Bearclaw

Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

Underbart väder det var i går:)

Av Rosie-Marie & Harry - 31 mars 2008 06:54

Vilket fint väder vi hade igår, det var verkligen vår väder alla i vår familj var ute man gick inte in fören kl.18 Jag passade på att städa på baksidan av vår tomt ibland känns det som man inget annat gör än att städa, gör man det inte inne så gör man det ute. Men det blir fint när man är klar och då känns det verkligen okej att plocka lite. Nu har de små lovat att man ska plocka ordning efter sig när man har lekt klart, det bruka fungera ett tag sen får vi ta det igen. Men det är i viktigaste är att de försöker plocka ordning efter sig.

Jag var i rätten förra veckan det r alltid lika jobbigt, men jag gjorde det för min son skull. Det är så att han inte vill just nu träffa sin biologiska pappa, de har inte haft någon kontakt på 8år. Min son är 15 år gammal så han vet vad han vill med sitt liv, men tyvärr så måste denna människa bråka och smuts kasta mig. För jag är en sådan dålig mamma som inte kan ta hand om mina barn, men jag har inte satt barn i världen för att det är roligt. Nej det vill jag bara säga jag är verkligen bryr mig om vad de gör hur det går ja allt som en förälder gör. Det som man blir sur på är att det har gått bra att uppfostra honom i 8år själv utan man ska så kallad bry sig det minsta. Nu när man så kallad ska visa hela världen hur bra man är då ska en annan vara så dålig mamma. Förstå inte varför man ska göra så. Vi fick gå igenom hur vårt förhållande hade varit och det liv som jag fick leva ihop med denna man var ju inte samma som han berättade. Tyvärr så levde jag i ett misshandlat förhållande i många år och jag har även vittne till detta, men jag valde att inte anmäla för jag ville vara ifred. Men enligt honom så hade han aldrig rört mig och han hade varit mycket borta för att jobba, vilket inte heller stämmer det finns folk som kan intyga detta. Det är sorligt att man inte kan se vad som har hänt och vad man har gjort, skulle det vara så att han har ändrat sig nu så är ju det bra för hans sambos skull. Men bara sitta och kasta skit på en annan för att alla ska se hur jävla bra han så kallad är eller vad det ska vara det är sorligt. Sen inte nog med det så var han ju tvungen att kommentera bodarna som vi hade köpt för de var ju uppruttna för det visste han eftersom han hade 20års erfarenhet som snickare. Och då har folk skrattat rätt mycket åt saker han hade gjort på detta hus och många säger att det jobb han gör är inte så bra. Men inte katten springer jag och prata om det ja han måste väl säga något. Inte nog med det så har de flyttat ut där en annan har bott i 21år snart förstå inte varför de skulle flytta ut hittåt. Och hade jag varit hans sambo så hade jag aldrig gjort det men, men en del människor är väl bara sådana. Men åter till rätten domaren fick honom att sammanarbeta så gick med på till slut efter all skit han hade fått kasta på mig så jag fick ensam vårdnad över sonen och att det gick inte att överklaga domen heller. Sonen blev jätte glad när han fick redan på det. Sköt nu om er och va rädda om er.

Kjamen  
 
Marianne

Marianne

31 mars 2008 23:08

Så skönt att du fick ensam vårdnad, det måste kännas bra för hela er familj. Jag hoppas du får lite lugn och ro nu, så du kan koncentrera dig på andra saker. Det enda ruttna i hela denna historia är den som försökt smutskasta dig.
Vi hörs och syns.
kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

31 mars 2008 23:26

Jag blir så arg/ledsen när jag läser detta, vad säger man, Grattis till beslutet!!!! Det var väl inget att tveka på. Sköt om dig Rosie och din underbara familj.
Kram Sissi

 
antigone

antigone

2 april 2008 23:05

Grattis till ensam vårdnad!
ett stort steg till Frihet! Tro mig!
Samarbeta....? Om vad då? Löjligt.
Mitt råd är att lyssna på din son i alla vädr, gör inget mot hans vilja!
Räcker med en förälder som svikit honom och det finns ju en anledning till att han vill bo hos dig och inte träffa sin "pappa". Här hemma går biopappan under namnet "avelstjuren" hos barnen.....för som de säger "man är inte en pappa för man har haft sex med dig mamma"- och hur sant är inte det egentligen?
Sjukt att de flyttar dit ni bor- som om det skulle underlätta för sonen. kommer få motsatt effekt för han kommer tycka att pappan är respektlös.
Stå på dig! Sträck på dig och var stolt över vad du åstadkommit för dig och sonen!
Hurra hurra hurra!

Sol i blick!
Lina

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

3 april 2008 13:38

Det var vl skönt för både Dig, sonen och resten av familjen. Det är så himla jobbigt när man inte är överens.
Ha det gott
Mia

http://www.tassegos.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards