Bearclaw

Alla inlägg under februari 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 10 februari 2010 10:30

Hade kur igår vilket är super trevligt som vanligt. Men det mäsktes att man inte hade kurs förre veckan eftersom jag var dålig. Men det gick bra och jag fick ju träffa alla mina goa dansare, ni är toppen och det är alltid lika trevligt att komma till er så tack för att ni vill dansa för mig.


5-åringen åkte till mormor i går han kommer hem senare ikväll hon bruka ha de små lite själv vilket barnen tycker är toppen. Så just nu har jag bara de 2minsta barnen hemma vilket är lite konstigt för de är jätte lugna just nu. Dottern hon är nämligen en riktig busig liten tjej som försöker göra så mycket bus hon kan på så kort tid som möjligt hihihi.


Idag skall jag städa lite eftersom jag inte var hemma går så behövs det verkligen göras idag. Får väl även ta tag i tvätten som har blivit.


Ha nu en kanon dag och sköt om er, kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 7 februari 2010 13:42

Då var snart helgen slut och jag har haft fullt upp med allt. Sen har ju vädret varit helt underbart idag skinner inte solen men det är ändå okej ute. Barnen har varit ute och lekt mycket det ända som har varit lite jobbigt är alla dessa blöta kläder som blir när de kommer in. Men de har haft super roligt i snön och sen har vi fikat när de kommit in. Igår hade vi lite film kväll vilket alltid är uppskattat av barnen sen fick de chokladpudding vilket de gillar.


Vi har tagit bort alla mjölkprudukter på lilltjejen och 10-åringen nu och detta ska vi hålla på med i ca 2mån för att se hur deras magar blir. Det går bra det finns ju så mycket bra produkter som man kan använda sig av. Och när jag bakar bullar bröd m.m så andvänder jag inte mjölk ändå så det blir ju ingen skillnad här hemma. Det som 10-åringen kan tycka är jobbigt är skolan för han brukar nämligen fuska men har lovat denna gången att inte göra det. I morgon får han ta med sig en matlåda eftersom vi inte har kunnat infomera skolan det skall vi göra på måndag alltså i morgon. Men jag tror att det kommer att gå bra.


Idag har jag fixat drapperi till 6-åringen och 10-åringen som de ville ha i sitt rum den ena ville ha det vid sängen och den andra vid datorn. Så nu är de nöjda och glada eftersom draperiet är på plats  i båda rummen. Har även lovat dem att sy gardiner och guddar av samma lika tyg som de har som draperi.


Nu är det bara det är resten av killarna ville också ha och själv klart skall de får det. Men inte dag men får se om jag hinner med det underveckan. Men de får inte lika dant tyg som varandra utan alla får olika.


Ha det så gott nu, kjamisa

Av Rosie-Marie & Harry - 4 februari 2010 10:46

Just nu är det bara de små som är hemma och dottern sitter brevid mig vid kökbordet och lillkillen sitter och tittar på barnprogram. Hoppas in lite snabbt till  min blogg innan allt annat skall göras. Jag visst och sant dammsugit men det är ju mer som behövs att göra i vårt hem.


Snart kommer 5-åringen hem från barntimman han tycker det är så roligt att få åka buss som hans större bröder får göra. Då blir ju han också stor och eftersom 3-åringen inte åker med så blir det extra roligt då känner han sig ännu större. Jag tycker det är viktigt att barnen får känna sig större än sina små syskon och då gör vi saker som inte de mindre får göra. Sen får de små göra saker eftersom att de är små.


Snart kommer 5-åringen hem och då blir det liv igen hihi. Just nu så är det rätt lugnt här hemma dottern och lillsonen leker bra ihop när inte storebror är hemma, sen kommer han hem då vill han gärna bestämma vad de andra skall göra och det är då bråket är igång.


Nu skall jag busa lite med barnen ha en skön dag och va rädda om er, kjamisar  



Av Rosie-Marie & Harry - 3 februari 2010 09:38

Nytt blogginlägg från 2/2 i Hundarnas Dagbok   


 

Nospussar på er

Av Rosie-Marie & Harry - 3 februari 2010 09:14

Då var det mitt i veckan och när man tittar ut så ser man snö så långt ögat kan nå. De små barnen leker lite med sina leksaker jag och gubben har suttit och tittat på nyheterna . Det har ju kommit lite snö och man vill gärna se om det blir mer och hur vägarna ser ut runt om.


10-åringen skulle ha fika med sig till skolan de ska åka lite pulka sen skulle skolan bjuda grillad korv med bröd. Så jag gjorde lite the och smörgås till honom han skulle ha haft varm choklad men hans mjölk var slut. Ville inte ge honom utav våran för då sätter det fart på hans mage och det tycker jag inte är snällt när de skulle iväg.


Tal om magar nu skall vi se till att 10-åringen och lilla dottern ska vara utan all mjölk produkter och se om deras magar blir bättre. Vår 10-åring är redan i dag laktostolerant men hans mage är fortfarande till och från så läkaren tyckte även att vi skulle ta bort all mjölkprodukter från honom. Och för våran del spelar det ingen roll om det är 1 eller  2 som ska ha det mjölk fritt jobbet blir inte mer för det. Så nu hoppas vi att deras magar skall bli bättre det är som jag har skrivit innan att dotterns mage inte har varit bra på 6månader och det är ju inte bra. Så nu håller vi tummarna för att deras magar skall bli bra en gång för alla.


Ni får ha en skön dag och va rädda om er, kjamisar  

Av Rosie-Marie & Harry - 2 februari 2010 13:06

Tusen tack till er alla som har saknat mig  

Äm så länge så verka den fungera. Mår lite dåligt idag så det blir tyvärr inga kurser för mig. Som tur är så hjälper gubben mig med att ringa runt för min röst vill inte så mycket, det kommer inte så mycket ljud i från den. Så han var snäll och ringde runt och ställde in mina kurser.


Som jag skrev i går idag fyller vår äldsta son 18-år det är så roligt. Så nu blir det körskolan för hela slanten. Han skal nämligen få det som present sitt körkort.

Så nu blir det inskrivning så han kan få köra själv till slut. Han kan ju köra för han har ju öveningskört med sin pappa. Tycker det är bättre att gubben får ta det hihi.


Ni får ha en skön dag och jag tänkte titta in till er alla, kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 1 februari 2010 21:13

Jag vet inte om man ska väga hoppas, men vad katten jag tror jag hoppas ändå  

Min gubbe har satt in en annan hårddisk på min dator och håller på att lägga in mitt skräp hihi på denna disk. Men jag vet inte riktigt om den kommer att fungera men hoppet är stort. Nu kommer jag få min egna hårddisk till slut men så länge är jag bara glad över att kunna vara ute lite på nätet och titta till er alla igen  


Jag några stycken att hoppa in till och se vad som har hänt nu i nästan 2veckor.

Här har vi haft födelsedags kalas gör att vår 4-åring har blivit 5år och det är ju stort tänk att fylla hela handen. Sen har vår äldsta dotter blivit ett år äldre.

Och i morgon fyller vår son 18-år vi skall skriva in honom på körskolan för vi tycker det är viktigt att han ska ha sitt körkort.


Förra veckan så var nästan alla barnen sjuka utom den äldsta sonen. Så det har varit fullt upp här hemma med att ta hand om barn som inte mår bra och sen har man ju allt annat som man skall göra.


Jag ska ta och besöka mina kära bloggvänner nu så sköt om er och le ni kanske får ett leende tillbaka  stora kjamisar

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards