Bearclaw

Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Ännu en dag med berget:)

Av Rosie-Marie & Harry - 3 januari 2010 06:45

Då var det söndag det känns nästan lite ledsamt eftersom det är sista helgen på en lång helg. Hörde nämligen i går på nyheterna att i år blir det inga röda dagar utan de faller in på helgen. Arbetsgivarna blir ju glada men inte de som jobba det blir ju inte så mycket ledighet.


Ja här som vanligt får man ingen sov morgon inte. Det är bara att stiga upp och göra det man måste göra på morgonen. Det är välling och blöjbyte gosa lite i soffan och titta på barnprogram.


Passade även på att koppla på tvättmaskinen när jag gick förbi den för nu ska jag inte ha så mycket tvätt kvar. Och ni ska som sagt veta att den gick varm även i går. Men det är fler säckar kläder som ska tvättas i dag. Det är ju det tvätta är ju inga problem eller torka dem det sköter maskinerna. Det är jobbet med att stryka kläderna och se till att de hamna där de skall vara som är själva jobbet. Och jag då som är lite knäpp stryker alla mina kläder de kläder som inte jag stryker är strumpor och kalsonger. Har försökt att inte göra det men det går inte jag måste bara göra det.


Nu väntar mitt kaffe och tvätten, ha en skön morgon kjamisar  

 
 
marie

marie

3 januari 2010 09:36

Go morgon!!!
Tvätt är inte roligt, jag håller med!
Hoppas du får ett härligt nytt år 2010.
Trevlig söndag. Jag ska åka o jobba om ett tag....sedan semester 1 vecka..
kram

http://www.mariekjeurlf.blogg.se

 
Marianne

Marianne

3 januari 2010 10:55

Tråkigt för dem som jobbar och sedan får ju jag mindre sällskap här hemma då gubben min drar iväg för att jobba. Här går även vår tvättmaskin och torktumlare på högvarv. Men det är hundfällar och mattor som tvättas. Och nu med 9 valpar så blir det minst 4-5 maskiner varje dag. Tur man har tillgång till egen tvättmaskin och torktumlare. Men jag slipper ju stryka min tvätt :)
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
pillan

pillan

3 januari 2010 12:19

Men att starta dagen med lite barnprogram låter ju toppen mysigt ..
det var många årsen man fick göra det

http://www.pillans.se/wp

 
Susanne

Susanne

3 januari 2010 19:42

go kväll min vän.- ja du kan tääääänka din tvätt hög!!!
ha ha stryker du--- jag har lagt ned det ..men därimot har jag varit förtvivlad en tid med lakan å så men nu ska jag få en mangel..lycka älskar att mangla så där lite fuktiga lakan sen hänga dem.... de blir så vackra och dukar..köks handukar ja du hör ju-- har man inte nog? tydligen inte...
Hoppas du malt igenom tvätten .. jag skaffade mera när episod två i sängar byttes i dag....
ha en fiiin kväll
kram ,sus

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
lyckans smed

lyckans smed

3 januari 2010 20:50

Ja, du, fast jag kan berätta en hemlis... tvätten tar ALDRIG slut ;-) Spelar ingen roll hur mycket man tvättar och när man väl känner sig "klar" så är det ändå en lika stor hög dagen efter igen! Skulle aldrig orka stryka allt, det har jag givit upp för länge sedan, du e riktigt duktig!
Stor kram och hoppas att ni har haft en toppen början på det nya året!

http://www.lyckosmide.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards