Bearclaw

Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Rosie-Marie & Harry - 18 oktober 2008 09:30

Idag är det fint väder ute lite kallare men det får vi ju ta det är den tiden nu, det som är lite jobbigt är min värk i mitt knä. Det gör ondare när det är kallare ute men det är något man har lärt sig att leva med. Annars gillar jag när det är snö ute det blir så fint och barnen kan vara ute och leka på ett helt annat sätt. Minns när en annan var liten det var alltid snö på vintern nu vet man aldrig om det blir något eller ej. Detta tycker jag är jätte synd eftersom det finns visa barn som inte vet vad snö är. Och något som jag längtar efter allra mest är en vit jul det hade varit så fint om man kunde få lite jul känsla just julafton. Fast n så länge har vi inte fått det men jag hoppas fortfarande på den snö som kan komma. Tal om jul det är inte länge tills det är julafton barnen längtar redan efter tomten och vad de skall få i julklapp. Själv älskar jag den tiden när man tänder lite ljus och man gör saker tillsammans på ett annat sätt än vad vi bruka. Vi gör mycket ihop med våra barn men just jul är det något annat. Ja den tiden är helt underbart när man gör godis baka pepparkakor m.m Ja det var lite om de drömmarna som man fick för stunden.

Hundarna har varit ute och lekt en stund de väntar att deras mat skall bli klart. Så fort någon går mot diskbänken så kommer alla 3hundarna och sätter sig nedanför och väntar. De blir lite ledsna när man går därifrån utan att de har fått maten. Men inget är som väntans tider eller? Jag borstade Senyaya igår det tyckte hon om även denna hund gillar när man pyssla med henne vilket jag tycker är bra. De blir lite lättare att hålla på med och tåliga. Gaby var lite svårare i början men nu har ju hon även kommit på hur skönt det är att få denna tid själv med matte. Fabian har alltid gillat när man pyssla med honom han blir lite ledsen över att de 2timmarna som de bruka ta och ibland mer att de tar slut. Så det är så bra att även Senyaya gillar detta, även barnen håller på med hundarna så de blir tåliga.

Nu får ni ta hand om varandra och njut av eran lördag, kjamen

   

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards