Bearclaw

Alla inlägg den 13 september 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 13 september 2007 14:36

Idag är det vår 8-årings dag han fyller inte år men idag ska han för första gången sova över tillsammans med alla på hans skola på ett läger. De bruka göra så en gång varje höst så tar de barnen på läger, de visst och sant bara där till i morgon. Men de har mycket roligt ihop de lagar mat hjälper varandra med allt möjligt, och förra året var han för liten för att sova där. Nu är han tillsammans med sin pappa, Harry körde även några barn till lägret vår son är så glad att hans pappa ska vara med honom. Även de andra barnen tyckte att det var roligt att det kom en karl med annars är det bara tjejer, så jag kan förstå dem om det är roligt när det är en man med. För alla barn behöver ha det manliga könet med för de gör saker som vi tjejer inte skulle göra så man kan inte ersätta dem. Nu hade de även varit ute och gått i 3km och fått äta lite mat som barnen hade lagat nu var det bara att diska. Så jag sa hejdå till min man som ringde och pratade lite. Vi ska åka dit när de äldsta sönerna har kommit hem för de ville med, och deras lillbror blir så glad när de är med. Så vi ska ha lite korv och dricka med oss när vi åker dit. Hoppas även ni får en bra dag.Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 13 september 2007 10:08

Det är roligt att det är fler som vågar skriva i kommentarer.

För det är helt okej fast man inte känner den som skriver så bara skriv.


kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 13 september 2007 09:56

Vet inte varför men jag har börjat att tänka så mycket vad man har gjort och varit med om i livet. Kom på det att man har levt ett liv på 90år, fast jag inte är så gammal det är inte klokt vad man kan berätta vad som har hänt en. Bland annat är jag en sådan person som gärna säger vad jag tycker, och blir inte arg om någon tex säger att de inte tycker om mig. För vi är olika alla kan inte gilla alla men varför måste man prata skit om varandra och göra allt man kan för att andra ska tycka som en annan. Jag har och försöker tala om för mina barn att man behöver inte tolerera massa skit utan säg ifrån. Och när man är en sådan person som inte håller sig till vad de andra tycker då blir man en dålig människa, då ska man prata ila om denna person fast man inte riktigt vet så mycket om den personen. Detta gör mig så ledsen för man vet inte om man blir lovad en morgon dag. Kan inte förstå varför man skall lägga massa energi på skit, kan man inte bara sköta sig själv och låt andra vara olika det är inget fel. Jag har inte så många nära vänner men det har jag valt själv men de jag har runt mig är jag glad för. Jag har många kompisar som jag gärna prata med om lite av varje, och jag kan uppföra mig fast jag inte gillar en person som är i samma rum som en annan. Men däremot så är jag inte bäst eller fel fri jag gör mina fel och misstag men jag är inte den som är den, skulle det vara så att jag gör något fel mot någon så kan jag säga förlåt. Även kan jag tala om för tex de som hjälper mig med något som tack det är inte svårt. Men tyvärr så är inte så många som gör så de ser bara sig själva och påverka andra till att tycka som en dem. Jag skulle inte vilja ha en som är som mig det räcker helt klart med en av mig. Nej tycker man inte om en person låt bli att vara med den personen, är det så att i visa fall inte kan undvika det säg hej och gå där ifrån. Men för katten prata inte bakom ryggen på folk. Då är det bättre och säga det till den personen det berör. Vet att det är svårt och veta vad är skit snack och när man står för det man säger men tänk alltid på en själv hur man själv vill bli behandlad.


Det är lika dant med jobb hur många gånger får inte den personen som våga stå upp och säga i från skit från ledningen. Och resten av arbetskamraterna säger inget fast när man har suttit vid fika bordet säger vad de tycker är fel. Men när det väl gäller så är många tysta, bland annat är man rädd för att bli av med sitt jobb om man skulle säga något som är fel. Och det är väl inte så vårt samhälle ska vara våra barns framtid, jag har så svårt att fatta varför det är så svårt att göra något bra på jobbet. Det ända är man skall göra lika mycket fast på kortare tid sämre arbetsredskap sen tror de att man ska kunna göra ett bra jobb. Man får inte ens ett tack vad bra det blev, å nej när man får höra något från ledningen är när man gör massa fel. Då kommer de och peka med hela handen och undrar vad man håller på med. Varför är det så? Tänk om man gick ihop alla som tycker det är fel på jobb, miljö, skola m.m då hade vi varit många och då hade inte de vågat göra något. För tillsammans det är då man blir stark. Så snälla sitt inte runt kaffe bordet och tyck mycket att man ska ta upp detta på mötet med ledningen och sen inte gör det. Nej då är det bättre att inte säga det så utan säg som det är jag vill bara prata av mig, men vill inte att man ta det med ledningen. Då slipper den personen som hade tänk att prata för er alla göra det själv för stå upp och tala om att det här tycker vi är fel m.m är inte lätt när resten sen kniper som en mussla. Våga ni stå upp för era åsikter ska ni göra det för man är starkare om man är fler, och då kanske ni ändra på det som ni tyckte var så fel. Jag har nämligen vänner som sitter i den sitsen där de vill göra något men vet inte o de vågar och om det inte sprids till fel personer. För det ända är att de behöver hjälp innan de ramla ihop på grund av att de inte orka mera. Nej det här är stora problem som privat eller jobb. TA VARA PÅ VARANDRA! Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards