Bearclaw

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Jag hoppas att detta får bli det sista...................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Rosie-Marie & Harry - 16 augusti 2009 15:26

Nu är även detta inlägg lite trist!!!

Jag vill egentligen inte skriva om trista saker, men samtidigt så måste jag skriva av mig. Har suttit på ett föreningsmöte idag och jag måste säga jag har aldrig blivit så ledsen över det som hände där.


Där sitter en person som talar om att jag skitar ner denna förening och att jag är dålig. Att folk snackar hur djävla dåliga vi är och ditt och datt. Men ingen av de djävlarna har mage att säga något till oss. Jag talade om att jag står för allt jag gör. Men personen kunde inte nämna något exempel, utan bara att det ger föreningen dåligtrykte.


Nu är jag så arg så jag finner inga ord!!!!!


MEN ÄR DET NÅGON SOM HAR NÅGOT ATT SÄGA OM MIG, MIN MAN, ELLER VÅRA BARN, SÅ ÄR NI VÄLKOMMNA ATT MAILA, RINGA ELLER KOMMA HEM TILL OSS PERSONLIGEN.


Nu har jag fått nog av människor som anser sig ha den rätten att snacka skit om oss, eller vad det nu är……. Denna händelse har jag personligen pratat med en advokat om, och det finns lagar på att sådant får inte ske!!!!!

Läs här:
https://lagen.nu/1962:700

5 kap. Om ärekränkning
1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.



Och får jag höra mer bakom min rygg att det finns rykten, så lovar jag att denna gång är jag inte att leka med…



Ledsen ni andra att ni ska behöva läsa detta men jag var tyvärr tvungen, har fått nog!!!


Stora kjamen på er alla andra som har allmänt folkvett.

Rosie…….

 
 
Gunilla

Gunilla

16 augusti 2009 16:27

Kan inte låta bli att skriva här , fy vad oansvarigt,respektlöst att bara gå på er, tror du inte att personen i fråga har massor av problem själv och sedan låter det gå ut över dig och de dina.
Jag har själv haft jobbarkompisar som klankat ner på mig om att jag inte gjort som vi sagt och som det ska vara enligt dem. Svårt att ta till sig mina nya ideer osv. Jag gillar inte sådant. Jag kabn nog berätta mycket om detta fast inte här ine. Ha det bra
och sköt om er alla, Kram från oss, Gunilla.

http://gunibirgit.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

16 augusti 2009 16:41

Det finns ingen som har någon rätt i att snacka skit om andra. Jag förstår att du är arg, ledsen och upprörd och finns det något jag kan göra för dig eller någon i din familj så ställer jag upp bums. Ni är en härlig familj och de bästa vänner man kan få. Och det är väl förmodligen ren avund som ligger bakom det påhopp du fick idag.
Någon måtta på påhopp och skitsnack får det banne mig vara. Jag säger som du. Nu får det fan i mig vara nog. Nu kan de som sprider rykten, smutskastar mm få stå sitt kast och reda ut det de är skyldiga till.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Elisabeth

Elisabeth

16 augusti 2009 17:33

Jag vet ju inte vad det handlar om men jag är av den bestämda åsikten att det är FEGT att inte säga det direkt till någon, helst ansikte mot ansikte om det går. Jag gillar inte att "snacka skit" heller. Jag är "av envis natur" och om det är något "mellan mig och någon" även om det handlar om ett eller flera missförstånd, ska man reda ut det. Jag håller tummarna för att det ordnar upp sig så att du inte mår dåligt av att folk gör dig illa. Jag vet hur det kan vara. Du verkar i mina ögon inte vara någon "hemsk" person. Var rädd om dig! Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

16 augusti 2009 17:49

ja fy fan.. men en sak har jag lärt mig . res dig sträck näsan mot himlen!
Ynkryggar ge dom inte eran energi.. mäniskor med för mycket fritid snackar skit om andra... dom har inget liv..därför måste dom söka fel hos andra...
låt dom vara-- hur mera ilska du visar hur mera får dom och vältra sig i.. så länge du/ ni inte ger dom det.. dom vill ha er i trasor.. visa dom bara med att hålla munnen le och håll huvet högt!
för det går inte diskutera med idioter,,, så lämna det... du är en bättre mäniska-- se det så..
sandlåde nivån kan dom få behålla!!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

16 augusti 2009 20:00

Kan det vara hundfolk du talar om???
Satt med i styrelsen på vår gamla rasklubb och så mycker dynga och falska anklagelser som jag fick ta gjorde att jag lämnaade både klubben och rasen....STÅ PÅ DIG VÄNNEN!!!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

16 augusti 2009 20:31

Tråkigt ,så tråkigt.Kan ni aldrig få lite lugn och ro.Men jag fick dig i alla fall att skratta lite idag.Trots en urdålig rolig historia.(Karlavagnen utan fäljar)

Kram Kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Yvonne K

Yvonne K

16 augusti 2009 20:53

Ja man blir så ledsen när man läser sånt här. Tänker också att kan det ha med hundfolk att göra för det låter så.

Hoppas att du får kraft och ork att klara dig helskinnad igenom det här, och att du har nära vänner som kan stötta dig.

Kramar till er!

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Sussa

Sussa

16 augusti 2009 20:57

Detta finns precis ÖVERALLT! Där det finns mer än en människa så finns detta elaka förtal och skriprat.
Du vet att du måste stå på dej, annars gör någon annan det!

Elaka människor kommer alltid att finnas och jag menar absolut inte att du behöver finna dig i det. Men du behöver hitta strategier som gör att du orkar stå emot det!

Kämpa på och KRAM!

http://sussasvovvar.blogspot.com

 
marie

marie

16 augusti 2009 21:36

OJ,,,att det finns sådana människor....så trött man blir!
Avundsjuka,,,eller?!?
Vänd ansiktet mot himlen och fortsätt vara dej själv, du verkar vara en toppen människa.
Som Grynet sa: "Ta ingen skit" !!
Kram

http://www.mariekjerulf.blogg.se

 
Sussi

Sussi

16 augusti 2009 21:53

Varför ska vissa personer ha så svårt att stå för vad dom säger!! Och varför måste det alltid bråkas och anklagas.. Tänk så skönt det vore om alla verkligen tog ansvar för sina egna handlingar, tankar och tycke. Världen skulle se helt annorlunda ut då!!

Förstår om du blir arg!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Majsan47

Majsan47

17 augusti 2009 11:26

Jag tycker nog att människor ska ha så pass mycket "stake" i sig att de kan säga till personen i fråga om de tycker något inte är ok. Att gå bakom ryggen och smutskasta är totalt fel och så himla fegt.
Kramar om

http://www.metrobloggen.se/majsan47

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards