Bearclaw

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Det blev något

Av Rosie-Marie & Harry - 27 oktober 2010 06:04

Onsdag och just nu är det fortfarande mörkt ute, och det var ju inte så länge sen när man var uppe denna tid så var det ljusare. Jag måste säga att jag saknar det tycker om att det är ljust när man vakna det får däremot vara mörkt om kvällarna är lite lättare att lägga barnen.



Men som jag sagt innan årstiderna är fina när vi väl har alla 4. Hösten med sin charm med alla dessa undrbara färger, vintern med den vita snön som lyser upp i det mörka, våren som gör att allt börja växa igen och fåglarna som hittar hem igen, sommaren som man kan bada och njuta av värmen att sitta ute sent om kvällarna utan att frysa. Tyvärr så får vi inte uppleva våra årstider så ofta det har mer blivit en mix av mycket vilket jag finner tråkigt. Det är ju inte som en annan var liten precis.

Men det blir väl så nu att det inte kommer bli så ofta som man får känna på vår unika årstider.



Allt har ju ändrats både miljön och allt runt oss. För mig får det gärna ändras bara det inte blir till det sämre ibland så vet jag inte vad man skall säga om saker och ting. Jag hoppas av hela mitt hjärta att våra barn och barnbarn får leva i en lite tryggare tillvara än den verka vilja vara just nu.



Men folk har så mycket lätt att hota andra och ta till våld men det löser inget utan det blir ju bara värre. Och att spotta skit på andra är ju också inne just nu sen är det väl så att det sprids lättare nu än innan eftersom tekniken har kommit fram med storm. Men om folk bara stå för det de tycker och inte bara när de prata med några personer utan stå på sig om det är något de tycker är fel.

Man behöver inte vara elak bara för man inte har samma åsikt som någon annan, tvärt om det är ju det som gör att vi är unika var och en. Men jag tror att vår värld hade sett lite bättre ut om sa ifrån och då menar jag inte med våld utan man sa om något ansågs fel och sen att man stod för det.



Det är så många som anser sig att te.x våld är fel men när de väl ser eller märker något så är det en helt annan sak. Hur ska man stoppa våld när man inte ens kan säga ifrån och hjälpa de som behöver hjälp och det gäller ju allt våld mot djur och barn ja mot ALLA.



Men jag hoppas att folk ska vakna och förstå till slut att om man hjälps åt att stå på sig när det gäller saker och ting så kan vi stoppa det. Och då måste man våga säga ifrån för om man ser eller hör har man faktiskt visa skyldigheter att säga ifrån.


Ha en bra dag, kjamen  

 
 
Ingen bild

Din dotter!

27 oktober 2010 07:01

Ja du det är en väldigt bra fråga tyckercjag och tyvärr kan civiles påvärka årstiderna på det sättet vi vill! Jag håller även med om det andra! Tycker att det är synd att folk går och prata sitt skit med varandra tråkigt nog vill jag lova. Sen finns fe de. Som mig som behöver lära mig att inte ta åt mig av allt jobbigt värre;( men det löser dig nog .....

 
Cinzia & fago

Cinzia & fago

27 oktober 2010 11:50

Du har så rätt.. KRAM!

http://www.fago.nu

 
Majsan47

Majsan47

28 oktober 2010 12:50

Ett väldigt fint och tänktvärt inlägg av dig. Det är många som skulle behöva läsa det du skrivit.
Kramar från Marianne

http://www.metrobloggen.se/majsan47

 
Marianne

Marianne

28 oktober 2010 22:17

Inte utan man önskar att samhället vore lika tryggt som det var under ens egna uppväxt. Dagens hårda värld är det inte alla som orkar med att leva i.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Sussi

Sussi

29 oktober 2010 10:24

Usch ja.. Jag saknar också ljuset på mornarna. Visst är det mysigt att tända ljus och så men ljuset gör en piggare..

Vad bra du skrev om våldet. Håller med dig. Om vi hjälps åt går det at stoppa!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards