Bearclaw

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 18 februari 2010 12:26

Idag så har vi varit på ett möte hos dietisten ang våra barn mjölallergier.  Såg mycket fram mot denna dagen för att få lite mer info om recept m.m Även vår mellersta dotter skulle dit eftersom vårt barnbarn är också mjölkallergisk. Så vi samåkte till Karlskrona det är ju alltid roligare att åka tillsammans än var och en för sig.

Det skulle börja kl.10,00 men det började jätte bra att det gick över tiden och ingen kom. Sen var det en dam som hade lite saker i en vagn och tog in den i ett konferenslokal, och sen kom och hämtade oss.


Då började jag bli lite sur för jag anser att man ska vara förbered när man ska ha en föreläsning men det ansåg jag inte att hon var. Men vi kom in och satte oss ner hon ropade upp oss så att vi alla var där. Sen delade hon ut lite papper  vilket som var skillnad på mjölk och laktos och det var ju helt okej. Men det tog inte lång stund efter fören en av föräldrarna frågade vad som var skillnad på just mjölk och laktos. Då börjar man ju undra om de inte lyssnade på vad hon sa när hon delade ut papperna ang detta. Sen fick vi ett papper till om vilka produkter som kan innehålla mjölk.


Även broscher om vilka som har mjölkfria produkter och laktosprodukter. Men där så hade hon inte ens de nya broscherna utan de var äldre och de hade byt förpackningar så nu började man bli lite besviken igen.


Sen var det slut allt detta som de sa på barn att det skulle ta en timme tog knappt 17minuter från vi kom in i lokalen till det var slut. Man kan säga att man var mycket besviken på denna föreläsning som vi ändå tog oss tid för att vara på. Jag hade gjort detta så mycket bättre och det är inte för jag vill skryta men så är det.


Det gav mig ingenting jag visste redan allt detta och något nytt recept på lite produkter som barn ville fick man inte vilket de också sa.

Nej tyvärr så var denna föreläsning mycket dålig och det var nog många som inte var nöjda med den.


Ha det gott, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards