Bearclaw

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 8 januari 2010 21:52

Läs gärna de inläggen som jag har skrivit innan i dag och tyck mer än gärna till:)


Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 8 januari 2010 18:42

Av det som jag har skrivit på 2 av mina inlägg idag. Det är så att ibland så sitter jag och fundera lite om allt möjligt och då kan just detta komma upp.


Och det är ju bra att ha just bloggen till att skriva av sig lite någon kanske även lämna ett inlägg och tycker till lite. Det är bara så att vissa dagar så fundera jag på just sånt här som jag har skrivit.


Själv tycker jag att man kan hjälpar åt och som jag själv har sagt så många gånger behöver man inte gilla alla. Men jag tycker att man ska kunna vara vuxna och respektera varandra både djur och människor.


Tror inte att jag är arg ledsen m.m för det är jag inte alls.


Sköt om er, stora kjamisar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 januari 2010 17:18

Det är lika dant med det här med vilka djur som skall finnas och hur många de skall få vara. Tänk om någon gör så mot oss. Mmm men det är det fast inte i vårt land utan där får man bara föda 1barn tror jag det var.

Hur kan någon bestämma hur många barn te.x man ska ha??

Var för tror man att man har den rätten att göra så??


Det är ju som vargen ena stunden har vi för många då måste några bort och i nästa stund så är den fridlyst. Men vi människor tror att ha den rätten att bara göra saker på vår väg.


Det är lika dant med att para hundar. Det korsar och dona med olika hundraser och jag tycker inte man gör så. För man vet inte vad man korsa för något och hur djuret kommer att bli. Så varför gör man så??


Det är som i alla föreningsliv vare sig det gäller hundar eller människor. Varför ska alltid det finnas folk som tror sig bättre än någon annan. Att de har rätten att sitta i sina stolar utan att byta ut sig. Om man däremot kan göra något bra om man sitter kvar är en sak. Men att sitta på sin stol för man tycker sig bättre än någon.


Och varför skall olika uppfödare prata ila om andra uppfödare?? Är det bara för att de tycker sig ha rätten att göra så eller vad är driv kraften där?? Själv tycker jag att man kan hjälpa varandra te.x förmedlar valpar till valpköpare m.m

Nej då finns det folk som anser sig ha rätten att sticka kniven i andra. Och slå sig sen på bröstet och tycka att man är duktig.


Och spela offer är också något som folk tar till sig ofta. Det här med att tycka synd om lilla mig för att andra är så dumma. Varför är det så svårt att se vad man själv gör innan man gnäller på andra.


Nej då tycker visa att man är gud själv och har sig den rätten att göra andra ila på vilket pris som helst.  Men varför då???


Det kommer mera, men ha det gott så länge, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 8 januari 2010 13:45

 

Om ni känner er frysen så värm er en stund  

Av Rosie-Marie & Harry - 8 januari 2010 12:23

Har tänkt på mycket om oss som människor och vad vi gör mot andra och mot våra djur te.x Det jag fundera på är ju vad är det som gör oss till gudar bland djuren te.x


Har även pratat med många ang när man te.x tar bort en hund. Jag älskar mina hundar de är en del av vår familj. Men som vår första Berner som vi hade som hade dåliga höften. Skulle vi behålla honom bara för att vi tyckte att vi har den rätten att göra så?? Nej vi valde att han skulle få somna eftersom han kommer aldrig kunna ha en hund liv. Varför skulle vi låta han gå runt och ha ont skulle han då råka bita någon som råkade göra något på honom som då gjorde att han fick ont. Då hade folk sagt hur kan de ha en sådan hund i deras hem.


Ja man kan verkligen vrida denna fråga både avigt och rätt. Men vi tycker att våra hundar ska kunna leva ett hundliv och inte vara beroende av massa starka mediciner bara får att kunna orka vara en hund. Ett sådant liv skulle inte jag själv vilja leva.


Sen kommer vi till det här med misshandel av djuren eller människor vad gör en människa rätten att skada någon?? Jag kan inte förstå hur man kan skada någon över huvudtaget. Det som är så hemskt är att vissa tycker att de har den rätten på alla sätt och vis. Varför??


Tror de att de kan leka några gudar eller vad är det för sjuk kraft som gör en människa så elak. Sen är det folk som vill göra det rätta hjälpa till om någon blir misshandlat nej då ska vi straffa den som har varit snäll nog att våga göra något. Nej, jag förstå mig inte på detta.


Tittar väldigt mycket på animalkanalen och då djurpolisen de gör ett helt underbart jobb. Varför har vi inte det så här att det finns en djur polis som ser hur våra djur har det. Nej det finns folk som kolla upp om djuren har det bra eller ej, men det är knappt det.


Men ändå så bor vi i Sverige där man har så kallade rättigheter både människor och djur. Men jag måste säga att jag skratta mycket högt. Det finns barn som råkar så ila ut pågrund av vuxna människor och vad har barnen för rättigheter inga, Och jag säger bara fy fan.


Det finns flickor som klä upp sig och tycker de är fina när de skall ut, då blir de våldtagna och vad säger de vuxna hon får skylla sig själv om hon hade de kläderna på sig. Är folk dumma i huvudet eller.


Om någon så kallad vill döda en annan och gör detta på grund av att mördaren tyckte att personen den hade mördat ville det. Mmmmm nej man kan verkligen undra varför vi tycker att allt sådan är okej.


Sen är vi duktig att prata ila om andra vare sig vi känner dem eller ej. Jag har själv varit på tapeten när det gäller detta. Och jag ska bara säga det är inte många som känner mig. De vet vem jag är men de känner inte mig. Jag har alltid varit sådan att jag låter inte vem som helst komma in i mitt liv. Har gärna bekanta som jag kan umgås med, men de vänner jag ha är lätträknade.

Jag prata inte om vad andra gör eller inte gör. Man har nog med det man gör själv skulle inte få för mig att lägga massa energi på detta inte.


Men det finns folk som inget annat än ringer runt bland folk och prata om andra. Inte nog med det de ringer till nästa och prata ila om den de har pratat med. Man kan ju undra varför gör man så??


Sen finns de som då tror på allt skvaller som folk springer runt med och sen utesluter folk ur sina bekantskapskretsar. Och då ofta har de inte ens kollad upp vad som är vad utan bara lyssnat på en person. Och varför gör man så då??


Jag åter kommer mer i mitt tänkande men så länge ha det gott, kjamen   

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards