Bearclaw

Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Det börja bli kallare ute

Av Rosie-Marie & Harry - 14 december 2009 10:14

Måndag och det börjar bli kallare ute vilket jag gör att det torka upp ute vilket är toppen. De har ju även lovat snö vilket också då blir det lite ljusare ute. Och man kan få känna sig lite piggare och det är ju toppen.


Igår kom det några snöflingor och den synen som mötte mig när jag tittade ut på barnen var rätt rolig. De hade hämtat pulkorna så de kom med dem underarmen bara för det kom några snöflingor. Man kan ju inget annat än att le åt dem  .


Var och firade morfar igår alltså barnens morfar för han fyllde år. Så även min lillebror och hans familj var där vår äldsta dotter och svärsonen var där de med. Det blev ett stort gäng som var där och firade honom super trevligt.


Idag så håller gubben på med de minstas rum så det kan bli klart i alla fall, det har vi saker hemma så det kan bli klart. Själv blir det tvätten och städning som står på min lista. Fixade även till 6-åringens rum i går han fick en större tevebänk som 16-åringen hade haft i sin stuga, han ville inte ha den längre.


Pojkarna särade även på sonens gamla stuga så nu skall det bara på plats också vet inte hur de har tänkt sig det, men det blir nog bra det med.

Tomten skall också städas den ser inte trevlig ut just nu, men det ska bli nu framöver. Det blev ju inte riktigt som vi hade tänkt oss vilket gör att allt hamna på efterkälke.


Ha nu en skön dag och va rädda om er, kjamen  

 
 
Marianne

Marianne

14 december 2009 10:56

Den första snön är oftast välkommen av de flesta. Men efter att ha skottat sig fram i ett par månader så önskar många att all snö ska smälta bort igen. För min del behöver det inte snö alls.
Ha det gott
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
marie

marie

14 december 2009 12:45

Ja nog är det härligt att se ivriga barn när snön faller.....
Ha en skön måndag!
Kram

http://www.mariekjerulf.blogg.sewww.mariekjerulf.blogg.e

 
Charlotte

Charlotte

14 december 2009 16:11

Nu har jag läst ikapp hos dig. Men jösses, hur kan folk bara gå in på er tomt och ta ert släp och virke. De måste ha sett att ni var hemma. Så fräckt! Har ni polisanmält stölden? Jag trodde inte att det fanns så fräcka människor som bara tar något som är andras. Dessutom, risken måste ha varit stor att de någon skulle sett dem.
Jag blir nog frisk tillslut ska du se, kände mig bara så frustrerad imorse eftersom jag hade tänkt ägna veckan åt diverse inköp, pyssel, skogspromenader och tandläkaren... det mesta har blivit inställt av naturliga skäl. Har så mycket jag vill men just nu orkar bara inte. Fast vet du jag blir mer arg över dem som snodde ditt virke!! Förkylningar går över, men att bli bestulen i sitt hem när man är hemma sätter djupa spår i själen.
Ha det så bra du bara kan! Kram.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

14 december 2009 17:12

Goa ungar.Kan se dom komma med pulkorna under armen, och bara stå och vänta tills det är tillräckligt med snö för att ta en första tur.
Men dom får nog vänta lite till,men det skulle komma lite snö ev i morgon.Håller tummarna för att det blir så dina barn kan åka lite.
Ha en trevlig kväll / Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

14 december 2009 20:23

Haha gulle dom :-) Än har dom inte greppat att det faktiskt måste lägga sig ett lager snö först. Det är ett helsike när tålamodet är så där kort hihi
Här i Östra Svealand ska vi få en hel del snö i natt och i morgon så det kommer nog knarra under fossingarna när jag går på morgonpromenad med Doris i morgon bitti :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards