Bearclaw

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Vad är det för värld vi lever i????

Av Rosie-Marie & Harry - 29 mars 2010 13:10

Man kan ju inget annat än att bli både arg och ledsen på hur saker och ting får gå till i vårt av långa land. Det jag tänker på är det här med flickan som blev våldtagen i Örnsköldsvik hur kan man låta denna flicka få igenom gå det hon har fått igenom gå?? Och att hylla någon som gör så mycket fel är ju för katten sjukt. Denna kille behöver ju hjälp och inte en klapp på axeln och tycka att han har gjort ett bra arbete. Det är aldrig okej att göra någon ila och en våldtäckt det ska ju inte kunna gå till på skolan. Vad katten höll alla vuxna till?? Och att skjuta denna tjej ännu mer efter det hon har fått igenom lida är så sjukt så det finns inte ens ord för det. Sen att det fick vara hon som fick flytta för att hon skulle kunna få ett liv. Det är ju ännu mera sjukt.

Lyssnade på en annan tjej som du hade intervjuat som sa jag var så jävla arg men jag har lagt det bakom mig nu. Då undrar jag vad fan hade hon för rätt att göra denna tjej ila som hade blivit våldtagen och att hon har lagt det bakom sig??? Hon har ju kränkt denna tjej så mycket och hon har lagt det bakom sig.

Att detta bara har fått gå till på detta sätt som det har gjort trodde inte jag att det kunde göra i vårt land. Vi pratar ju hur bra det är att bo i Sverige är det, det???


Jag frågade våra pojkar vad de tyckte om denna kille som hade våldtaget 2 tjejer vars liv har tagit bort från dem. De kunde inte heller förstå hur vänner, bekanta kunde behandla denna kille som en hjälte. Han borde få sitt straff så att han förstod att det han gjorde inte var okej. Och då menar de inte att andra skulle gå på honom, men att han verkligen förstod att det var fel det som han gjorde.


Det som skrämmer mig mer är att det är även vuxna människor som har stödjer denna kille hur katten kan man göra det. Hade någon av våra söner gjort en sådan sak så hade jag inte klappat honom på axeln inte. Han skulle verkligen fått tagit sitt ansvar och försökt göra det han hade kunnat för att göra allt till rätta igen.


Vi vuxna måste lära våra barn vad som är rätt och fel…

 
 
Sussi

Sussi

29 mars 2010 15:17

Hade bara samhället gjort det dom skulle från början och anhållit honom hade den andra tjejen klarat sig från att bli våldtagen. Hade dom inte skyddat honom så hade det stoppat med en våldtäkt! Vilket är hemskt nog men nu är två tjejers liv förstörda. Undrar hur prästen och alla andra känner sig nu??? Förhoppningsvis mår dom inte bra!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mita

29 mars 2010 18:15

Det är på ren svenska, för djävligt!!!

 
susanne

susanne

30 mars 2010 05:31

ja fy säger då jag med.. jag tycker att de våldet som synts på löpsidorna de senaste månadrena har varit och är kvinno brott! Vad är det som händer när våldet bara ökar ??? Och det är så sjukt att man bara gapar! om ens son gör ett så grovt brott som att skända en flicka borde det kanske rimlingen gå spärra in en som förälder; om man har den klapp på axeln idiologin!
Håller med dig fullständigt!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Charlotte

Charlotte

30 mars 2010 09:26

Oj, du har skrivit massor om mycket. Jag har inte hunnit med att hålla mig uppdaterad, läste lite ikapp nu och får ta resten senare.
Jag har hört om våldtäckten, kan inte annat än instämma med dig och fundera vidare över vad det är som gör att en manlig gärningsman oftast hyllas! Är han tuff? Som vågat förnedrad en ung tjej? Han var inte mycket äldre själv. Har han ingen empati och kan sätta sig in i hur tjejen kände sig? Skulle han själv tycka om att bli våldtagen? Samhället måste vara ett offer för sin egen inskränkta syn, ett litet samhälle där förmodligen någon styr och "alla följer efter" - för att de inte vågar ha en annna åsikt. Jag saknar egentligen ord för all den avsky detta har väckt, tycker det är fel så fel... jag hoppas bara att flickan finner tillbaka till ett värdigt liv långt från dem som gjorde henne illa. Att hon faktiskt en dag kan lägga det bakom sig och leva.

Jag har det bra. Jag mår riktigt bra. Jag har börjat sjunga i kör och det är ROLIGT!! Jag älskar det redan. Idag är jag tyvärr trött efter en sömnlös natt. Om jag bara kunde begripa varför jag inte sover, det är som om jag vänt på dygnet.

Ta hand om dig och de dina! Ledsen att jag varit dålig på att titta in. Jag tror jag tappade bort mig själv lite igen. Ingen ursäkt utan bara ett konstanterande. KRAM!!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

30 mars 2010 14:07

Jag har absolut hört och läst om detta. Men det finns ju "offer" i båda leden och det är förstås frukansvärt att våldta någon men jag försöker ändå att inte "uttala mig för mycket" om något jag är för dåligt insatt i. Ibland kan det visa sig att det finns "2 sidor av samma mynt". Men jag "försvarar" inte en våldtäkt förstås, men omständigheterna verkar i allra högsta grad vara mycket olyckliga och komplicerade. Har själv inte råkat ut för det, men skulle i så fall kalla det för "en psykologisk våldtäkt". Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

30 mars 2010 19:09

Ja det är en hemsk och mycket märklig historia, jag förstår det inte, man måste ju visa sina barn när det är fel.

Tack för Grattis-hälsning till Ellys små, dom är underbara att sitta och titta på.

Glad Påsk önskar jag dig.
Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards