Bearclaw

Direktlänk till inlägg 6 april 2008

lite från föra veckan

Av Rosie-Marie & Harry - 6 april 2008 12:34

Jag har tänkt mycket pågrund av vårdnadstvisten jag har just haft. Jag kan inte riktigt förstå varför man skall börja bråka efter så lång tid som man inte har funnits i ens barns liv. Denna person har inte heller på något sätt brytt sig om sin son, han snackade mycket om att man inte kunde eller kan ringa till mig pågrund av hemligt nr. Men jag förstå inte varför man inte kan använda posten och skicka ett grattis kort, julkort m.m Nej det är bättre och tala om för alla hur elak jag är som inte låter honom träffa sin son lika dant att jag säger till sonen att han får träffa eller vad det är han vill komma med. Det är verken han eller jag som ska tala om för honom vad han ska göra han är 15 år gammal och han vet vad han vill göra med sitt liv. Han är väldigt bestämd kille som har talat om minst 3ggr till sociala myndigheter vad han vill göra och han säger samma saker alla olika tillfällena att han inte vill. Varför kan man inte lugna sig då och vänta tills han kommer till honom i stället. Nej för varför jag vill ha ensamvårdnad är att dölja saker och ting som att anmälningar på mig till socialen har inkommit och det vill jag sopa under mattan. Men jag har tagit han om sonen i 15år och han mår inte dåligt av något slag han har vänner eget rum och vår mycket av vår tid här hemma med läxor m.m Personen nämnde också att sonen inte fick åka på skolresa eftersom jag inte hade betalt resan, men det hade jag gjort och skolresan åkte han på. Man kan inte förstå varifrån man kan hitta på allt som denna man säger och att han bara kom ihåg dessa lögner. Han talade även om hur elak jag hade varit för hans mamma inte hade fått träffa sonen, men sonen har aldrig varit hos henne själv utan det hade varit mina flickor som har varit hos henne. Detta har han sagt 2ggr under rätten när jag väl talade om för domaren att det var mina flickor så ändrade även han sin historia. Och han hade varit mycket borta under vårt förhållande eftersom han hade jobbat, vilket inte heller är sant. Vet inte riktigt vem han var ihop med men det var inte med mig jag har många vittnen som kan intyga hur vi levde men hans liv med mig var allt annat än det som vi levde. Hoppas verkligen att hans nya flickvän har det bättre n vad de tjejer som han har misshandlat inkl mig. ’Men det jag såg var inte en person som hade ändrat sig utan han visade upp den elaka sidan. Men han var väldigt noga med att tala om att han hade egenfirma så han var ju bra, det finns dårar som har eget så jag vet inte riktigt vad han menade. Jag har själv eget bolag men detta gör väl inte mig som människa utan jag är den jag är.

Nej nog med allt gnäll, va nu rädda om er.

Kjamen.

   
 
Marianne

Marianne

9 april 2008 07:48

Jag tror att du aldrig kan få svar på varför pojkens före detta pappa bråkar just nu. Men man ska aldrig underskatta folks dumhet.
Försök lägg det bakom dig och var glad att det hela är över. Skitsnackare som han kommer alltid att finnas, men sanningen kommer i fatt honom också någon dag.
Ha det gott. Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards