! En gör så gott en kan :-)

http://www.mvg.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

3 september 2009 14:41

Söta små kissar.Aha så det är hundbad som står på menyn.Inte så roligt kanske men det är desto roligare att se resultatet.
Blir lite förbryllad av din kommentar i min blogg.Min sjukskrivning berodde på att jag gick in i den berömda "väggen" och har inte med sk vänner att göra.För min del är jag gärna vän med "alla", så länge de inte har betett sig illa mot mig personligen.Och vad jag vet är det ingen som gjort det.Men det vad kanske inte det du menade ,vad vet jag?
Ha det nu så bra på Öland och jag håller tummarna !!!

Kramelikram Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

3 september 2009 18:29

Jättegosiga bilder måste jag då säga. Vilka häftiga namn på katterna också. Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

3 september 2009 20:42

men så söta kisseungar :-)

Förstår att barnen gillar när ni tar med der fika

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Linnéa

Linnéa

4 september 2009 07:48

Ja jag skulle inte sagt nej om någon höll på och kammade mitt hår i flera timmar, det är ju så skönt :) och avkopplande. hi hi hi.
Jag håller med dig att bakning är roligt, och ännu roligare är det ju om andra älskar det:)
Ni får ha det så bra, och lycka till!
Kramar till er alla :)
/Linnéa :)

http://linnea-90

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards