Bearclaw

Alla inlägg under oktober 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 13 oktober 2010 09:58

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok   


Nospussar  

Av Rosie-Marie & Harry - 13 oktober 2010 09:32

Vad ska man säga om allt som man får var med om mmmmm. Fast jag måste ändå säga att jag blir lite full i grin eftersom  jag är en person som står och tycker för det jag gör och tycker. Och det finns ingen som kan bestämma över vad jag skall göra utan det som känns bra för mig/oss. Och varför jag nu blir lite full i skratt är att en person tror att en annan person kan bestämma över mig/oss. Detta säger rätt mycket att denna person har ingen aning om vem personen har och göra med. Jag har varit med om så mycket i mitt liv och jag har alltid stått och tyckt som jag själv vill.


Sen är det en helt annan sak att man söker råd och stöd av sina vänner det har folk gjort i århundrade och det är ju så man skall göra. Men i slut tampen är alltid valet upp till den som berörs. Vänskap är något mycket fint de som har vänner runt sig vet vad jag menar. Och i vänskap gäller att ge och ta och det är ju inte konstigt med det, så är ju livet.  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------


Hade kurs igår vilket var jätte trevligt som vanligt att får träffa mina kursdeltagare. Jag skulle ha haft deras kompendier med mig men eftersom jag var dålig förra veckan så hann jag inte med att fixa detta Men nästa gång då ska de få allt som de behöver för att kunna träna hemma.


Barnen var hemma hos pappan i huset och det tycker de är så mysigt för då gör de lite som en extra helg med film eller saga m.m Så i morse när jag steg upp så var det små barn som talade om för mig vad de hade gjort i går. Det är så härligt att lyssna på dem när de prata om allt de har gjort och de vill ju inte missa något utan de har fullt upp och se till att jag få veta allt.


Vad som händer idag ja vet inte riktigt måste först och främst göra alla mina måsten som städning och tvätten. Sen har jag ingen aning vad som jag skall göra men det blir ju alltid något som man kommer att göra. Fundera lite på att baka lite bullar men jag få se vad jag kännes för när man kommer så långt.


Ni får ha en skön dag, kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 9 oktober 2010 19:52

Jag måste säga att man kan inget annat att blir lite full i skratt när hör hur folk springer runt i stugorna och beklaga sig. Och allra helst när det inte finns något att beklaga sig för. För ofta så är det så att personen eller personerna har själva satt sig i den sitsen och då har man ingen rätt att gnälla anser jag. Jag känner ingen empati för personer som inte kan se vad man själv gör för fel utan bara kan se andras fel och brister och sen tro att de själva är perfekta.

Nej usch och fy för dessa människor.


Och att folk som inte har någon aning om något orka hjälpa dessa människor med, ja vad det nu kan vara.


Här står vi på oss med vårt och vi skiter fullständigt i vad andra tycker.

Vi hjälper våra kära och gör vad vi kan för dem, men jag skulle aldrig hjälpa någon som springer runt i stugorna och snacka sin dynga ALDRIG!! Bruka tänka på hur i helsike skall det kunna bli fred på denna jord när det hela tiden finns folk som gör allt för att se bättre ut än andra och kan inte se att man gör fel.

Skulle ALDRIG vilja vara en fel fri människa och en sak som är viktigt är att man kan be om ursäkt om man har gjort något som är fel.


Och att springa runt i stugorna och prata om andra är inte vår grej vi har nog med vårt egna skulle inte orka att prata om andra.


Men en sak är säkert skulle något människa eller djur fara ila då lägger vi oss i för vi bryr om de som inte ens kan försvara sig eller bara får skit för något de inte har gjort. Men annars så får folk göra precis vad de själva känner för det är inte min/vår ensak.


Så jag tycker verkligen att man skall tänka efter lite vad man gör och säger till andra och se till att man inte prata massa skit hela tiden.

Och stå för katten för det man säger och gör om man inte tycker att man har gjort fel.


Det var lite som kom ut hihi ha en skön lördag kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 9 oktober 2010 19:50

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok   


Nospussar  

Av Rosie-Marie & Harry - 2 oktober 2010 16:54

Tiden bara rullar iväg och idag så har 9-år gått sen jag och min lillebror miste vår storebror och hans söner miste sin far och min mamma miste sin son. Konstigt nog så känns det alltid jobbigt just denna dagen och minerna de är så tyliga och man minns denna dag som det hade hänt idag.


Men jag kommer alltid tända ett ljus för dig min kära bror jag hoppas vi ses någon gång.

 

  Stora varma kjamisar  

Av Rosie-Marie & Harry - 2 oktober 2010 16:48

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok  


Nospussar på er  

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards