Bearclaw

Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Har läst lite....

Av Rosie-Marie & Harry - 17 februari 2010 09:22

Jag har läst lite bland bloggarna och har kommit fram till att andra människor, inte dem som skriver i sina egna bloggar, utan de som lämna kommentarer har så många åsikter om vad blogginnehavaren skall skriva och inte skriva i bloggen.


Det jag då inte förstår är: vet folk inte om vad en blogg är? Eller har folk så lite att göra så de måste leta fel hos andra i stället för sig själva? Eller är de bara avundsjuka på att andra vågar skriva vad de tycker och tänker?


Själv så skriver jag precis vad jag känner för, det är som en dagbok som jag delar med mig till andra som vill komma in och läsa hos mig. Och jag tvingar ingen att hoppa in till mig för att läsa vad jag har skrivit i min blogg, och jag är helt övertygad att ingen annan heller har tvingat de som inte gillar vad de läser.


Det jag inte heller kan förstå är varför folk är så elaka mot andra personer och ofta så känner de inte ens dem. Hur kan man då lämna så elaka kommentarer till folk?


Det jag då tycker är:

Det är väl tillräckligt med skit i vår värld så man behöver inte vara elaka mot andra och tycker man då något som man nu kan stå för då skriver man sitt namn, man lämnar inte en kommentar anonymt. Det är fegt och så dålig still.


Man kan ju verkligen undra hur folk orkar ränna runt bland bloggarna och vara elaka mot andra utan att stå för det!


Tänk om nu lite och var lite snällare mot andra det kan ju hända att ni kan få lite snällhet tillbaka.


kjamen

 
 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

17 februari 2010 09:54

Tack så mycket för grattiset! :) Ja, han är fin, min pojke :) Mattes allt

http://bonusbus.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

17 februari 2010 19:18

Tack o lov har jag ännu inte upplevt någon som klagat och klankat i min blogg.
Ha en fin kväll
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

17 februari 2010 19:40

Visst är det konstigt att några människor tycker det är kul att vara elaka. Än har jag inte fått nån jätteelak kommentar och hoppas det får hålla sig så

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

17 februari 2010 22:37

Jag håller med dig i ditt inlägg. Det finns fegisar som skriver anonymt och även samtidigt begår urkundsförfalskning. För hur dum man än är, så är man skrivkunnig vet man väl vad man heter?
Men de flesta är vanliga ärliga människor som inte behöver ösa skit över andra för att framstå i bättre dager själva.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

Sanna

18 februari 2010 05:04

Håller med dej....läs min blogg =)

 
Maria &Gänget på Ellebäcken

Maria &Gänget på Ellebäcken

18 februari 2010 08:19

Visst är det tråkigt när folk "hackar"på varandras bloggar.
Det är ju upp till var och en vad man skriver i sin blogg.
Och man behöver inte läsa de bloggar man tycker är sk "skitbloggar"
Det är väl skönt att kunna skriva av sig av både glädje och sorg i sin blogg.
Och inte ska man vara elak mot varandra,det tjänar man då inte på.Men det är oftast missnöjda människor som hoppar på varandra i bloggarna,oftast anonymt.Fega krakar som inte vågar stå för sina åsikter.
Ha en bra dag ni alla / Kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Charlotte

Charlotte

18 februari 2010 12:12

Ja du, det har jag funderat på länge. Jag har bara råkat ut för det två gånger, det var inte så hemskt men jag gav svar på tal. Kanske det hjälpte jag vet inte, möjligen får jag kanske fler märkliga och underliga kommentarer en dag. Jag skrev i mitt svar till den sista som lämnade en mycket dum kommentar att det var sista gången som jag tänkte ge den som skriver dumt uppmärksamhet. Efter det har alla varit så vänliga, jag tror merparten av alla som är inom är trevliga och snälla. Jag har funderat lite vidare på vem det kan vara som ligger bakom dumma kommentarer eftersom de oftast är anonyma eller utelämnar länk till sin egen blogg. Kanske är det ett gäng 14-åringar som sitter och har roligt på detta vis, kanske en ensam människa som egentligen behöver alla uppmärksamhet men visar det på fel sätt, kanske är det bara en elak person bakom, en som är avundsjuk på just den bloggägaren vem vet vem som döljer sig bakom en signatur. Jag läste en gång om en bloggare som blev förföljd av en annan, utan blogg, som skulle förstöra bloggarens liv, bara för att förföljaren fått för sig att bloggaren ljög om sitt liv.
Jag hoppas du har det jättebra! Jag har varit lite dålig på att surfa runt... har du läst hos mig så vet du varför. Vi får hålla tummarna att det blir vår snart och att jag tar mig kragen och gör slag i saken som jag skrev om. Kramar om!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
C.L

C.L

18 februari 2010 21:59

Jag lever lite som om jag tror alla tänker som mig. Då blir livet lite som en överraskning*skrattar*'* inte riktigt ordagrant..
Vartfall, så jag har väldigt svårt att förstå vissa saker som vissa gör eller säger. Jag som annars har väldig fart i tungan eller fingrarna blir så "paff" att jag får tunghäfta.. för jag trodde verkligen inte sådana personer fanns på riktigt

http://www.fago.nu

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

21 februari 2010 14:35

Jag vill inte tänka på eller skriva om "skit i vår värld" utan om det som är varmt, härligt och positivt och det finns massor av sådant också. Ev. elaka kommentar hos MIG tar jag också bort, också om den är negativ på något sätt. Tycker inte att det finns någon anledning att skriva något annat heller, varken i en kommentar eller i ett inlägg egentligen.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards