Bearclaw

Alla inlägg under mars 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 9 mars 2010 12:05

Har varit på barntimman pojkarna är ute och lilltjejen har lagt sig för att sova middag. Själv sitter jag vid datorn och kolla igenom vad som ska hända på min kurs.


Det är alltid tyvärr rätt jäktigt innan jag kommer iväg det är inte så mycket tid som man har när man kommer hem från barntimman.  Och det blir inte som man tänker en enda gång vet inte vad man gör för fel hihihi.


Men det är knappt 30min innan jag packar ihop och kör iväg till mina kurser vilket jag tycker mycket om att göra. Det är alltid lika roligt att åka upp till mina kursdeltagare så har tyckte i 6år som jag har legat och pendlat till Nybro. Har bara hållit på i Emmaboda i 2år och det är lika roligt det.


Det är många som undrar hur jag orka köra så långt men jag tycker inte att resorna är långa. Man har kört så länge så man kan allt som är på vägen och när man blir hemma på vägarna så känns inte resan lika lång. Och sen hade jag inte tyckt det är roligt det jag håller på med så hade det aldrig fungerat men detta jobb gillar jag. Den dagen när jag inte tycker det är roligt längre den dagen slutar jag som instruktör.


Jag kommer att titta in till er under kvällen när mina kurserna är slut, men ni får ha en skön dag här skiner solen och det är varmt ute.


Stora kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2010 13:00

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok   

 

Nospussar  

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2010 09:57

Varför är det skillnad på egna barn och andras???


Jag har aldrig förstått mig på att göra skillnad på mina barn och andras te.x tycker själ v att alla barn är lika goa om det skulle vara något. Och gör våra barn något så får de står till svars med det så är det bara. Tycker det är sorligt att det finna föräldrar som tror att deras barn är små änglar eller att de är så ömtåliga så inga får röra dem när de är små.


Men det är så ofta man hör att mitt barn gör ingenting dumt utan det måste vara den andra som gjorde något. Hur dum får man vara man måste ju kolla vad som har hänt och inte se sitt barn i centrum och vara så dum och tro att de inte kan göra något. Man måste verkligen låta barnen ta ansvar för det de gör och säger, annars tror de att de kan göra vad de vill även när de blir stora. Och då kanske man inte kan säga det var inte mitt barn som gjorde så. Man hjälper inte sina barn om man gör så.


Det är lika dant med föräldrar som tror de kan skydda sina barn från att slå sig. Jag gör vad som helst för att mina barn inte ska göra sig ila. Men har jag sagt många gånger te.x att de inte ska leka i soffan och de ramla och slår sig, då tycker inte jag  inte synd om dem. Medans det finns de föräldrar som inte låter de ramla utan springer runt och skydda dem hela tiden. Jag förstår inte hur de ska lära sig att om jag gör så då ramla jag.


Det var lite om det, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 6 mars 2010 13:31

Tittade precis på termometern vad ute temperaturen var och i solen är +27 grader det är ju inte klokt. Från att ha varit -10 grader till så varmt ute i solen men man kan ju inget annat än att njuta. Nu är verkligen våren på gång och det känns så himla bra HURRA!!!


Idag skall vår ena son åka på kalas ihop med sina klasskompisar för första gången och han tycker att det ska bli så spännande. Ska även planera ett barnkalas här hemma han ville ha filmfest så det skall han få. Så nu skall vi planera lite vad han ska ha m.m och vilken film det skall bli.


Gubben har varit i väg och fixat lite som han var tvungen att ha. Ska göra lite nytta här hemma däremot vet jag inte vad vi skall börja men det blir alltid något.


Ha en skön lördag och va rädda om er, kjamne

Av Rosie-Marie & Harry - 5 mars 2010 13:27

 

Satt och tittade på lite kort på våra barn och hittade detta.

där 3-åringen och lilla syster som fyller 2 i år.

Det känns som det var i går när lilltjejen var liten.


  Kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 5 mars 2010 08:24

Då var det fredag igen själv tycker jag inte att man hinner med för veckorna bara springer ifrån en. Idag så kom vår 10-åring och talade om att han skulle ha fika med sig till skolan. Där stod jag med inget hemma och han sa ingenting till mig i går.


Men, men det var bara att fixa han fick varm choklad och nybakade syltkakor. Vad gör man inte för sina barn det var ju bara att göra ordning en smet och fixa någon fika till honom. Och det blev en mycket glad kille som gick till skolan men fika i sin väska. Detta gör att man verkligen gillar att göra just en sådan sak för sina barn.  


6-åringen var också riktigt glad i dag han skulle följa med en kompis hem efterskolan, så han fick en lapp skriven. Mycket glada pojkar stod sen och väntade på att deras buss skulle komma och hämta dem.


I helgen har vi inte hunnit att planera så mycket för men det finns alltid mycket att göra.


De små de gör lite av allt möjligt.


Ha en skön dag, kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 4 mars 2010 22:45

  Sov nu så himla gott, kjamisar  

Av Rosie-Marie & Harry - 4 mars 2010 10:15

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok   

 

Nospussar  

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards