Bearclaw

Alla inlägg under augusti 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 13 augusti 2010 09:14

Vad man kan bli trött man gör inget annat än att städa men ändå så känns det som det inte ens syns. Det första jag gör på morgonen är att dammsuga och torka golv men det tar ju inte länge fören golvet är grusigt igen. Men man får väl njuta av det så länge det varar fast det känns så trist…


Som vanligt här hemma är det fullt upp med allt som man skall göra och barnen m.m Just nu så sitter barnen och titta på barnprogram innan de skall få frukost. Nästa vecka så börjar ju barnen i skolan och då blir det tidigare för dem som gäller så de få njuta en stund till innan de skall upp redan runt 07.00 Men det ska bli så skönt att komma igång igen med allt samtidigt som jag tror jag har nämnt innan så är det skönt när barnen är ledig så man kan göra lite ut över det vanliga. Men vi har börjat att lägga barnen lite tidigare än innan så det inte blir så jobbigt för dem när de väl ska upp.


Ha det gott, kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 13 augusti 2010 09:12

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok  


Nospussar  

Av Rosie-Marie & Harry - 11 augusti 2010 10:00

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok  


Nospussar  

Av Rosie-Marie & Harry - 10 augusti 2010 13:32

  Samanta i egen hög hundperson  

Av Rosie-Marie & Harry - 10 augusti 2010 11:33

Idag skiner solen och det är toppen skönt ute. Barnen är ute och leker har damsugit och torkat golven det är så skönt att ha det gjort på morgonen. Sen har ju barnen fått frukost idag fick de gröt vilket alla gillar här hemma.


Igår gjorde jag några kladdmuffins vilket barnen fick äta ute de gillar när de får fika ute. Och vem gjorde inte det när man var liten egen picnic korg var aldrig fel.

Skulle även ha tagit hand om tvätten igår men jag orkade inte med dem så det får bli idag i stället man kommer som sagt inte undan den. Maten igår fick bli kyckling och ris och det gick ner i barnens magar hihi.  


Har även lovat att fixa barnen lite fika framåt dagen här de ville även ha en liten pic nic i dag med vilket de mer än gärna får. Men ska nog göra lite mer muffins det går så snabbt att göra och det är inte så jobbigt heller.


Nu skall jag dricka upp mitt kaffe och se till att börja med min tvätt.


Ha en bra dag kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 9 augusti 2010 14:07

En bild på valparna www.bearclaw.se

Av Rosie-Marie & Harry - 9 augusti 2010 10:48

Då var det måndag och helgen har bara rullat förbi en. Vår hund Yaya har som sagt fått valpar så det har varit mycket tid i hundrummet hela lördagen så var jag hos Yaya. Sen är det allt annat som måste fixas som städning mat m.m Det är ju inte bara att tro att man slipper göra saker och ting inte utan det är bara att se till att allt annat också blir gjort. Man kan ju inte säga att sömnen är den bästa precis utan det är få timmar som man sover eftersom jag vakar över Yaya och hennes valpar.


Sen är det barnen och resten av huset som man skall fixa ordning. Utan att vara elak mot männen så är det en himla tur att man är en kvinna och att man har lärt sig att göra många saker åt gången och att man kan vila och på så sätt åter hämta sig för att orka med resten.



Idag ska jag fixa resten av min tvätt och se till att allt hamna där det skall göra. Maten som vi ska ha idag har jag inte kommit på än. Men det är verkligen på tiden att jag ta mig i kragen och tänker ut vad vi skall kunna äta. Som tur är så svälter inga barn här hemma hihi utan jag kommer ju alltid på till slut vad vi ska ha till mat. Sen är det väldigt viktigt att vi fika det gillar barnen så jag vet inte om jag skall baka något eller om jag skall ta upp från frysen.


Nej nu skall jag ta mig i kragen lite och göra lite nytta.


Ha det gott och sköt om er, kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 9 augusti 2010 09:03

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok  


Nospussar   

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards