Bearclaw

Alla inlägg under september 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 14 september 2009 14:21

Jag måste bara visa bilderna som vi tog på våran tvättstuga efter branden.

Tvättstuga branden  

Här går man ju in till tvättstugan och som ni ser så är dörren och fönstret sotigt.

Tvättstuga branden1  

Här stod våran frys. Jag har inte bara min tvättstuga som tvättstuga utan det är även en 

garderob man kan i grova drag säga att det är ett allto allo ställe där jag har allt från himmel till jord.


Ha en bra dag kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 14 september 2009 09:25

Måndag och barnen är i skolan de som ska vara där förstås, de 3barn som är hemma. 2 utav dem är ute och leker lilltjejen har jag pracis lagt för att vila en stund. Så jag tänkte skriva lite snabbt eftersom jag har lite som jag måste göra innan hon vaknar igen. Det är alltid fullt med jobb här hemma men ibland så kan jag välja att inte göra och då blir det dubbelt så mycket. Och en sån dag är det i dag har häcken full med arbete inte roligt men det måste göras.

Gubben håller på ute i tvättstugan allt tar ju en sådan tid han får ju börja om från början med hela rummet. Men det blir nog bra när allt blir klartSkrattande



Jag vet att det är några som undrar hur det går med Gaby det går framåt men har tyvärr inte svar på allt än, men hoppas det ska snart få en ände. Saga hon växer och blir större hon med har inte vägt henne men ska se om jag hinner med det idag. Däremot fick jag veta hur mycket Ponti väger och han är ingen liten kille han väger hela 14kg. Det ska verkligen bli roligt att få se honom live när även han skall ställas i Malmövalp. Det ska även bli roligt att få träffa er andra som ska dit. Vi ska även ställa Senyaya och Goliat i Växjö det ska verkligen blir roligt att få träffa

andra bernerSkrattande. Ja man har lite som står på listan även på hundfronten.



Ni får ha en skön dag och jag hoppas att även solen lyser hos er, kjamisar på er!

  nu skall jag dansa vidare med allt som står på min listaCool


Av Rosie-Marie & Harry - 13 september 2009 13:55

Söndag och det är inget roligt väder uteGråter.

Gubben håller på med tvättstugan det är mycket rivande innan det blir klart att kunna bygga upp igen. Tänkte jag ska ta lite bilder så ni får se hur det ser ut just nu och hur det kommer att se ut när det blir klart. Tar även bilderna för min egen del tycker det är roligt att se förvandlingen.

Barnen har haft sina regnkläder på sig och varit ute och lekt. Dottern har lärt sig att klättra ut från isn spjälsäng så hon bara dyker upp. Dessa små blir stora och jag känner mig inte ens gammalSkrattande

Den ena sonen hjälper Harry att plocka ordning och den andra har gjort läxan.


Nu kommer den frågan vad man ska ha till middag igår åt de pizza eftersom jag och dottern inte var hemma.

Vi var hos min goa vän och fick hjälp med min tvätt det hade blivit mycket kläder. Och då var det bara barnens kläder.

Så tusen tack för hjälpen det är GULD VÄRD FÖR OSS så tack för allt!

Idag har jag inte gjort så mycket känner mig lite seg så nu får jag rycka upp mig.

Visst och sant är man hemma om dagarna men mina dagar är ett arbetspass på nästan 22tim om dygnet. Barnen och hundarna väcker mig atingen vill barnen sova hos oss eller vill hundarna gå ut. Då är det bara att stiga upp och släppa ut dem, sen kan ju inte jag somna om utan det tar ju ett tag. Sen vaknar de minsta innan man hinner att blunda känns det i alla fall. Så det blir inte mycket sömn och inte nu heller den sista tiden det är lite för mycket just nu men allt. Men det finns för hoppningsvis en ljusning hoppas bara man få känna av den.


Nu får ni ha en kanon bra söndag och va nu rädda om er, stora kjamsiar

Av Rosie-Marie & Harry - 12 september 2009 09:35

Ja som ni kanske förstår så har det varit fullt upp hela veckan det är mycket som skall slängas och soteras efter branden. Tycker inte man har hunnit med mycket vill jag lova har knappt pratat med någon så de tycker nog att man är elak som inte hör av sig. Men jag lova att det är lite för mycket just nu och även mina kära döttrar jag lova ska gott göra allt när jag är klar med allt detta.

Nej nu måste åter gå till min o-ordning.

Visa liet mer bilder från badstrand på öland

Goliat och Sanyaya som jagar varandra  

Goliat och Senyaya de ser vem som kommer förstSkrattande

Saga öland.  

Och saga titta på och hon vet nog inte vem hon skall heja påFlört


Ha det så gott och sköt om er nu, strora kjamisar

Av Rosie-Marie & Harry - 11 september 2009 10:00

Måste bara vis dessa kanon bilder på vår son när han tog sig ett dopp med kläderna på. Han var ju tvungen att doppa sig annars hade jag gjort det åt honom han fyllde ju år på denna dagen.

Sammy Öland0  

Här kasta han sig iSkrattande

Sammy Ölannd1  

Nu är han iSkrattande

Sammy Öland  

Nu är det bara att få upp honom och se till att han får torra kläder på sigFlört


Ha en helt underbar dag, kjamisar

Av Rosie-Marie & Harry - 11 september 2009 09:39

Ja då var fredag här igen och det ser ut som att vädret ska bli okej man kan behöva ha lite ljus.


Idag fortsätter de att riva vår tvättstuga det är inte klokt vad en brand förstör saker och ting. Så det är inte mycket till tvättstuga som är kvar och snart är det bara ett skal. Barnen här hemma och även vi har varit lite chockade det var mycket på en kort tid så man hann inte ens reagera fören någon dag efter. Nu åter står allt som måste skrivas upp det som fanns i tvättstugan. Vi har ju haft den även som garderob, förvaring och även gömt julklapparna som vi har köpt. Vi brukar köpa jul klappar året runt det är så skönt att kunna ha lite klart innan julen.


En utav våra barn kom hem igår och var lite arg det var nämligen så att han tog parti för han vän. Och då blev den andra kompisen arg på vår son eftersom han inte tyckte det var rätt. Men jag fick förklara för honom att tyvärr så måste man göra så ibland. Därför man kan inte var vänner med alla hur mycket man än vill det så går inte. Bekanta kan man ha hur många som helst men en vän är något helt annat. För när det väl är något som händer det är då en vän finns och vänner är där för en som ett stöd. Visst det är kanske trist att man inte kan vara vänner med alla men alla kan inte kramas i en hög.

För det kommer alltid stunder där de riktiga vännerna behöver en och då måste man ju visa att man är en vän och inte en bekant. Det är aldrig fel att ha många kompisar men som sagt vänner är vänner.


Har själv varit en sådan person som har varit tyvärr så dum och tror att man kan vara vänner med alla. Man har talat om saker som man inte ville skulle komma fram för att man tror att det är vänner. Sen har det visat sig att de har pratat med allt och alla om en. Nej sånt gillar jag inte!

För mina vänner måste jag kunna lita på att de inte går runt att prata skit om en.

Däremot har jag mer en gärna många bekanta för jag är inte den personen som prata om andra.

Jag strunta i vad andra har eller gör om det inte skulle vara något som skulle skada en person eller djur.

Men att ringa runt eller springa i stugorna för att prata skit nej det har jag aldrig gjort. 

Nej det är trevligt att kunna vara med andra människor men då vill jag inte prata om vad sture eller sigge gör eller har gjort. Då ska man prata om det som rör en annan.

För mig är mina riktiga vänner är som min familj och de stötta jagSkrattande


Ni kanske inte håller med mig det är ju upp till er men med alla dessa personer som jag har korsat min väg så finns det bara få som kan vara ens riktiga vän.


Va nu rädda om er och ha gärna syn punkter av det jag har skrivit det är så trevligt att se vad andra ser på denna sak.


Stora kjamenFlört

Av Rosie-Marie & Harry - 10 september 2009 10:41

Här kommer lite bilder på våra hundar som var med oss på ÖlandSkrattande

Saga på Öland   Saga som springer på stranden hon bara gillade detGlad

Senyaya på Öland   Yaya hon ville ha koll på alla

Goliat på Öland   Goliat han trivdes som fisken i vattnet. Han sprang och lekte i vattnet och upp till Harry som stod på en kulle och tittade. så det var som att släppa ut en kalv på grönbete.

Det var lite bilder det kommer mer sen. Men de hade roligt när de hade ne hel strand helt själva.


Ha det så gott, kjamen


Av Rosie-Marie & Harry - 10 september 2009 09:32

Då var det torsdag och vädret är inte så bra det är så grått ute man kan inget annat än att blir lite hängig.


Satt på akuten igår för jag har lite jobbigt att få ut luften så det knyter sig i bröstet. Men de kollade syret och tog blodprov lyssnade på mina lungor men allt var visst bra. Men jag har fort farande ont när jag andas ut och det är jobbigare när jag anstränger mig. Men de sa att allt var bra satt där i 4,5timmar så jag var rätt argSkrikandes. Är nämligen en sån person som inte gärna går till doktorn hur ont jag än har så stanna jag helst hemma. Så nu får jag väl leva med detta med för jag tänker inte sitta där och klo igen i många timmar för att de ska säga det är bra. Nej så roligt är det inte att sitta och glo när man kan göra nytta hemma.



Idag skall de riva ner tvättstugan och halva pannrummet.  Igår var de här och hämtade det som kunde saneras. Måste säga att jag var lite ledsen för det fanns saker som inte man kan sätta ett pris på. Bland annat så fanns det en matta som min farfar hade gjort till mig när jag fick mitt första barn. Och den kan jag inte kunna få som den såg ut pågrund av den blev skadad och han inte göra någon ny eftersom han inte finns hos oss mer. Så det gör ont.


Nu vill jag bara att man ska få lite ljusare framför sig,  Va nu rädda om er stora kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards