Bearclaw

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Det är viktigt att vi bryr sig om våra och andras barn, ungdomar!

Av Rosie-Marie & Harry - 29 september 2009 12:26

Ja då var det tisdag och jag är väl inte så jätte pigg vill jag lova. Vår lilla dotter har legat i feber och har inte velat sova, med detta så har även inte jag fått sova. Och idag så börja jag med mina kurser även i Emmaboda vilket ska blir jätte roligt. Det som är lite jobbigt är att jag inte har fått sova och denna dag blir rätt lång åker hemifrån redan 13,00 sen är jag inte hemma fören 22,00 så det blir en jätte lång dag. Och när jag kör hem på kvällen är jag rätt seg om inte sömnen har varit bra och det är ju en bra bit att köra så det får bli fönster som får vara öppna (ler) så man håller sig vaken.



Det som jag skrev om igår ville jag att man måste vakna upp lite när de har forskat och kommit fram till att våra ungdomar inte mår bra. Då måste vi som är vuxna vakna upp och göra något det är ju inte bra att vi har ungdomar runt oss som vill ta livet av de skär sig och de begår brott och allt är pågrund av att många av dem inte mår bra. Detta då hade forskningen kommit fram till att det berodde på att föräldrarna inte har tid för sina barn. Jag tycker personligen att det är dags att hjälpas åt för jag hjälper gärna andra barn också för mig är alla barnen viktiga. Så vi får sätta ner fötterna och hjälpas åt att ta hand om barnen, men tyvärr så är många så själv upptagna så de anser sig inte ha tid vad ungdomarna gör. Jo, man hör dem om någon har gjort något då skrieker dessa vuxna högst och själv tror jag att det är deras samvete då kan de skylla på någon annan än sig. Man måste lära barnen att stå för det som de har gjort så de förstår vad som blev fel. Att gömma dem bakom sin rygg hjälper inte någon.

Det var som min son sa. Mamma varför ska jag ta ansvar för saker och ting när ni vuxna inte står för det ni gör. Den frågan är så rätt tyvärr. Det är så många vuxna som inte står för det de gör eller har gjort utan de tror att de kan gömma sig och stänga locket på. Jag visa alltid våra barn att jag kan be om ursäkt om jag har gjort fel. Står för det jag tycker och tänker och bryr mig inte om grannen har fått en nybil. Men det jag bryr mig om är att inte grannen blir te.x misshandlad då säger jag till eftersom det är fel och man gör inte så.



Våra barn är vår framtid ska vi göra barnen till personer som skall skita i andra då kommer vi få det tufft på ålders dag när vi behöver dem. Vi måste visa våra barn att man måste respektera andra för det de är man behöver som sagt inte gilla alla men respektera skall vi göra. Måste kunna uppföra sig bland folk.



Sköt nu om varandra och visa att ni bryr er, stora kjamen. Rosie

 
 
Tigermamman

Tigermamman

29 september 2009 16:25

Jag tycker att det är jättefint att du belyser detta problemet. Kram

http://www.tigermamman.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

29 september 2009 17:40

Vad bra skrivet av dig! Tänk om alla vuxna kunde vakna det säger jag med.Har själv en tonåring nu,och det känns ibland som om man för ett ensamt krig mot alkohol och tobaks langningen,många verkar lyssna men det är ingen som gör något!!Alltså ingen som bryr sig.Föräldrar släpp taget om flaskan och börja fundera vart barnen är...det är min mening/A

http://www.smavargarna.com

 
Yvonne K

Yvonne K

29 september 2009 19:08

Hoppas allt kommer gå bra för dig idag. Du stupar väl i säng sent ikväll kan jag tro. ;D

Var rädd om dig.
Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
marie

marie

29 september 2009 22:01

Håller med dej, barnen är vår framtid och vi ska vara rädda om dom!
Hoppas dottern din piggnat till!
Kram

http://www.mariekjerulf.blogg.e

 
Marianne

Marianne

29 september 2009 22:59

Det är en tuff arbetsdag du har haft idag och jag hoppas du håller dig pigg på hemresan.
Jag kan inte annat än hålla med dig om att vuxna måste föregå med gott exempel. Barn gör inte det du säger att de ska göra, de gör det man själv gör. Så det gäller verkligen att se till att man som vuxen lever som man lär. Vårt hem har alltid stått öppet för våra söners vänner och även om våra pojkar har flyttat hemifrån sedan år tillbaka så kommer deras vänner på besök till oss. Det känns så gott att veta att de trivs hos oss och att de känner sig välkomna.
Ha det gott. Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Maria

Maria

30 september 2009 15:23

Hoppas att allt gick väl på din danskurs och att du höll dig vaken.Sova får du göra i ett annat liv(ler).
Ja du..... våra ungdomar,vad säga och vad göra.Tycker att vi lever i ett så hårt samhälle idag.Alla ska vara så tuffa och stöddiga,när jag tror att de innerst inne inte alls är så stora.
Skolan gör säkert så gott dom kan men det yttersta ansvaret ligger hos oss som föräldrar.Inte lätt alla gånger speciellt inte i tonåren.Men man får stå på sig och visa vad som är rätt eller fel vare sig det gäller ens egna barn eller andras.Och när det gäller andras ses inte det alltid med blida ögon från deras föräldrar.Men se det bryr jag mig inte om.!Har man gjort fel ska man kunna erkänna det ,be om ursäkt och gå vidare och förhoppningsvis inte göra om samma sak igen.Urtjatad fras
...men det är av sina fel och misstag man lär sig här i livet!!!!

Ha det gott ni alla Kramen Maria

http://ellebacken.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards