Bearclaw

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Torsdag och vädret ser ut att bli bra:)

Av Rosie-Marie & Harry - 27 augusti 2009 08:02

Tycker inte att man hinner med det man vill om veckorna, dagarna bara springer förbi en, (tycker jag då.)

Idag ska 4-åringen åka till barntimman så det är lite spännande eftersom han åker själv. Det jag menar är att hans storebror åker inte med eftersom han har skolan. Och han är ju inte själv heller utan fröknarna och de andra barntimme barnen är ju med. Men för honom så blir det att han åker själv.

Det var lika bra att jag förklarade eftersom jag har haft folk som tror att jag låter barnen åka buss själva.


Senyaya och Saga trivs jätte bra ihop, Fabian han som innan bryr sig inte så mycket, Goliat ja han tycker det är en otäck liten sak som springer runt benene. Men även Goliat börjar lugna ner sig och han är ju lite nyfiken på Saga. Så allt rullar på med våra hundar.

Tyvärr så har jag inget nytt ang vår kära Gaby så man börjar att bli mycket arg och ledsen att det skall behöva ta så lång tid. Men vi hoppas att det ska bli upprättat så fort som möjligt för Gabys skull.

Men som jag har sagt ni ska få veta senare vad som hänt med vår Gaby, och den berättelsen kommer att bli rätt lång.


Som ni har läst så har ju Ponti åkt hem till sin familj så jag vill visa er hans familj.

Så här har ni Pontis familj. Helt underbara människor:)

Ser fam emot att få följa han på deras egna blogg när den bli klar, och jag kommer naturligtvis länka till honom. Ochni kommer att få veta det med:) Man är ju stollt över sin första valpkull;)


Ha en underbar dag stora kjamen.


P.s Vi kommer ju bli stollta över våra andra kullar med.

 
 
Gunilla.

Gunilla.

27 augusti 2009 08:52

Han får känna sig sror som kan gfara alldeles själv, är det taxin som hämtar? Här kommer den och hämtar barnen direkt på förskolan och sedanskjutsar tillbaka dem. Det är ju bra tycker jag och nyttigt för dem att verkligen få rå sig själv och se att de klarar av det utan fröken,storebror eller nån annan person i dens liv.
Pontis familj ser ut att trivas med sin nye vän. Må så gott, Gunilla.

http://gunibirgit.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

27 augusti 2009 09:19

Ja du...rätt som det är har ytterligare en vecka passerat och man undrar hur fasiken det gick till.
Han ser ut att trivas "lille" Ponti inte en liten kille snarare en "sumo".Ska bli kul att kunna följa honom i en egen blogg.
Håller tummar och tassar att det ska sluta väl med eran Gaby.

Kramelikram Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

27 augusti 2009 09:54

Här regnade det hela dagen igår och Falun fick mest i Svealand, 23 mm tror jag. Trevlig bild, hunden är jättesöt och människorna ser väldigt rara ut. Tack för fin kommentar. Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Sussa

Sussa

27 augusti 2009 10:12

4 år och utan storebror på barntimman! Spännande värre kan jag tro.

Skönt att Ponti får ett bra hem och att ni kommer väl överrens. Det underlättar för alla!

Kram

http://sussasvovvar.blogspot.com

 
Sussa

Sussa

27 augusti 2009 10:15

Helt OK med länken :-)

Men du, jag har har inte en massa barn att ta hand om! Du är mycket mera igång än vad jag någonsin varit så ha inte dåligt samvete för det. Däremot kanske det skulle vara avkopplande för DIG att ta en halvtimme om dagen med hundarna - när Harry är hemma hos "de små". Det kanske är att förena nytta med nöje?

http://sussasvovvar.blogspot.com

 
Yvonne K

Yvonne K

27 augusti 2009 12:27

Lyckliga familj, och lyckliga Ponti som får rå om varandra. Härligt foto!

Så oerhört tråkigt att det ska vara så långvarigt med Gaby, jag har inte slutat hålla tummarna för henne, nu får vi hoppas att hon snart får komma hem.

Så kul med dans, det är både roligt och nyttigt för kroppen.

Önskar er en härlig dag.

Kramar :D

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

27 augusti 2009 20:40

Man börjar bli rejält nyfiken vad Gaby har råkat ut för!? Men jag kopplar på det lilla tålamod jag har :-)

Kul att dom har öppnat en blogg så du kan följa honom..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

27 augusti 2009 22:43

Ja du det är nog lika bra att förklara så att folk inte drar egna slutsatser om vad man gör eller inte.
Visst är det extra spännande med första valpkullen och Ponti har fått ett bra hem. Det ska bli intressant att få följa hans uppväxt och liv.
Det är en tråkigt och mycket krävande situation för er och barnen med Gaby och jag hoppas verkligen på ett lyckligt slut.
Ha det gott och vi hörs och ses.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
marie

marie

28 augusti 2009 08:24

God moron på dej! Hoppas du får en skön fredag o trevlig helg. Jag är ledig idag o det blir fredagsmys på bageriet med dottern efter skolan. Lörd. sönd. jobbar jag...

Ibland blir det bara för mycket så ledsamheten svämmar över. Hade det tufft på jobbet o tjafs med dottern så då orkade inte hjärtat vara glatt ...men nu är det bra! Lite tårar är skönt att bli av med ibland.
Må så gott, kram

http://www.mariekjerulf.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards