Bearclaw

Alla inlägg den 14 december 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 14 december 2007 17:38

Sitter och lyssna på julmusik jag tycker det är så mysigt, försöker få den där rätta stämningen så man får känna lite julstämning. Får det får man inte om man tittar ut igenom fönstret, där är det bara grönt det kunde vara så roligt om det kunde komma lite snö nu till jul. För mig skulle det vara en fin julklapp det skall vara snö till jul, tyvärr så har man inte fått det på många år nu.

Blev så glad igår när vi fick våra bodar på plats man blev lite paff för huset blir jätte stort nu när man fick det på plats. Sen är jag lite trög för jag har så svårt att förstå när man bara säger ett mått, min man bruka få stega ut måtten till mig. Och när jag gick in där i dag så blev man lite förvånad att det blir så stort. Hoppas bara att det blir bra nu med resten av huset, det skall även bli en övervåning och köket skall byggas ut och även där blir en över våning. Ja man kommer få ett stort hus och det är inte en annan bort skämd med vill jag lova, kommer nog att gå vilse får skaffa mig n gps( hahahaha).

Har som vanligt kramat dammsugaren mer än en gång idag hundarna fäller sand. Det är så tråkigt att det skall vara så men det är väl bara att vänja sig med det, för jag tror att vi kommer att ha ett sådant väder. Fast jag hoppas ju varje dag att det skall torka upp ute, man får väl inte ge upp. Och jag älska våra hundar så jag vill inte vara utan dem inte. Och vi vill ju ha lite flera hundar och då blir det fler hundar som kommer att fälla sand (hehehe)

Harry och vår äldsta son skall fixa bodarna så lång de kan vi måste börja att tömma de från dålig skivor det blir lite man måste kasta innan vi kan börja att få upp de nya skivorna. Sen skall min man jobba några dagar mitt i allt detta, men det blir nog bra i slut ändan. Jag och barnen skall baka lite idag vi skulle ha gjort lussebullar igår men pågrund av bodarna så för vi göra det idag. Vi ska även gör pepparkakshus och lite pepparkakor så det blir lite att göra i kväll och i morgon. Sen har man allt annat man måste göra men det är roligt att få göra det för barnen de tycker att det är så roligt. Nä nu måste jag återgå till all röra och hoppas det blir bra i slut ändan. Sköt om er och ta vara på er själva.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards