Bearclaw

Alla inlägg under november 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 2 november 2009 21:45

Gubben håller på att måla våra stolar jag har klippt 4 av våra pojkar idag.

Även tvättat lite och dammsugit och plockat lite.

Nu ska jag sätta mig ner framför teven och göra så lite som möjligt.

Ska göra mig ett kopp te kanske även ta mig en smörgås ja man får se.



Ni får ha en skön kväll och va nu rädda om er.

Sov Gott Glad

Av Rosie-Marie & Harry - 2 november 2009 20:04

 

Som jag har sagt innan så gillar jag indiander och örnar.

Örnen är en vacker rovfågel


Ha en skön kväll, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 2 november 2009 14:57

Vill bara göra er uppmärksamma över att det finns en ny hemsida.

Som är till för oss hundägare.


www.hundeng.se


Gå gärna in och tyck till vill ni vara med som kennel så är det bara att maila webbmastern.

Även om det finns valpar.

Om det är något annat ni skulle vilja ha med på hemsida bara hör av er.

 


Sköt om er, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 2 november 2009 08:53

Idag fyller min/vår storebror år.

Det gör lite ont att maninte kan åka och fira honom, men det är inget man kan göra något åt.

Men mina minnen av min bror är fina jag pratar gärna om honom för våra barn.

Jag vill inte glömma honom och det gör man den dagen man inte pratar om honom.


Min kära bror jag kommer alltid älska dig.

Du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.

Du var både en far och bror för mig.

Och jag tänker ofta på dig.

JAG ÄLSKAR DIG SÅSkrattande

Ger dig en ros du bara älskade rosor.

 

Och tänder ett ljus för dig.


Kommer Alltid Sakna Dig.

Av Rosie-Marie & Harry - 2 november 2009 08:51

Nytt inlägg i Hundarnas DagbokSkrattande


Nospussar på erTungan ute

Av Rosie-Marie & Harry - 2 november 2009 08:22

Då var ledigheten över vilket är rätt skönt att skolorna börja och de barn som ska till skolan gör detta. Det blåser rätt kallt ute så det känns ju som höst. Det som jag tycker är svårt är att barnen här hemma tror att de kan klä sig i tunna kläder.

Vi har alltid diskussioner om detta när de ska till skolan eller gå ut och leka. Man blir så ja vad blir man ……

Försöker tala om för dem att det inte är sommar längre utan börjar bli vinter och kallt men vad hjälper detta. Så sura barn och en sur mamma slutar det ofta med men de gör som jag säger.


Ska köra sonen till skolan hans moped är på lagning hoppas den blir lagad snart. Ska även skriva in honom i körskolan. Han vill ju ha a-traktor kort och nu ska han skrivas in. Har hittat några fina A-traktor till honom ska bara se vilken som blir bäst.


Ska även skriva in den andra sonen i körskolan för bilkortet så han inte ligger på latsidan. Jag vill så gärna att han ska få sitt körkort när han fyller 18 nu i februari.


Ja det är mycket som jag vill ska hända här hemma så jag får väl sätta fart och göra lite nytta.


Ha det gott och va rädda om er, kjamenSkrattande

Av Rosie-Marie & Harry - 1 november 2009 20:41

 

Nu tror jag att man kan ställa sig på vågen men måste skaffa lite ballonger först.

Blev lite för mätt efter äppel pajen ändå så tog jag inte en stor bit.


Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 1 november 2009 19:32

När jag och min gubbe var i Ullared och handlade så var det rätt mycket folk som körde överallt med sina kundvagnar. Det jag då inte förstår är hur man bara kan ränna på andra människor strunta i att det står barn i vägen eller att någon mamma kommer med barnvagn. Det är så dåligt att vuxna människor bara ska ta det de såg vad som än är i vägen är skit det samma. Jag tycker man visa hänsyn för andra personer som finns runt en. Det var en tant som höll på köra över ett barn som stod i gången, men hallå så billigt är det inte så man måste skada någon på kuppen. Och det värsta är att detta är vuxna människor.


Men så kan det även vara en dag på Maxi förstår inte varför folk är så sura när de handlar. Jag tycker inte om att handla men jag brukar ha ett leende på mina läppar och de jag möter börja ofta le själva. Jag se mig ofta för när jag kommer fram med min kundvagn och skulle jag köra på så ber jag om ursäkt. Men det är inte ofta folk gör det utan de kör vidare som inget har hänt mmmm. Nej detta är något som jag inte förstår antingen är jag korkad eller något annat fe.


Men då vill jag inte bli frisk heller för jag vill inte vara en person som inte visa hänsyn till mina medborgare.


Jag bara undra lite?????

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards