Bearclaw

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2008

Tvättade igår

Av Rosie-Marie & Harry - 9 augusti 2008 11:23

Igår passade jag på att tvätta eftersom jag vill hänga ut kläderna, fick bort lite tvätt från tvättstugan det var skönt. Det som jag blev ledsen på var att det började regna framåt eftermiddag kvällen, och tvätten hade inte torkat (suck). Barnen har ätit sylt så det har tutat ut i öronen de bara älska hemma gjorda sylten, vår 5-åring lite mer. Så jag fick lova 5-åringen att göra pannkakor idag så han kan äta sylt till, man kan inte förklara riktigt hur mycket han gillar denna sylt. 15-åringen hjälpte till Harry och plocka ordning så de kunde åka till tippen de treminsta följde med. De tycker att det är roligt att vara med deras pappa. Blev pizza till mat jag orkade inte laga mat det var för varmt och klibbigt för det, men barnen blev inte ledsna för det. Vår 9-åring kom hem han hade varit hos sin mormor, de hade haft jätte kul. Han bara älska att få åka hem till henne, han bruka hjälpa henne med lite av varje.

Satt och tänkte lite på hur glad jag faktiskt är att vår 15-åring inte ville träffa hans biologiska pappa. Fick redan på att han hade misshandlat si sambo, och att han får sitta inne i 8månader. Tyvärr så visste jag att han inte kommer att ändra sig, han har misshandlat folk länge, sen kan han säga att han inte har gjort något. Så jag är tacksam över att sonen inte behöver vara i en sådan miljö. Ja så är det med vissa människor de blir aldrig bättre. Det som är sorligt är att vår sons farfar inte har hört av sig sen han fick kontakt med hans son. Hoppas verkligen att han får redan på vad det är för något hans son gör. Och att de förstå att vår son har det mycket bättre utan honom i sitt liv. Det som är lite synd i detta fall är att han inte fick längre fängelse straff på grund av att han har suttit inne för misshandel innan. För mig kan han gärna ruttna i fängelse.

Sköt om er, kjamen

 
 
Marianne

Marianne

9 augusti 2008 13:33

Pankakor står högt upp på mina söner önskelista när de vill ha mat. Konstigt att en favoriträtt hänger med i stort sett hela livet. Men det är ju enkel mat att fixa till, så mig gör det inget. Själv så föredrar jag honung på mina pankakor.
Jag förstår att du känner både agg och besvikelse över pappan till en av dina söner som burit sig så illa åt mot både dig och din son. Och det måste kännas ganska bra att även andra nu har fått veta hur han uppför sig mot folk. Tråkigt att farfar inte hör av sig. Men han har kanske dåligt samvete som gör att han inte vågar ta kontakt.
Men nu lever ni ett gott familjeliv och kan lägga det tråkiga bakom er. Det är enbart morgondagen vi kan påverka, gårdagen har passerat.
Ha det gott och vi ses.
kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards