Bearclaw

Alla inlägg den 17 september 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 17 september 2009 10:02

Ja det här med adressen gör mig lite virrig eftersom man kan ju använda de båda. Men nu har jag ändrat min adress till bloggplatsen och jag hoppas att det skall fungera. Läste nämligen på en blogg att hon hade mist sina beökare när hon hade ändrat till just bloggplatsen.

Men när man skriver det ena så kommer man ändå på samma adress, så jag förstår inte?


Vet ni något så skriv gärna en liten radSkrattande


Kjamisar

Av Rosie-Marie & Harry - 17 september 2009 09:58

Sitter just nu i ett hem som är rätt tyst 4-åringen har åkt till barntimman och 2-åringen följde med Harry och handla dottern har jag lagt eftersom hon var jätte trött. Så nu sitter jag här och tänkte skiva lite i bloggen hann inte med det igår.


För igår var jag hos min vän och tvättade lite hon är en super klippa som låter mig komma till henne med så mycket tvätt. Så där var jag och dottern hela dagen igår och dottern hon bara älskar att vara där. Hon får nästan det hon vill hihihi dottern trivs där så det blev fika och mycket trevligt prat. Harry var hemma med hundarna och resten av gänget det hade väl gått så där, barnen blir som förbytta när jag inte är hemma. De kan vara jobbiga när jag är hemma men de blir lite omvända när de är hemma med Harry. Och 4-åringen och 2-åringen de är lite trotsiga  och de testa gärna sina gränser mer än en gång.

Så jag vill säga tusen TACK för att jag fick komma med tvätten till dig och för allt annat med DU är TOPPEN:


Hade även besök när jag kom hem igår så vi satt och pratade halva kvällen det var så kul att sitta som hon och jag brukade göra innan hon flyttade från Blekinge, Så tack för att du kom barnen var jätte glada för ditt besök.

Idag så blir det städning som står på listan såg på min kökslampa att den var lite dammig. Sen blir det som vanligt dammsuga och torka golven. Ska även lägga in tvätten på dess rätta plats.



Hundarna är lite trotsiga de med har Senyaya som börja löpa och hanarna blir då lite knäppa. Så häromdagen så rök de ihop så det var bara att ta den ena till veterinären tyvärr så råkade han slå i sin mun i grinden. Men det gick bra med lite omsorg så fixade det sig vilket jag är så glad för. Som tur är så är det inte mycket bråk det låter ofta mer än vad det är, tyvärr så råkade det blir lite mer skada denna gång. Fast det var ju inte indirekt av att den ena gjorde den andra ila utan att en grind var i vägen så han slog i munnen. Men som sagt han mår toppen och verka inte ha ont heller.


Jag vill ju inte att någon av hundarna skall vara skadade här hemma så vi är mycket noga att se till att de får den vård de behöver så snabbt det går. Det är lika dant när vi börjar upptäcka att någon av tikarna löper här hemma så är hanarna för sig och tikarna för sig. För jag vill inte ha några valpar som inte ska vara där. Det var som med Gaby när vi parade henne så låg hon lågt ena dagen sen small det upp rätt snabbt så det är ju ett ögon blick så är det kanske en hane där som man inte har tänkt sig. Då har vi sagt redan från början när vi skaffade Gaby att det är bättre att sära dem i förväg när man ser att något är på gång. Än att bli förtvivlad att det skulle hända något som inte ska hända.

Så gör vi hur bruka ni göra som har både tik och hanne i samma hus??


Ha det så gott nu och sköt om er, kjamisar


Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards