Bearclaw

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

En hjälpande hand!

Av Rosie-Marie & Harry - 18 januari 2010 10:53

Dessa naturkatastrofer som sker runt om i landet. Tyvärr så tror jag inte de blir mindre utan tvärtom mer av dem. Det ända som man kan göra är att sträcka ut en hand och hjälpa till i den mån man kan. Lider verkligen med folket i Haiti det är inte klokt att hjälpen inte kan komma fram med all denna teknik som vi har. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de inte behöver vänta längre med hjälpen som de så behöver. Och alla dessa barn som har mist sina föräldrar som kanske vandra ensamma bland skräpet, det gör verkligen ont i mitt hjärta när man hör nyheterna om dem.


Och jag förstår verkligen att det kan bli våldsamt eftersom de vill ju överleva och då ser man inte så mycket annat än att leva. Det är alltid lätt för andra att tala om för dem som är i nöd  vad de skall göra. Men det är en helt annan sak att sitta

i skiten.


-----------------------------------------------------------------------------------------------

Satt även och funderade på hur man kan säga att alla som lever i Sverige har det så bra. Kan hålla med att många har det bra som bor i Sverige men det finns faktiskt de som lever på gatan och då finns det även barn som gör, i just Sverige.

Jag tycker inte man får bli för blind och tro att alla som bor i vårt land har det bra, för det är inte så tyvärr.

Förstår att det är många som tror att alla som bor här har det bra för det är ju så man måla upp vårt land. Måste säga att det är så synd att vi inte våga se problemet och ta i tu med det, så att alla kan leva bra.


Men det blir lite så när man kan se hur någon blir misshandlad och inget göra eller våga säga vad man såg. Då är det inte heller lätt att hjälpa de som bor här. Nej jag tycker man räcker ut en hjälpande hand och gör så gott man kan så att alla kan få ett drägligt liv. Det kommer alltid att finnas de som har mycket och de som har lite, men man behöver ju inte låta människor leva på gatan och allra minst barn.


Ta hand om varandra och titta det kanske finns någon som skulle behöva hjälp.


Kjamen  




 
 
marsipanen

marsipanen

18 januari 2010 11:10

ja det är mycket hemskt i världen just nu.
På nå´t vis känns det rätt banalt att gnälla över att mjölken är slut i kylen. Ingen mjölk i kaffet mao...

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

18 januari 2010 15:35

Tack snälla för alla snälla kommentarer du lämnar hos mig. Jag blir alltid så glad!
Det är mycket som sker i vår värld, så många som har det svårt och blir utsatta för naturkatastrofer som ingen av oss bär skulden till. Vi får hoppas att den hjälp som ges nu når fram till dem som verkligen behöver hjälpen. Vi har turen att bo på urberg, vi har inga vulkanutbrott eller jordbävningar det tror jag vi får vara tacksamma för. Det är oftast så svårt att sätta sig in i allt lidande runt vår jord, alla som far illa av en eller annan anledning om det så är självförvållat eller inte. Jag tror att vi någonstans trots allt är oss själva närmast, just idag och just nu har jag lite svårt att ta på mig all världens sorg. Jag hoppas bara det finns tillräckligt med hjälp för de jordbävningsdrabbade, att gnälla över att jästen är slut eller att jag inte haft tid att göra det och det när andra inte ens vet om de lever imorgon känns på någotvis så litet i det stora hela. Tacksam över att vi har det bra, ja det är jag. Ha det jättebra vännen, ta hand om dig och de dina. Stor kram.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

18 januari 2010 20:38

Men jag förstår ändå inte varför dom inte kan släppa nödvändigheter från helikoptrar och flygplan. Både vatten och mat går att förpacka så dom inte går sönder i landningen..
Visst är det mer dom behöver ha hjälp med men i första hand måste dom få vatten och mat!!

Visst har vi elende även här i Sverige men vi behöver tack och lov inte bekymmra oss om jordbävningar i den kalibern

Ha en mysig kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

19 januari 2010 06:23

Bra skrivet, bland kan det bara räcka med en liten pratstund med en ensam för att förgylla den personens vardag!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards