Bearclaw

Alla inlägg den 28 december 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 28 december 2007 07:17

Nu var det ett tag sen jag skrev på vår blogg men det har varit så mycket vi har gjort. Min man höll på med vårt nya rum framtill självaste jul afton, han och vår äldsta son blev klara runt ca;16.00. Och då hade de kämpat hela veckan för att bli klara och då har de inte legat på lat sidan precis utan de har jobbat tills de inte har orkat längre. Det vi inte hann var att tapetsera men det gjorde inte så mycket vi gjorde fint där inne med lite tomtar och ljus på ett bord så blev det mysigt. Det blev långbord på jul aftons kvällen barnen tyckte det var mysigt at vara där inne det var ju så stort. Jag och vår näst äldsta son och min pappa var de som fixade maten och gjorde godis, bakade det gick riktigt bra och vi hade det jätte roligt. Pappa och 14-åringen skulle göra godis ihop ja de skrattade så jag trodde till slut att det inte skulle bli något godis, men det blev det tillslut. Den 23dec så kom vår svärson och hjälpte till att bygga lite och vår yngsta dotter, de tog med sig en kalkon som jag fixade till. Hon var ute och lekte med de små, de tyckte det var roligt när hon var ute och lekte med dem. Vi hade det riktigt roligt fast var och en på sitt håll Harry och de gänget på sitt håll och vi inne i köket. De åkte inte hem fören kvällen, sen fortsatte Harry och sonen själva de gick inte och la sig fören mycket sent på morgonen. Harry gick sen upp tidigt på jul aftons morgon för att kunna få det klart. Vi trodde förts att det skulle bli klart innan våra flickor skulle komma men så blev det inte. Men som sagt det blev klart till kvällen så vi kunde vara där ja det var verkligen trevligt. Jag älskar julen den betyder väldigt mycket för vår familj vi gör så mycket och alla bara njuter, det är så svårt att förklara. Det ända som vi saknade var snö det hade varit så mysigt om det hade kommit lite.

Även hundarna hade fick en julklapp var de bara älskade sitt ben. Och rena vill jag ju inte påstå att de var utan de var fulla med grus, som vanligt. Så hela vår hall låg och ligger det driver med grus och då damsuger jag varje gång jag går förbi för att slippa att barnen drar runt det i hela huset. Så det hade verkligen varit bra om det frös riktigt ute så marken blev frysen. Det hade varit skönt om man kunde slippa detta grus ett tag, men som det verka kommer det inte att ske på ett bra tag. Ja måste bara berätta hur hundarna reagerade på det nya rummet. De tyckte verkligen att det var lite lustigt för plötsligt i väggen var det ett hål. De smög sig in när vi satt där och de verkade inte veta hur de skulle göra, även katterna smög sig in i rummet. Man kunde verkligen se hur de såg förvånade ut.

Ni får vara rädda om er och ta vara på varandra.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards