Bearclaw

Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2010 22:55

  Sov gott  kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2010 13:11

Nytt inlägg i Hundarns Dagbok   


Nospussar till er  

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2010 09:55

Måste säga att ibland så blir man lite full i skratt när man hör att man inte kan säga till små barn vad de kan göra. Själv har jag ju som sagt 9st barn och jag har alltid börjat i tidig ålder och talat om för dem vad de inte får röra m.m Men det är föräldrar som tror att inte små barn förstå utan låter dem göra som de vill fast det är fel. Hur ska de i senare ålder kunna säga att de inte får röra saker och ting  när de har fått göra det som små. För en sak har jag lärt mig som förälder är att barn är allt annat än dumma och då gäller även detta små barn.

Man skall inte underskatta deras förmåga att kunna saker och ting. Och det är ju inte snällt om det här lilla barnet har syskon och de får gå in bland syskonens saker och ta sönder hur förklara med det att de är små så de inte förstå, men storebror eller storasyster ska tycka det är okej när deras syskon ta sönder deras saker. Nej det tycker jag är så mycket fel. Man får inte göra så anser jag utan börja i tidig ålder och tala om vad de får göra och inte det är en inlärnings period som allt annat.


Men tänk på att deras syskon kan må dåligt om man låter det ena barnet få göra som de vill och inte de. Då skapa man bara osämjan mellan syskonen vilket är hel dumt.


Ha det gott i sommar värmen, kjamisar    

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards