Bearclaw

Alla inlägg under februari 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 8 februari 2009 12:58

Idag har vi varit i kyrkan och sett våra söner sjungit de var så jätte duktiga trodde först att 4-åringen skulle gå och sätta sig men han var med hela tiden. 5-åringen är så duktig han sjunger alla sångerna och att han bara kommer ihåg allt det är helt otroligt. Även 15-åringen sjöng i kyrkan ihop med de andra konfirmanderna och han sjöng han med trodde att han skulle låta bli men inte då. Var så skönt för solen började titta fram så nu är barnen ute och leker och solen skiner som bara den. Och min energi  bara flödar så nu när jag har skrivit klart bloggen så ska jag och min man fixa ordning övervåningen igår sågade jag sönder en garderob så det blev lite större och idag tar vi resten av den. Vill ha lite ordning fast vi skall riva hela övervåningen nu till sommarn så vill jag ha lite plats. Sen fixade vi ju 5-åringens rum och det blev jätte bra och det som är det bästa är att han blev jätte glad. Men nu vill ju även 9-åringen att vi ska hjälpa honom att få ordning hans rum så det skal vi också göra idag. 15-åringen är ute och leker med sina bröder och 17-åringen städar lite på tomten det är bra när alla vill hjälpa till. Jag hoppas nu att innan våren kommer att hela tomten skall vara i ordning man kan ju alltid leva på hoppet. Nej nu har jag inte tid att skiva mera för jag måste få ordning så sköt om er och njut av det fina vädret ni som får se solen. Kjamen

 
Av Rosie-Marie & Harry - 7 februari 2009 08:09

Då var det lördag igen tycker att denna veckan har runnit förbi för fort, visst och sant jag har hunnit med mycket. Men det känns nämligen som det var igår det var måndag igen, så är det med det. I går kväll gjorde vi inte så mycket barnen spelade sina spel och de var rätt snälla mot varandra. Det var de små pojkarna som bråkade lite då och då. Fast det kan verkligen räcka de kan bråka som 10barn känns det som, Vår 4-åring är lite elak mot sin lillebror som bara gillar att få leka med honom, men helt utan anledning kan han ge 2-åring en smäll. Och 2-åringen får sådana smällar jag vet inte hur jag skall göra så att han lägger av tycker att man har försökt med allt, men det är väl bara att inte ge upp. Är lite ledsen över att det skulle bli så blött igen det var så skönt att slippa ha hela golvet grusigt fast jag skulle nog inte tycka så för nu får jag torka dem igen. Och det blir ju inte bara en gång om dagen man vill ju inte att dottern ska torka golvet med sina kläder. Nu hoppas jag att det ska bli bättre väder gärna värmare för nu vet jag inte om man vill ha snö kanske till sportlovet men sen får det mer än gärna bli värmare. Det ska bli roligt och se vad det blir för sommar i år hoppas det blir en mer jämn sommar och inte så mycket av regnet. Tyvärr så kan man inte bestämma det själv vilket kanske är bra.

Vad man skall göra idag är att möblera i 5-åringensrum han ville också göra det eftersom 4-åringen fick det så fint. Och då lovade jag att 5-åringen också skulle få göra så sen får man ju se om även 9-åringen vill göra om i sitt rum. Sen måste jag som vanligt ta hand om tvätten och städa av huset lite får se hur mycket man hinner. Man blir ju lite avbruten barnen skall ha mat man skall byta blöjor ja det är alltid något som avbryter en. Annars skulle det gå fort när man skulle göra något hemma men vi skulle inte byta med någon. Vi älskar alla våra barn och hundar vi gillar att vara en stor familj. Det är som tv serien som går på 4;an annorlunda familjen förstå inte varför man gör en serier av. Själv tycker jag att man bestämmer själv hur en familj skall se ut. För idag kan ju en familj bli rätt stor eftersom man skilj och han har barn sen innan och hon har barn ja då blir det rätt många i familjen. Sen har man då som vi många barn ändå visst kan man få höra om vi inte gör något annat men det skiter vi i. Vi vill ha många barn och vi bryr oss inte om vad andra tycker i den frågan, vi tar i alla fall hand om våra barn. Det finns de som bara har 1 till 2st barn som inte tar hand om dem. Jag skulle inte vilja ha en liten familj sen att våra barn inte vill ha så många barn som vi har fått det är ju upp till dem. Så är det allt och nu som sagt går det att titta på tv hur det ser ut i en familj med många barn. Nog med detta ni får ha en skön lördag och ta han om er, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2009 09:16

Hade kurs igår fy katten vilket dåligt väder det var när jag körde dit man såg inte mycket framför sig Kunde snabbt köra i 70km dimman var tjock så man kunde inte heller ha helljusen på, även när jag körde hem så var det lika dant. Det som jag tycker är jobbigt är på hel spänd hela tiden eftersom man inte har samma sikt, man blir rätt slut. Men kursen gick bra och jag bakade en kaka som vi hade till fikat. Nu skall jag bara göra klart alla danser som vi skall ha är inte riktigt klar med vilka danser som jag skall ha. Så det får bli några timmar framför datorn i helgen så jag kan göra det klart till nästa kurs till fälle. Har inte sovit mycket i natt vår lilla dotter vaknade runt 03.00 gav henne lite mat sen vid 04.30 så vaknade vår 2-åring. Så jag la dottern i hennes säng gav 2-åringen lite välling sen ville han inte sova. Han somnade vid 06.20 då sov han skönt och jag var helt slut somnade till lite själv men vaknade igen eftersom min klocka väckte mig. Det var bara att gå upp och väcka 9-åringen så han kom upp och fick frukost i sig. Harry vaknade gick ut med sonen till bussen sen väckte han 2-åringen för han skulle till tandläkaren. Det tog lite tig innan han ville vakna men Harry fick på honom kläderna till slut, så de kunde åka iväg. Det var en mallig 2-åring som åkte iväg med sin pappa hoppas bara det går bra hos tandläkaren med. De andra 2pojkarna som är hemma sitter och spela lite på sina datorer och dottern leker med sina saker i lekhagen. Hundarna ligger runt mina fötter man skall vara glad att man får ha sina fötter rörliga. För de vill gärna ligga på dem ska strax ge dem sin mat är lite paff att de inte har tiggt än. Nä nu får man väl göra lite nytta tror jag, ni får ha en skön kväll och va rädda om er, kjamen på er.

Av Rosie-Marie & Harry - 5 februari 2009 09:29

Då var det torsdag och 4-åringen och 5-åringen är på kyrkans barntimman de åker med bussen som hämta dem utan för våran tomt. 2-åringen blev så ledsen över att inte få åka med fick muta honom idag med en klubba. Då gick allt bra och han ville vinka och leka med sina saker igen det är inte lätt när man tror att man är lika stor. 9-åringen ska åka skriskor idag så jag fixade lite fika till honom han ville ha varmchoklad och lite kakor. Det ska bli roligt att höra när han kommer hem hur roligt de har haft. Tänkte jag skulle gå igenom min musik så jag har all musik som jag behöver till alla mina kurser. Tisdagsgruppen i Nybro har jag redan bestämt vilka danser de ska ha, men inte Emmaboda eller Torsdagsgruppen. Ska se lite vad klubbarna runt om ska ha får danser vill gärna ha danser som de kan dansa ute, sen att det blir något nytt. Men jag vill ha ut mina dansare mera än vad de är idag vet inte hur det skall gå till men ska se om man kan påverka mer. Har visst och sant försökt länge men tänkte göra det lite annorlunda och har man tur så går det jätte bra. Tyvärr så kan det vara lite svårt att få ut de att dansa ute på en öppendans det som är mer trist är att de inte ens går på sin egen klubbs dans. Och som det verka så är det svårtför de flesta klubbarna att få sina dansare att dansa på egna klubb dansen. Det tycker jag skulle vara mycket lättare för då vet man att man får dansa sina danser. Men så är det ska i alla fall försöka se om jag kan vända dem så de tycker det ska bli roligt att testa. Nej nu skall jag gå in i 4-åringens rum och möblera om lite ska se om jag kan få det lite bättre där inne. Då får man passa på att fixa det innan han kommer hem. Ni får sköta om er, kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 3 februari 2009 12:23

Då var det kyrkans barnstimme igen alltid lika trevligt att vara där och träffa dessa underbara människor. Fast idag så bakade jag inte hann inte riktigt med det så det blev maxi nästa. Sen åkte vi till barntimman fast den ena mamman med sin dotter var sjuk. Annars var det lika trevligt vi satt och små pratade barnen pysslade med snurror och sen klistrade de på papper, och höjdpunkten fikade. Harry kom lagom till att vi andra var klara så han hann med lite fika han med. Och som vanligt när man har trevligt så går tiden snabbt så det var bara att klä på barnen och åka hem igen. Väl hemma så la vi vår dotter hon var helt slut, och killarna lekte lite. Fast det tog inte länge fören 2-åringen började visa att han var trött. Han la sig på soffan och tittade på tv så man förse hur länge det tar innan han sover. Ska ha kurs i kväll vet inte om jag skall baka något eller om jag ta med mig de kakorna som jag köpte. Ska även gå igenom musiken som jag skall ha till dansen i kväll. Fast det är bara den sena gruppen som ska få lära sig en ny dans har jag i alla fall tänkt mig.

Senyaya följde med hon får följa med lite när vi åker vill att hon skall bli mer som Fabian. Gaby är som hon är älska denna lilla tik visst kan man bli arg på henne när hon har tuggat sönder något eller kissat inne. Fast att göra inne var länge sen hon gjorde nu tack och lov för det, det är Senyaya som kan göra det ibland. Men bita sönder saker kan de båda tikarna göra, vet inte varför för de har leksaker och ben att tugga på. Men det är väl som barnen de ska bara hitta på lite bus ibland för att visa att de kan. Nej nu har jag inte tid att skriva mera så sköt om er, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 2 februari 2009 12:46

Igår firade vu vår 4-åring han var jätte glad för det han fick, men ingen annan fick låna något. Det var riktigt trevligt vi bjöd på mat och jag hade bakat frallor till maten, sen fick han sin godistårta för det skulle han ha. Barnen lekte med sina saker och de spelade lite på sina datorer sen var det kväll vår 9-åring gjorde ordning sig. De fick kvällsmat och tog på sig pyjamas och gick och la sig. Vår 15-åring var barnvakt medans jag och Harry åkte och hälsade på våra mycket härliga vänner. Det var nu ett tag sen vi träffades så det var så kul att se dem igen och prata lite om allt möjligt. Stannade där några timmar sen var det att åka hem igen vår lilla dotter var vaken när vi kom och sonen satt och gav henne lite mat. Han är en jätte duktig kille han tycker det är roligt att hjälpa till och hans syskon älskar honom.

Idag så försov jag mig inget kul som tur var så han 9-åringen båda äta och med bussen. Vår dotter vaknade vid03.00 och somnade inte fören runt 04.30 så jag var lite trött. Men min man var helt toppen fick vila en stund det var jätte skönt. Sen tyvärr så blir man ju rätt trött av detta väder bara grått hela tiden. Men det är ju inget man kan göra något åt så det är bara att försöka göra något bra i stället. Måste fortsätta med denna tvätt nu börjar man se en ände av detta berg som man har haft. Men man ska inte vara för glad för det innebär alltid att någon av de stora pojkarna städa sina rum så är det en hög ingen, Nu får jag ta mig i kragen och göra lite nytta ni får sköta om er, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards