Bearclaw

Alla inlägg under november 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 6 november 2009 12:29

Nytt inlägg på Hundarnas Dagbok Skrattande


Nospussar på erTungan ute

 

Av Rosie-Marie & Harry - 6 november 2009 12:05

Igår var vi och handlade inget som jag tycker är roligt men ett måste. Vi var inne på Citygross tycker nämligen att de har mycket bra kött. Tyvärr så är inte allt billigt där men mycket och jag/vi är ju inte heller personer som ränner runt från den ena affären till den andra pågrund av att det finns billiga saker att köpa. Tyvärr så fanns inte allt som vi behövde där så det fick även bli en runda till Maxi.


Sen åkte vi till våra kära vänner hade nämligen glömt min telefon hos dem när jag och en vän var på besök häromdagen. Minnet ibland hihii. Det var lite missade samtal och sms som jag hade men de hade inte hört något från telefonen. Vilket är tur för jag har även telefonen på alarm om morgonen. Det blev lite fika och kaffe innan vi åkte hem så tack för att vi fick komma.


Idag har jag suttit i soffan med våra 3barn de har inte velat släppa mig utan vi har sett på teve hela morgonen. Men det har varit toppen mysigt i vanliga fall så är det fullt ös på barnen här hemma, så man får verkligen passa på.

Vad som händer idag får bli bygga och städa som får bli på listan. Ska även ta ett foto på stolen som vi målade.


Ha det bra kjamisarSkrattande

Av Rosie-Marie & Harry - 5 november 2009 23:08

Måste få säga God-Natt


&


Sov så GottSkrattande


Va nu riktigt rädda om er och skänk en tanke


till någon som kan behöva den.


bebis  

Av Rosie-Marie & Harry - 5 november 2009 16:37

Idag på morgonen så var bara de 2minsta barnen hemma.

och de ville ligga under en varsin filt


De mista har morgon mys  

De såg på barnprogram och som ni ser var de intressantSkrattande


Yaya och Saga har också morgonmys  

Även de minsta hundarna hade morgonmys de delar alltSkrattande


Ha en skön kväll, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 5 november 2009 14:19

Idag hände något mycket konstigt min mamma hade ringt Harry men när han ringde upp så hade hon stängt av sin mobil. Men efter ca 40min fick han i alla fall tag i henne då var hon på ÖB i Ronneby. Och berättar en mycket konstig händelse för Harry. Hon hade som sagt varit inne på ÖB och där hade hon blivit attackerad av en studsboll som någon eller några hon som inte kommer från Sverige från, de nekade och pratade inte svenska eller någon knappt någon engelska.  Men studsbollen hade träffat henne i ögat och den hade slagit även till hennes glasögon vilket slog hål vid näsan. Och min mamma blev nockad så hon blev groggig efter smällen. Men de nekade och gick där ifrån min mamma frågade Harry om hon skulle anmäla det och det tyckte han att hon skulle..


Nu hoppas jag verkligen att hon gör detta.


Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 5 november 2009 09:03

Nytt inlägg på Hundarnas Dagbok Flört


Nospussar på erTungan ute

Av Rosie-Marie & Harry - 5 november 2009 08:19

Ja denna dag är jag inte så pigg på vill jag lova. Dottern har varit jätte gnällig redan i går kväll och ville inte sova i sin säng fast hon inte hade sovit på hela dagen. Jag fick ha henne hos mig hela natten vilket har varit jätte jobbigt. Och inte nog med det varje gång jag skulle gå in i vår säng och lägga mig så började hon gråta så det var bara att ligga i soffan, för jag ville inte väcka vår 2-åring som också ligger i vårt sovrum. Tror jag har sovit bara 2timmar om man lägger ihop tiden och detta gör att jag känner mig rätt seg. Inte roligt alls vill jag lova.


Och morgonen började ju jätte bra när jag då känner mig så trött. Då börjar 6-åringen och bråka med 9-åringen sen man blir ju inte glad i vanliga fall men idag ja säger då det. Det var som den äldsta sonen som också fick bara nog så han tog upp sin lille bror på sitt rum. Men till slut så kom han ner igen och åt upp sin frukost utan mer bråk. 9-åringen gjorde sin läxa innan han skulle till skolan vi brukar nämligen träna glosorna på morgonen med. Han vill så gärna kunna det och då tar vi den tiden med.

Idag vet jag inte vad som händer orka inte riktigt tänka på det just nu.


Ha det så gott, kjamenSkrattande

Av Rosie-Marie & Harry - 4 november 2009 17:03

Idag har Harry varit hos doktorn med vår lilla dotter. Hon har varit dålig i sin lilla mage rätt länge nu.

Han ringde även till barn som skulle göra en utredning på henne eftersom det inte var bra alls att hon hade gått så länge. Han var även på läkarstationen med henne och de tog lite prover på henne ska även ta fler prover. Så jag hoppas verkligen att de ska hitta vad som är fel.


Nu har jag tagit hand om tvätten som var torr och ren och lagt in det där de hör hemma. Fast den stora sonen får lägga in sin tvätt själv.


Just nu håller vi på med maten pojkarna är inne i stora rummet och spelar lite. Dottern är arg som ett bi vill inget just nu. Men hon är lite trött för hon har inte sovit i dag eftersom att de var hos läkaren. Så jag måste i alla fall hålla henne vaken till 18,00 annars vaknar hon senare i kväll eller tidigt som katten i morgon bitti.


Nej man får återgå till oredan hihi sköt om er, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards