Bearclaw

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Bakar:)

Av Rosie-Marie & Harry - 3 augusti 2010 13:27

Igår var det fullt upp fick för mig att baka bullar och lite kakor och så blev det. Hela dagen gick åt att baka kakor och bullar och man skall ju inte klaga på värmen, men fy katten vad jobbig värme det var. Det stod 33grader ut och inne var det 30grader och jag kunde inte koppla på AC för då hade mina bullar gått. Så det var bara att stå ut när man förför sig att baka när det är så varmt ute. Men barnen blev ju inte ledsna precis de tyckte det var toppen  .


Även idag så gör jag lite bullar och ska göra klart min deg som har vilat över natten fundera även på att göra lite muffins. Fast idag är det inte lika varmt ute vilket är skönt.


Annars är det som vanligt det är tvätten och städning som står på jobblistan. Men då är det så gott att kunna ta lite rast och äta lite god fika.


Ha det så gott nu kjamen  

 
 
Marianne

Marianne

3 augusti 2010 14:38

Jag har då inte gjort så mycket idag, men det är legalt då jag inte är kry och har feber. Men baka bullar i sommarvärmen, det avstår jag nog ifrån.
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Therese

Therese

3 augusti 2010 16:41

Gluttar förbi för att kolla så ni har det bra ;)
Du får jätte gärna skicka över lite bakenergi till mig. Minstingens födelsedag närmar sig och jag är inte ett dugg sugen på att baka :s

http://breezie.blogg.se

 
Maria

Maria

3 augusti 2010 22:01

Baka bullar har jag inte gjort.Men väl ett flertal blåbärspajer ,som ska avnjutas de kallare månaderna på året.I kväll har jag skuttat runt i riset igen,så det blir till att köpa fler aluminiumformar ,för det blir pajer av dessa bären också.
Ha det gott ...kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Sussi

Sussi

4 augusti 2010 11:04

Här regnar det idag så det hade varit perfekt bakarväder.. Om man hade bakat vill säga ;)
Jag älskar nybakta bullar men bara om någon annan gör dom hihi

Inte behöver du blir paff inte ;)
Jag har levt friluftsliv i några dagar och har inte varit hemma någonting..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards