Bearclaw

Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Sitter och och undra lite på vad......

Av Rosie-Marie & Harry - 30 september 2009 19:01

Jag började min kurs i Emmaboda som jag skrev i går hade för första gången en grupp som var lite förstånds handikappade. Men det var helt gäng helt underbara människor som mötte mig. Det var nämligen det att jag var lite orolig vad vi skulle dansa eftersom jag inte hade träffat dem innan. Men det gick super bra och de var så duktiga.


Det som gjorde ont i mitt hjärta var när en av deltagarna kom fram till mig och sa. –jo, du när jag var på en buggkurs så sa läraren till mig om jag inte kunde stegen så fick jag inte vara med. Så hon var ju jätte orolig att jag skulle säga så till henne. Men jag sa till henne att den läraren var mycket dum person som sa så. Och hos mig är du så välkommen och att jag aldrig kommer att säga att du inte är välkommen på kursen utan det är du.



Men jag förstår då mig inte på folk hur kan man säga så till någon över huvudtaget. Man går väl på en kurs för att man skall lära sig saker eller?? Men hon var så rädd och orolig när vi började så när hon berättade hur hon kände så förstod jag varför. Nej fy fanken för dessa människor.

Det var helt underbara kursdeltagare och det ska verkligen bli roligt att få träffa dem igen.


 
 
Marianne

Marianne

30 september 2009 20:13

Det finns fega personer överallt och de måste bara hävda sig oavsett den de sårar inte kan försvara sig. Varför hålla kurs om inte deltagarna är välkomna? Man går väl på kurs för att lära sig? Du gjorde rätt i att säga vad du tyckte, det stärkte säkerligen din kursdeltagares självförtroende.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Sussi

Sussi

30 september 2009 22:02

Men vilken idiot! Hur kan man säga så :-(
Inte undra på att hon var orolig..
Vad kul att få bugga lite :-)

Sov så gott
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

1 oktober 2009 08:31

Blir så ledsen när jag läser ditt inlägg.Vet många förståndshandikappade som har funnit en fristad i olika föreningar eller aktiviteter.Ishockyn här i Kallinge har hängivna supportrar där föreningen fyller en stor funktion i deras liv.Det ska vara lika för alla.En fritidsaktivitet eller kurs där ska alla var lika välkommna och lika mycket värda.
Skönt att du är en sådan person som inte gör skillnad på människor.Ha det gott och en kram för att du är som du är (ler)

Ha det gott Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
lollo

lollo

1 oktober 2009 18:16

Satan i Gatan det var det jäkligaste jag hört.En sån lärare behöver gå på 10-veckors Charmkurs...blir skogstokig på såna hjärtlösa människor.Bra att du var så snäll och ödmjuk.
Stora Kramen till dig!
Läst runt i din blogg..och jag gillar den..du skriver vad du tycker.Hit kommer jag oftare..:)

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards