Bearclaw

Alla inlägg under februari 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 28 februari 2010 20:39

 

GOD-NATT

Av Rosie-Marie & Harry - 28 februari 2010 11:29

Just denna gång så skriver jag inte så mycket om något.

Det känns lite tungt och man är lite orolig så det känns bäst att inte skriva så mycket.


I vårt hjärta du kom med buller och bång.

Du var så liten så du kunde vara i min jacka när vi var ute.

Och vi är så glada att just vi fick förtroendet att äga just dig.

Vi hoppas av alla våra hjärtan att du ska få det bra denna gång.

Skicka dig stora bamse styrke kjamisar och en vakande ängel.

 

Vi älska dig så Fabian.

Av Rosie-Marie & Harry - 28 februari 2010 11:27

Nytt in lägg i Hundarnas Dagbok   

 

Nospussar  

Av Rosie-Marie & Harry - 27 februari 2010 11:28

Då var det lördag och barnen börjar skolan till veckan vilket ska bli så skönt. Eftersom barnen har varit lite sega så har de varit hemma i 14-dagar och då måste jag säga att det är mycket skönt att skolan börjar och vardagen tar sin form.


Idag så skiner solen och det är plus grader ute och det är rätt blött. De små killarna är ute och leker medans de andra är uppe på deras rum och städa upp lite. De har nämligen lanat i veckan och det har blivit lite stökigt. Så nu vädras det så de får lite frisk luft på övervåningen man mår ju så mycket bättre om man har vädrat.


Den äldsta sonen är ute i garaget och plocka han håller på att fixa ordning sin bil så han kan besikta den. Den andra sonen ska ut och fixa sin stuga så att hans hall blir bra.


Man kan nästan säga att det börja kännas som våren börja närma sig för det är riktigt skönt ute. Så nu hoppas jag att vägarna ska bli lite bättre så jag kan ta vagnen och gå en runda. Har ju inte kunnat det och det är ingen höjdare att ha barnen i handen när den minsta är 1år. Gubben skulle göra lite nytta han med och jag ska ta hand om tvätten och allt annat som man gör varje dag.


Ha det gott och va rädda om er, kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 27 februari 2010 00:39

 

Sov så gott och va rädda om er:)

Av Rosie-Marie & Harry - 26 februari 2010 14:11

Nytt inlägg på Hundarnas Dagbok   

 

Nospussar till er  

Av Rosie-Marie & Harry - 26 februari 2010 09:46

Pratade med en vän igår som talade om något som får mig att bli så himla arg.   Hon talade om att det fanns en person som ägde en hund som bara får gå ut och rasta sig 3-dagar i veckan sen är den inne i en lägenhet. Och lägenheten blir städad var 14-dag och inget mer för personen som äger hunden går inte själv ut med sin hund eller städa sin lägenhet.


De har haft personer som har kollat upp hunden veterinär m.m och ingen gör något åt detta. Vi har lagar som säger att en hund inte får vara instängd utan den ska kunna leva ett hundliv där den kan få utbud att just vara hund.


Det är ju inte bra för personen som äger hunden heller eftersom lägenheten måste ju stinka ammoniak utan kisset från hunden. Och de som äger lägenheten skiter ju verkligen i deras hyreshus, för all kiss tar ju vägen någon stans. Det går ju rätt ner i mattan och träet och tänk bara på de som bor i samma hyreshus.


Vi då som bor i Sverige där allt ska vara så förbaskat  bra där vi tar hand om människor och djur, jag blir så arg att man bara för göra så här mot ett djur. Att hålla en hund instängd från att det kunnas rastas och vara ute och kunna göra ifrån sina behov det är för jävligt.


Men hade det varit en gris ( tro nu inte att jag tycker att de ska behöva ha ett dåligt liv inte för så är det inte men tyvärr så hjälper man mer dessa djur än våra husdjur) Och då tycker jag att man ska hjälpa ALLA djur som far ila)

Nu får det katten vara nog med att misshandla våra djur!!!! Jag kommer att skrika gapa tills saker och ting börja ta en ände och jag hoppas verkligen att det är fler som börja stå upp och säger ifrån.


Skaffa man ett djur så ska man tar hand om det finns inget annat att snacka om. Nu måste man börja ta sitt ansvar som medmänniska och ställa sig upp och tala om man ser något eller vet något. För djuren kan inte prata själva utan vi måste prata åt dem.

Och inget djur ska behöva ha dåligt de har rättigheter de med.


Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 24 februari 2010 09:16

Jag vill börja med att säga tusen tack för erat stöd för vår hund Fabian TACK!!


Snö vad kan man säga om snö. Så länge jag kan minnas så var det snö på vintern när jag var liten minns inget annat. Man önskade sig pulka, skidor och allt annat som man kunde ha ute i just snön.


Jag då som är en snö människa och tycker vintern ska bestå av snö, tycker verkligen att detta är helt underbart. Men det som man har tröttnat på är att det har kommit så mycket snö och att temperaturen skiljer sig så mycket från ena dagen till den andra. Och att de inte kan ploga vägarna utan de är allt annat än bra.


Och jag förstår även människor om inte gillar detta pågrund av att de är sjuka och lider av detta man måste ju som sagt se folks olikheter utan att döma andra som inte gillar snö m.m


Just nu så känns det som att folk bara är chockade över snön. Detta har jag lite svårt att förstå för det är vinter och vintrarna som jag minns då var det snö inte lika mycket snö men snö.


Jag tror lite att vi har blivit lite bortskämda eftersom det knappt inte har varit snö i vårt avlånga land. Och då har vi skrikigt rätt ut vi vill ha snö hur ska vi kunna åka skidor m.m nu har vi snö och då måste vi gnälla över detta. Vad kan man säga vi är nog ett gnälligt folk.


Jag har alltid älskat Sverige på grund av våra årstider som vi har haft, tyvärr så har vi inte de kvar på samma utsträckning som innan. För jag tycker att vi har 4stycken underbara årstider om de bara fick vara olika årstider. Våren som ger oss smaken av sommaren men i sakta form tar sommaren över som sen går sakta över till hösten som bjuder på alla dess färger. Sen då kommer vintern som ger oss snö och kyla men alla årstider ger oss en längtan till nästa vilket jag själv tycker är unikt.


Men nu den senaste tiden har det inte varit så utan vi har verkligen inte haft våra årstider vilken jag i alla fall har saknat.


Ha det gott kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards