Bearclaw

Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Då var hösten här..

Av Rosie-Marie & Harry - 25 september 2009 11:02

Idag och igår kändes det verkligen som höst ute det blåste och det regnade till och från hela dagen i går. Även idag är det grått ute och det har små duggat lite. Det är lite svårt att inse att hösten faktiskt är här och den vill stanna ett litet tag till innan vintern tar över. Så nu har jag inhandlat ljus för här hemma så älskar vi att ha ljus när det börja bli mörkt ute det ger en varm känsla. Så det går åt en hel del ljus under hösten och vintern vi får väl även tända en brassa i vår kamin. Den ger en sådan skön och värme men då får jag ta mig i kragen och städa ur stora rummet. För nu när vi har hållit på och fixat här hemma så har det rummet blivit en avlastnings yta. Det blir att kavla upp armarna och ta tag i det hela. Man skaffa sig jobb hela tiden det är inte dåligt.


Måste bara berätta har en vän som sa till mig att jag hade det så bra när jag var hemma. Ni ska veta att jag bara tittade på henne. För det är så jag har ett heltids jobb att vara hemma jag är vaken tidigt och gå och lägger mig sent. Och jag gör allt från att städa, baka, ta hand om barnen, laga mat, handla, fixa med djuren, tvätten ja listan kan göras lång. Jag förstår inte hur folk har mage att fråga sätta mig hur bra jag hade det tror folk att man inte gör något när man är hemma eller?


Det är lika dant när folk är sjukskrivna på alla dess former. Även där tror folk att man har det bra när man är hemma. Men hallå tror folk att de är hemma för att de tycker det är roligt eller. Det är ju så att de har ont m.m så man inte kan jobba pågrund av sjuk dom skada m.m Nej folk är inte kloka som nyter att fråga sätta när folk är hemma. Eller måste folk vara avundsjuka på sjukdomar med??


Sen förstår ju inte jag vad andra har med det att göra heller.

Nej nu till något trevligt visa er här en super trevlig höstbild med en örn och fina färger.

  Hösten är vacker med alla dessa färgerSkrattande

Ha det nu så bra och sköt om varandra stora kjamen

 
 
Gunilla

Gunilla

25 september 2009 12:04

Ja höstfärgerna i naturen är verkligen läckra, fast häruppe så borde det ju vara mer tycker man, vi har gröna träd fortfarande men björkarna börjar gulna så smått nu. Aspen och rönnen brukar ju vara det första tecknet på höst häruppe tycker jag, men ej i år. vi har kalla kvällar, ich morgnar men sen är det sol och värme, och detkan vi väl få unna oss vi som har långa vintrar annars, hi.
Ja du jag har också varit med om att folk har sagt att jag har det bra när jag varit hemma men de vet inte hur jobbigt man kan ha haft emellanåt med allt som ska eler skulle göras. Jag gjorde det mesta i hemmet när vi var sambor, bakade, tog hand om barnen lagade mat osv,osv. Folk har väl inget annat att prata om när de tar upp hur andra har det hemma.
Det kan ju vara valt eller av andra orsaker som man är hemma precis som du skriver. Jag trivs att vara hemma också även om det är kul att fara bort ibland för det behöver man.
Vilken härlig bild på hösten förresten. Må så gott nu, Gunilla.

http://gunibirgit.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

25 september 2009 18:45

Det går åt massor mad stearinljus hos oss också under den mörka årstiden. Det är så mysigt med levande ljus. Vi eldar ju alltid i kakelugnen om det är kallt och det ger en så go värme.
Jag har också fått höra att jag har det *BRA* som får gå hemma. Jo, tack… jag kan inte annat än önska dem som vill ha samma sjukdomar som mig att de får dem själva. Så får de känna på hur bra jag har det. Man ska ju inte missunna någon det man själv har, eller hur?
Och jag kan inte förstå hur någon kan vara avundsjuk på dig för att du är hemmafru, det är ju bara för dem att sluta jobba. Enkelt…. Då får de ju också vara hemmafruar/män. Och är man avundsjuk på en person som är sjuk, så kan de ju krossa sina knäskålar så får de ju även åka runt i rullstol och ha det bra, för så slipper de ju även att gå själva.
Vi hörs och ses.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Emelie

Emelie

25 september 2009 19:53

Nog är hösten här! Och jag tänkte önska dig trevlig helg först den här gången....men... Nej jag förstår inte hur du orkar ärligt talat. Blir impad och förundrad varje gång jag läser din blogg!
Jag önskar innerligt att allt blir väl med din Gaby. Idag tror jag att det blir det med min Doris...
Ha en skön helg! Kram på er

http://http:77finarossinas.bloggagratis.se

 
Yvonne K

Yvonne K

25 september 2009 23:15

ja visst märks det nu mer och mer att hösten är här, även om vissa dagar kan var nog så fina. Jag har också handlat hem mycket ljus, så mysigt att tända nu i mörkret och dessutom ger de värme också.

Folk med konstiga åsikter och dumma kommentarer kommer det alltid finnas, och det är som du säger, vad har det egentligen med det att göra hur man har det? Så länge man inte är kriminell förstås ;)

Jag fick själv en massa dumma kommentarer för några år sedan när jag gick sjukskriven, inget man väljer att vara naturligtvis. Och jag är väldigt glad att jag kan jobba nu. Men som sagt dumma kommentarer borde man få slippa.

Hoppas ni får en riktigt bra helg. Var rädd om dig.
Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

26 september 2009 01:37

Det sägs ju till och med att vara hemma och ta hand om barn och hus är oftast mer jobb än att åka iväg till ett jobb och jobba!!! Det är bara låta det passera. Man ska inte bry sig om folk som inte vet vad dom pratar om!!

Det är jättemysigt att ha ljus tända :-)

Sov så gott
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards