Bearclaw

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Rosie-Marie & Harry - 24 januari 2011 20:47

Att man måste vara läkare när man besöker läkare. Det var så att vi var tvungna att uppsöka läkare för vår minsta dotter var så förkyld. Och det var inte förkylningen som oroade mig utan det var så när slemmet kom ner i hennes hals så hade hon svårt att få in luft. Och detta var och är jobbigt för henne så hon har inte kunnat sova så bra verken under natten eller dagen i 3dagar nu. Vi fick tid idag hos läkaren en jätte trevlig sådan det var första gången jag var kontakt med denna läkare. Men hon kollade igenom henne och allt såg bra ut tog lite prover och talade om för oss att vi inte behövde oroa oss för hennes luftvägar låter jätte bra. Men hon kunde ge oss slemlösande som vi kunde ge henne vid behov. Vi gick till apoteket fick vänta en stund innan det blev vår tur, men till slut var det vi. Apotekaren tog personnr och skrev ut etiketten vilket hon blev lite förvånad över för läkaren hade givit oss medicin som de var tvungna att vara 6mån för att få. Så apotekaren ville kontakta läkaren och kolla så allt stod rätt till. Vilket var helt okej för mig. Det som gjorde mig och gubben så arg var att vi fick sitta i 45minuter innan läkaren ringde tillbaka och man har ju lite annat att göra än att sitta på ett apotek. Men, men när vii väl fick komma fram igen så visade det sig att läkaren trodde att vår dotter var 11mån och inte 11veckor. Jag blev så arg och inte tala om min man att man inte ser vem man undersöker när läkaren själv tittade på vår dotter. Att man inte ser skillnad på 11månader och 11veckor är ju inte klokt. Läkaren ville naturligtvis att vi skulle komma tillbaka till läkaren vilket jag skickade min man. Läkaren bad så mycket om ursäkt men för katten inte se skillnad….. och sen att man fick sitta där och glo i 45min innan vi kunde lämna apoteket det kan man kalla riktigt skit dåligt.


Hoppas eran dag har varit bättre, kjamisar  

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards