Bearclaw

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 13 januari 2010 20:35

Varför ska andra bestämma hur en familj ska ha det. Det är så mycket diskussioner ang detta att mammor är hemma med sina barn. Själv så tycker jag att var och en förälder gör som de tycker är det bästa för sitt barn. Vi anser att det bästa för våra barn är att får vara hemma och inte vara på dagis. Jag vill ha en bra grund som våra barn står på och för oss är det just att få vara hemma. När de är små som tur är så kan vi ha våra barn hemma får vi har fixat med jobb så att det går. Det har varit mycket som vi har varit tvungna att planera men nu är det klart. Jobbet är inte i starten riktigt än men det börjar snart.


Men åter till mammorna och barnen jag anser inte att det ska finnas kvinnor som ska bestämma vad andra ska göra med sina liv. Jag tycker att de som vill jobba ska själv klart få göra det och de som vill vara hemma ska få göra det. Men det ska inte vara så att någon karriärs kvinna ska tala om för mig vad som är bäst för våra barn. Det är hennes val att vara där hon är tror inte att hon vill att någon ska bestämma vad hon ska göra.

kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 13 januari 2010 19:14

Igår hade jag min kurs i Emmaboda det var verkligen jätte roligt att få träffa dem igen. Och det gick jätte bra på alla sätt och vis de kunde danserna som de inte hade gjort något annat än att dansat under deras uppehåll. Tyvärr så var min dator inte som den skulle vara men som tur var så gick kursen bra ändå. Min man började att tömma min dator i går och håller även på idag så han kan fixa den igen. För den lever lite ett eget liv och jag vill gärna ha lite ordning på den.


Ska snart göra lite kvällsmat till killarna innan de ska i sängen. Just nu är de uppe och leker så jag tänkte att de kunde få göra det en liten stund. Dottern som vakande redan kl,03;30 i dag på morgonen har vi redan lagt hon har varit rätt trött idag. Hon sov bara 1,5timmar vid lunch så det har varit lite gnäll.


Jag ska även besöka er min bloggvänner men eftersom min dator inte är som den ska så vet jag inte när jag hoppar in till er. Det går nämligen rätt trögt när man är ute bland sidorna.


Ha nu en skön dag, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards