Bearclaw

Alla inlägg den 28 september 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 28 september 2009 09:38

Vet inte riktigt vad jag skall skriva om i dag.??Obestämd

Kan ju börja tala om att vädret inte så trevligt här idag utan det är riktigt höstrusk ute. Det regna och blåser ja det är just sånt väder som man vill tända en brasa och krypa under en filt med en go bok . Men det är något en annan får göra när barnen har blivit större eller på kvällarna när de sover. Just nu har jag lagt lilltjejen och båda pojkarna titta på teven i 4-åringens rum. Och jag tar en liten paus från mitt städande.


Jo nu vet jag vad jag kan ta upp!

Jag har ju pratat om hur människor är mot varandra till och från på min blogg.

Det är ju lite så att barn som är i tonåren idag börja skapa en massa problem för samhället enligt de som undersöker saker och ting. Då har de kommit på att föräldrar inte har så mycket tid för sina barn utan att det handla om att barnen vill synas så det är därför de begår brott m.m Det är ju så sorligt att vårt samhälle har gjort detta för delvis är det samhällets fel pågrund av det är inte många som har råd att vara hemma eller dra ner sin heltid till halvtid m.m Och detta gör i sin tur att föräldrarna ha dåligt samvete för att de inte har tid. Då får barnen pengar vara ute så länge de vill m.m nu säger inte jag att alla gör så men många.



Jag då som har 9-barn och mina barn de kan de med så tror inte jag har änglar till barn inte. Men jag har varit stenhård att de har tider att passa vi äter mat ihop när alla har kommit hem från skola arbete. Vi gör mycket tillsammans med våra barn det handla inte bara om vad de vill utan att vi kompromissa om vi till exempel ska på semester. Då får alla en del av kakan och får även vara med på det som de kanske inte tycker är lika roligt. Men det är ju så livet är man kan ju inte tycka om allt och tycka att det är roligt, men man kanske måste göra det ändå.


Sen vet jag att det är många barn som får göra vad de vill regler finns inte men vad visa det barnen. Jo att de kan göra vad de vill ingen bryr sig vad de än gör så får de pengar m.m Och det är ju inte så vårt samhälle är vi har ju regler som måste följas. Sen har vi de som skyller allt på skolan eller någon annan ansvar m.m men hallå är det skolan eller någon annan som har gjort barnen nej det är vi föräldrar som har det största ansvaret för våra barn. Sen att man i samråd med te.x skolan om det nu rör sig om skolan tid det är ju en helt annan sak.


Och sen är det ju så att barn är barn de testa saker och ting som kan begå ett och annat misstag,men det är ju inte det jag prata om utan de barn som är själva fast de har föräldrar.


Nej man vet inte vad man ska kunna göra men jag lider med alla dessa barn som känner sig ensamma fast de har vuxna runt sig. Om man inte har tid med barn skaffa inte barn bara för man ska ha barn eller vad det nu är.


Jag har som sagt så många barn och jag har tid med mina barn och jag och min man vi gör allt som vi kan för att visa våra barn att vi finns för dem. Och vi har vår dörr öppen för barnens kompisar med och vi tar alltid kontakt med föräldrarna om det skulle vara något. Vilket alltid har varit uppskattat att vi har gjort, tyvärr så finns det dem som inte gör det heller.

Och som sagt tror inte att allt är som en dröm här hemma ånej så är det inte men vi gör så gott vi kan att ge våra barn en trygg framtid.


Allt går inte att köpa för pengar så är det bara.Skrattande


Och vi har fått mycket skit pågrund av att vi har många barn men vi har fått socialen på oss och de har pratat med våra barn skola m.m och de kom fram till att våra barn har det mycket bra här hemma. För er som tycker synd om våra barn. Och även våra flickor som har flyttat hemifrån kan intyga att de har haft ett bra hem med föräldrar som alltid finns för dem. Jag skriver detta för jag vet att det är några som tycker synd om våra barn. Men de har allt de behöver kläder de får mat, vi gör läxa och de är rena. Och ibland så äter de även godis men våra barn gillar mer frukt och pajer m.m de är inte så glada åt godis. Om nu någon undrar. Men som sagt vi har haft anmälningar på att vi inte tar hand om våra barn, MEN DET GÖR VI!!



Det var lite som fanns i huvudet i dag, sköt om er och ta verkligen hand om er. kjamisar


Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards