Bearclaw

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Varför ska inte man få vara hemma?????

Av Rosie-Marie & Harry - 13 januari 2010 20:35

Varför ska andra bestämma hur en familj ska ha det. Det är så mycket diskussioner ang detta att mammor är hemma med sina barn. Själv så tycker jag att var och en förälder gör som de tycker är det bästa för sitt barn. Vi anser att det bästa för våra barn är att får vara hemma och inte vara på dagis. Jag vill ha en bra grund som våra barn står på och för oss är det just att få vara hemma. När de är små som tur är så kan vi ha våra barn hemma får vi har fixat med jobb så att det går. Det har varit mycket som vi har varit tvungna att planera men nu är det klart. Jobbet är inte i starten riktigt än men det börjar snart.


Men åter till mammorna och barnen jag anser inte att det ska finnas kvinnor som ska bestämma vad andra ska göra med sina liv. Jag tycker att de som vill jobba ska själv klart få göra det och de som vill vara hemma ska få göra det. Men det ska inte vara så att någon karriärs kvinna ska tala om för mig vad som är bäst för våra barn. Det är hennes val att vara där hon är tror inte att hon vill att någon ska bestämma vad hon ska göra.

kjamen

 
 
Tigermamman

Tigermamman

13 januari 2010 22:38

Hej gumman:-) är snart på banan igen. Har ju flyttat och har inte haft någon vettig dator. Men köpte en ny idag. Så nu tar jag nya tag. Stor kram

http://tigermamman.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

14 januari 2010 06:55

precis alla gör vi som vi tycker är bäst! jag har båda lägren nu är jag tillbaka i "arbets livet" med skolor dagis, fritids" och allt har sin tid.. och alla sina val..!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

14 januari 2010 08:04

Min mamam var dagmamma när jag var liten. Så jag och min syster var hemma. Jag hade jätteskoj under den tiden..

Självklart hade jag shoppat loss i din butik, om du haft nån hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

14 januari 2010 09:55

Självklart ska man själv få bestämma. I mitt liv har det funnits för många som har bestämt så jag blev sjuk till slut. Något "dagis" fanns väl inte då men för mig hade det nog varit bra att få gå i lekskola och INTE en mamma som var hemma hela tiden.. Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

14 januari 2010 10:14

Jag håller med dig om att var och en ska få bestämma, men ibland blir det så att även om man vill vara hemma så måste man jobba. Det går inte att vara hemma när man är ensamförsörjande förälder...Jag har alltid avundas hemmafruar.
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Sussa

Sussa

14 januari 2010 12:25

Man måste ju få göra som man själv vill - så länge det inte skadar någon annan ...

http://sussasvovvar.blogspot.com

 
Mita

Mita

15 januari 2010 08:53

Det är väl upp till var och en att bestämma!!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards