Bearclaw

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 9 september 2009 09:41

Ja onsdag morgon och tyvärr så vet jag inte hur jag skall känna mig. Trodde att vår otur skulle snart vända men inte då det blir bara mer och mer. Så till alla er som tycker vi är de elakaste sjukaste ja allt vad ni nu vill tycka, kan vara glada. För det bruka för det mesta vara så att det finns dem som glädjes åt andras olyckor.


Själv vet jag inte vad jag tycka och känna men nu börjar jag bli rätt tom inuti vet inte om man ska orka så mycket mer. Det är ju en himla tur att jag har våra barn för utan dem ja då vet jag inte vad man hade gjort. Men jag är ledsen tom och ja vet inte riktigt vad jag skall känna.

Det var så i går skulle jag göra mig i ordning inför min kurs skulle packa ihop det jag skulle ha med mig. Gick in i köket och tittade ut och där stod vår tvättstuga i rök. Så jag bara skrev åt Harry att det brinner i vår tvättstuga sprang och hämtade alla brandsläckare som hade. Sen var det bara till att börja försöka släcka medans Harry ringde brandkåren.

Fick ringa till en person i Nybro och be henne om hjälp var rätt chockad men hon skulle fixa så att alla visste att jag inte kom igår. SÅ TACK FÖR HJÄLPEN:


Sprang upp till vägen då ser jag hur brandbilen kör förbi Harry ringde upp och talade om att de hade kört förbi. När de väl kom undersökte de allt så det inte brann på fler ställen men lite tur hade vi hade släckt bra själva de rev ner lite av taket så att de såg att det inte utvecklade mer eld. Men i vår tvätt stuga hade vi vår frys och det var den som hade börjat brinna (suck). Där hade all kött som vi hade handlat bröd, bären ja den var full av mat så man blir ju så ledsen. Sen alla kläder som är där inne vi har ju våra kläder där och eftersom vi hade varit iväg så var det rätt mycket av barnens kläder som var där. Vi brukar också köpa julklappar långt innan jul så det låg mycket av den varan med. Ja man får aldrig vara glad. Och inte tala om tvättmaskinen och torktumlaren och alla som har barn vet hur mycket tvätt det kan bli vi då som är så många fler så blir det rätt mycket tvätt.


Är jätte glad för vår kära vän erbjöd sig att vi kunde komma till henne och tvätta, och då kanske det även kan bli lite god fika medans man vänta(ler).


Nej nu skall jag inte klaga mer det finns de som har det värre än vi.

Jag/vi är så tacksamma över att ingen kom till skada av våra barn eller djur. Det var väl en annan som fick lite rök i sig men de sa att jag skulle ringa doktorn men, men det får bli när jag har ork och tid.


Ha nu en super skön dag och va nu rädda om er, kjamen


Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards