Bearclaw

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 13 december 2010 12:42

Igår var i Listerby Kyrka och såg på våra pojkar som var med i lucia tåget, det är 7-åringen och 10-åringen som var med. De var jätte duktiga ja det var de alla barnen som var med. Det var även roligt för en väns dotter var själva lucian hon var så fin. Min mamma och hennes sambo var också där och tittade på luciatåget. Jag hade tagit med mig lite muta till de små barnen det är ju lite trist att sitta still för länge så med lite godis så fungerade. Den minsta var jätte snäll hon låg i famnen på sin pappa under en stor del av själva föreställningen. Sen gav jag henne lite mat då var hon nöjd igen.


Efter så åkte vi hem och fikade mormor och hennes sambo följde med på fika. Sen efter en stund så åkte de hem men när jag kom in i storarummet och tittade ut så upptäckte jag att de var kvar. Sambon hade satt fast bilen så han kom ingen stans, det var bara att ta på sig kläder och gå ut och hjälpa dem. Efter en stund så lyckades han att komma loss så de kunde komma hem. Ringde min gubbe då hade vår bil inte velat starta igen så vår stora son åkte och hjälpte honom. Hahhah dessa bilar.


Min kära extradotter kommenterade just att jag hade glömt och skriva att de var ute hihii det kunde ju bli lite fel om jag inte hade upptäckt att de var kvar innehihihi.   


Annars är det inte så mycket som har hänt här hemma utan det är det vanliga med städning och tvätt. Jag håller på i storarummet så det blir klart där inne har ställt in lite saker där som måste väck.

Det som är lite trist däremot är vår väg utanför den är inte en roligt väg just nu, tror inte personerna som ploga kan det. Det är som att köra på en riktig dålig väg man skaka sönder hihihi när man kör eller åker på den. Förstår inte att de inte kan fixa vägarna så de blir lite bättre. Men även den stora vägen kan vara dålig vilket är ännu sämre är det någon väg som ska vara bra så är det den stora vägen. Fast nu räcker väl inte kommunens pengar till längre och då blir det inga vägar alls som de plogar. Jag var bara tvungen att gnälla lite.


Ha det gott, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 13 december 2010 09:59

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok   


Nospussar

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards