Bearclaw

Alla inlägg den 12 december 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 12 december 2007 07:24

Monika!

Det är aldrig kul at behöva gå så långt som till rätten, känner med dig. Det som är viktigt det är ju att det är barnen eller barnet som inte vill, men jag kaninget annat än att tycka det är tråkigt att det alltid måste vara när de vuxna vill. Jag personligen tycker har man själv inte velat ha umgänge så kan man väl låta barnen själva, ta kontakten när de vill och känner sig mogna för det. Då är det umgänges föräldern vänta. Men du behöver inte vara orolig för de lyssna på vad barnen vill och känner, du får gärna höra av dig och tala om hur det går för er. Men stå på dig för din sons skull fast det är jobbigt, och fortsätter han att hota sig så anmäl honom. Sköt om dig nu, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 12 december 2007 07:14

Vaknade tidigt i morse av att 4-åringen kom och ville sova hos mig, sen tog det inte länge fören 2-åringen kom in i sov rummet. Han hade tappat bort sin tutte så det var bara att resa sig upp och hämta en napp. La mig igen då började den minsta att gnälla ville inte stiga upp just då men jag hade tur han somnade om. Min klocka väckte mig kl;06.00 då var det bara att stiga upp så jag kunde väcka 14-åringen, han ar trött idag sa han, och kände inte för att stiga upp. Släppte ut Gaby satte mig framför tven kändes lite konstigt när ingen av de små var vakna, fast ändå mycket skönt att få sitta själv en stund. Gick upp och väckte 7-åringen även han var trött idag.

Vi var på skolan i går kväll för barnen skulle lucia för oss föräldrar och vi skulle även få se en jul pjäs. Det är alltid lika roligt att se hur barnen lever sig in i det de gör, de är mycket duktiga. Sen blev det fika och lotter hade tur så jag vann en chokladask, även mormor och hennes sambo var med. Minstingen och 2-åringen tyckte att det var lite jobbigt de började att bli lite trötta så de ville inte så mycket till slut. Men de var duktiga än då det är ju inte lätt att sitta tyst när man har mycket spring i kroppen. Sen när allt var slut så åkte vi hem och tvättade av barnen och klädde på de pyjamas och la dem, de var jätte trötta så det tog inte lång tid innan de somnade. Även jag var rätt trött så jag somnade på soffan min man väckte mig, så vi gick och la oss i vår säng.

Nä nu ska jag njuta av att få sitta själv en stund till innan de små vakna, sköt om er.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards