Bearclaw

Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Jag tror på andar/spöken gör ni???

Av Rosie-Marie & Harry - 11 maj 2009 05:05

Då är klockan 04.38 sitter i soffan och har precis varit uppe och gjort välling till 2-åringen som ligger i soffan han med. Visst är det konstigt när den ena sover så naturligtvis så ska den andra vakna i stället, så de vill inte att deras mamma ska få sova länge. Tror att de samarbetar de har väl någon inbyggd grej som de har kontakt med varandra, så när inte den ena väcker mig så så gör den andra det. Ja så är det.

Undrar lite vad jag vill skriva om idag, sitter och tittar på hemsökta hus tror jag att det heter. De är inspelningar från England där det är ett team som åker runt i Englands mest hemsökta hus. Det finns även ett program med 2damer även dessa är från England fast de är ändå 2stycken helt olika men de båda handla om andar/spöken. Jag är ju lite en sådan person som tror att det finns just andar/spöken. Varför jag tror på detta är att jag tror inte att vi lever ett sådant kort liv som vi gör och att det bara sen tar slut. Vet inte vad som finns efter detta liv, men jag tror att det finns något. Och att en del på något sätt inte kommer dit de ska utan är kvar bland oss av olika skäl. En del har kanske inte hittat rätt på grund av att de kanske inte uträttat det de ville under deras liv på jorden (jag vet inte riktigt). Och en del är bara för att de vill eller något i den stilen men att de finns bland oss på olika sätt. Det är likadant när man ser på hemsökta hus som de har spelat in i Sverige. Jag tror ju stenhårt att det stämmer. Det finns säkert folk som inte tror på just andar/spöken vilket jag tycker är helt okej det är som jag säger så ofta vi är ju olika. Jag tror även att det finns goda och onda andar/spöken och att de kan påverka oss på ett eller annat sätt. Och tror också att vi alla inte är mottagliga mot att kunna känna se eller något eftersom att vi är olika. För det är vissa saker som folk kan ha upplevt som inte går att förklara men saker och ting sker. Men visst är det spännande att det finns lite frågetecken om saker och ting för allt är inte svart och vitt. Ja det var lite om det får se om det blir fler inlägg senare. Ha det gott mina bloggvänner var rädda om er, kjamisar

 
 
Sussi

Sussi

11 maj 2009 07:34

Jag tror som du. Att det finns andar och sånt. Men däremot så tror jag alla inte kan uppfatta dom lika bra. Jag kan ibland få känslor men jag hör (oftast, det finns nån episod då jag var mindre) eller ser ingenting. Så jag tror även på m även fast dom flest bara är lurendrejeriare. Men jag tror faktiskt det finns några äkta runt om i världen också.

Ha en härlig måndag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pia

Pia

11 maj 2009 08:54

Ja, jag tror defintivt på andar. Har bl a haft kontakt med min far flera gånger. Jag tror att vi lever flera liv och i varje liv får vi lära oss något nytt.. Kika gärna in under kategorin Spiritual/Upplevelser på min blogg och läs gärna inläggen Nyckelns gåta del I o II. Det var en härlig och märklig upplevelse..
Ha en bra dag!!

http://anjocapi.blogg.se

 
kurrelina

kurrelina

11 maj 2009 09:13

Dina små änglar kanske har en hemlig schema om hur dom ska vakna så du inte ska sova för mycket.
Tack o lov att vaknätterna är över för min del.

Ha en fin dag
KRAMIZZZZZar

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

11 maj 2009 09:51

Du får sova i ett annat liv hi hi hi hi!!!!
Jag tror på ett liv efter detta.Jag är lite tokig jag,du vet ju att jobbar inom vården.Och när vi har någon som går bort öppnar jag alltid fönstret för att släppa ut anden.Många anhöriga har frågat mig varför jag öppnar fönster,och då svarar jag för andens skull.En del tycker säkert jag är tokig men faktiskt har ingen anhörig kommenterat det.Men det är min tro.Och dom här tv-programmen om hemsökta hus har jag inte sett bara fått berättat för mig.Och jag tror nog att en del är påhittade för att få uppmärksamhet .Ja ja vad vet jag men lite spännande är det allt

Ha en bra dag kram

http://ellebacken.webs.com

 
Charlotte

Charlotte

11 maj 2009 10:43

Hej!
Måste ta och lämna lite spår efter mig, det är så trevligt att få besök i min blogg! Läste ditt inlägg från igår om barnen som blivit så illa behandlade. Det är hemskt, hur kan man bara komma på tanken att göra som de gjorde mot dessa barn. Varför är det så lätt för myndigheter att blunda även om de vet hur det är. Så gör man inte, inte ens mot djur. Jag blir ledsen och hoppas att dessa barn får komma till någon som älskar dem och ger dem ett gott liv.
Det här med andar är också intressant. Har funderat mycket på det jag med, det finns säkert något som vi inte kan förklara fullt ut eller ens förstå. Även om jag har min tro på något större någon annanstans så är andevärlden mycket intressant. Jag har inte tagit upp det i bloggen, har inte vågat riktigt för jag vill inte skrämma bort någon. Någon fanatiker eller påprackare är jag absolut inte, men så mycket kan misstolkas i skrift så därför snurrar jag runt och läser om allt detta hos andra.
Hoppas du har det bra så ses vi i blogglandia snart igen... funderar på om jag inte ska göra ett inlägg i alla fall om något idag.

http://charlottas.bloggagrtis.se

 
tindra&buddah

tindra&buddah

11 maj 2009 14:20

Jag tror (vet) absolut att det finns andra än bara "vi" här. Men däremot tror jag mycket som visas på teven är överdrivet och pålagt för tittarnas skull, men visst finns det andar demoner änglar spöken eller vad nu folk vill kalla det för....Det onaturliga okända....Så mysigt så.....

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Frippe & Cash med matte

Frippe & Cash med matte

11 maj 2009 20:51

Jag tror också på detta omtalade ämne!
Men jag tror på "på nytt födelse". Jag instämmer med Tindra och Buddahs inlägg att det överdrivs nog mycket på teven och det läggs nog på mer för tittarnas skull!!
Men visst tittar jag mer än gärna på dessa program och ryser.
Apropå det där med att barnen vaknar när den andra sover osv. Så tror jag att dom har en känsla av/med varandra, det har jag med min mamma och mina systrar än idag.
Kram på dig!!!

http://frippe.bloggagratis.se

 
tindra&buddah

tindra&buddah

11 maj 2009 22:34

Wow, 9 stycken tycker jag är imponerande, men man kan absolut inte få för många av den goa varan:)
Har bara 3 själv...Ja barn altså...
Länkade dej, hoppas de va ok..

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lowa

12 maj 2009 09:18

Det är så intressant med spöken, andar, spågummor och så vidare. Det ger oss nog lite extra kraft att ta hand om våra troll. :) Kram och ha en bra dag!

 
Marianne

Marianne

14 maj 2009 00:13

Det finns mycket vi inte förstår oss på eller kan förklara och tyvärr så utnyttjas detta av bluffmakare som vill tjäna pengar på de som är i behov av tröst mm. Att kunna känna och se saker alla inte kan se och känna beror på hur pass öppen en person är för sin omgivning. Så visst tror jag på att det finns något mer än levande varelser som kan lämna spår efter sig.
Däremot så blir jag ganska full i skratt över dessa överdramatiska spök..tv-program som ibland visas. Och jag har inte en tanke på att gå en helgkurs och utbilda mig till häxa.
Men jag har full respekt för dem som har gåvan att kunna känna och se det oförklarliga.
Ha det gott.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Majsan47

Majsan47

14 maj 2009 18:05

Jag tror också absolut på att man kan, om man har ett öppet och mottagligt sinne, kan se och uppleva andar. Tror precis som du att det skulle vara väldigt konstigt om vi bara försvinner "så där", när t.ex blommor och annan växtlighet kommer igen år efter. Kanske långsökt, men jag tror att det finns någonting, inte vet jag vad. Det är ju så många sådana program, bl a Det okända, där det visar hur människor upplevt närvaron av andar. Skulle det vara bluff med alla program, skulle det helt klart komma fram på ett eller annat sätt. Intressant inlägg. Ha det så gott

http://www.metrobloggen.se/majsan47

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards