Bearclaw

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 19 februari 2010 12:22

Nytt in lägg på Hundarnas Dagbok   


 

Nospussar till er  

Av Rosie-Marie & Harry - 19 februari 2010 10:18

Att vara kille och tjej, man och kvinna.

Detta som kan göra mig lite besviken är att folk har svårt att förstå att vi är olika eller vad det nu är som gör att det är svårt får oss att inse våra olik heter. Att te.x lönen skall vara lika om man och kvinna göra samma sak är en själv klarhet anser jag.


Men vi kvinnor är bättre på att göra många saker samtidigt. Sen finns det alltid människor som sticker ut både som man och kvinna. Men jag har inte samma styrka som en man det ju är bara inse detta, det hade varit bra i många tillfällen men jag är inte byggd som en man. Men en man kan ju inte föda barn eller amma men det är vi kvinnor som kan detta. Detta innebär ju inte att den ena är bättre än den andra men vi är olika så är det bara.


Det är som detta som de prata om att de som vill vara hemma och ta hand om sina barn. Och det är inget fel med det och varför skulle det vara en fara för oss kvinnor?? Själv tror jag att det är vi kvinnor som gör det svårt för oss kvinnor.


Men även här så måste vi inse att vi är olika och alla människor har olika mål i livet som var och en anser är viktigt. Den som vill göra karriär ska få göra detta och en del vill inte ha barn det är ju helt okej. Sen har man dem som vill ha barn på senare år de skall ju få ha det. Och de som vill ha barn och vara hemma med dem varför ska inte var och en få göra som de vill. Man behöver inte vara i en form som de som sitter i makten tycker var och en gör ju det som de anser sig vara bäst för dem.


Det är som män de män som vill vara hemma med sina barn själv klart ska de få vara hemma. Även här så måste var och en göra det som de känner för och anser sig bäst för dem. Och själv tycker jag det är viktigt att en pappa är med deras barn. Men som sagt var och en gör ju det som de anser sig vara det bästa för deras familjer eller deras framtid.


Men för katten ingen ska ju få bestämma vad man vill göra utan det är ska vara upp till var och en. Tyvärr så är det så att karriärs kvinnor som sitter i makten som tycker vad jag skall göra det tycker jag är fel, för vill jag vara hemma och ta hand om våra barn så ska jag göra detta utan att behöva höra att det är kvinnofälla. För jag anser inte att det är det utan jag bestämmer själv vad jag vill och ingen ska göra det åt mig.


kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards