Bearclaw

Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Rosie-Marie & Harry - 25 oktober 2008 15:38

Då var det lördag med ett helt underbart höstväder ute. Min pappa kom på morgonen så vi år frukost ihop satt och små pratade lite sen skulle han åka. Jag själv började plocka lite och dammsög det är ju något man gör varje dag med hundar och ungar som ta in skräp. Fick ett snabb besök av en kär vän pratade lite sen skulle vännen iväg, men det var trevligt att träffas fast det var lite kort. Min man och vår äldsta son åkte på tippen med ett fullt lass med skräp, ska försöka fylla det igen. Vill ha väck så mycket som möjligt innan det blir snö ute för man vet ju aldrig när det gäller vädret. Sen är det alltid trevligt när det ser bra ut för jag vill ha ordning då har jag min man och äldsta sonen som är mer för att spara än kasta. Vår 9-åring har en kompis hemma så han är sysslosatt där emot ville alla andra också leka med tyvärr så blir det lite svårt, vi har inte telefonnummer till deras klass kompisar. Men det blir bara att fixa till nästa gång de skall till kyrkans barntimme. Annars blir det en städa dag med allt det innebär.

Hundarna har hållit på att busa sen tidig morgon, det som jag blir lite ledsen över var att Gaby hade varit inne i 3-åringens rum och bajsat och kissat på den ny tvättade mattan. Är lite ledsen över detta för hon har bajsar inne hela veckan. Ändå går de ut sent på kvällen och jag går ut med dem tidigt på morgonen ca 03.00 men ändå så har det hänt inne. Då skall jag säga att hon inte är värd mycket och man vill –ja skall inte säga vad man vill göra med henne. Idag skall jag ta ut Gaby för första gången att dra vagnen som vi har till hundarna. Jag tänkte se vad hon tyckte om det Fabian gillar det så där men det är ju en träning som man får hålla på med. Sen är det alltid roligt för barnen om hundarna kan dra dem, det blir lite lättare för dem att gå med. Barnen orka inte gå så långt men då kan de gå en liten bit och få åka resten. Nä nu måste jag fortsätta med mina sysslor sköt om er, kjamen.

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards