Bearclaw

Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Måndag kväll

Av Rosie-Marie & Harry - 12 januari 2009 23:15

Måndag kväll och jag har precis lagt vår lilla dotter i sin säng, våra hundar ligger runt mina fötter. Harry försöker få ordning på vår bil han läser instruktionsboken men han verka inte bli klokare för det, sen knapra han lite på sin dator. Man får hoppas han kan fixa vår bil det är inte lätt att fixa nya bilar med all denna teknologi som sitter i nya bilar. Mina kurser börjar i morgon den ska verkligen bli kul att få träffa mina pensionärer igen de är ett gäng undrbara människor. Tänkte se om jag inte kan baka något och ha med mig till lite fika. Tänkte se om man kan införa 5:- till en fika kassa det blir lite lättare om det skulle vilja vara någon annan som vill göra något. Ska även träffa en mycket kär vän till mig har inte träffat henne på ett bra tag. Hon ska vara med mig på min kurs och det ska bli kul att få lite hjälp. Hoppas hon fatta lite smak på det i så fall kan man få lite hjälp då och då.

Det skall även bli roligt att få se en bättre blid på mitt barnbarn som jag skall få någon gång i slutet av maj början på juni. Jag har redan sett en bild på vårt barnbarn men då var barnet så litet nu är hon halva tiden gången så det syns mer att det är ett barn. Det skall bli intressant att se vilket datum de säger när barnet kommer.

Själv vill jag inte ha flera barn är så tacksam för de 9friska barnen som jag har fått. Om jag så skulle vilja ha fler hade jag inte vågat skaffa flera en då. Det tog mig så hårt när vi skulle ha vår minsta dotter och det skulle inte jag gå igenom en gång till. Däremot har jag funderat på att utbilda mig till barnmorska. Det yrket skulle passa mig som handen i handsken att kunna hjälpa till att få se en sådan underbar sak att se hur ett barn föds. Vet att det även finns sorgliga synder när det gäller födandet det höll ju på att sluta ila när vår dotter föddes. Men det är ju ändå mer glädje än sorg och att få kunna vara med på dessa stunder hade varit en ära. Så man får väl ta sig i kragen och se om man kan blir något när man blir stor.

Har tagit lite fina kort på våra tikar kommer att visa dem en annan dag måste nämligen tömma vår kamera först. Och just nu hittar jag inte sladden så jag kan inte få in dem på min dator, hopas att kunna visa dem i på onsdag. Vår Senyaya är inte så liten hon är en fin tjej och växer så det knakar. Vi tänkte ställa ut henne i Skåne det är ju alltid roligt att se vad de säger om henne. Denna lilla dam hon sätter sig ingen på Fabian har fått en ny plåga(hehehe) Gaby leker ju hellre med Senyaya så när man släpper ut dem två själva, då ur det runt huset vill jag lova de är lika dana bägge.

Nu får ni sova gott och ta vara på er, kjamen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards