Bearclaw

Alla inlägg under augusti 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 16 augusti 2009 15:26

Nu är även detta inlägg lite trist!!!

Jag vill egentligen inte skriva om trista saker, men samtidigt så måste jag skriva av mig. Har suttit på ett föreningsmöte idag och jag måste säga jag har aldrig blivit så ledsen över det som hände där.


Där sitter en person som talar om att jag skitar ner denna förening och att jag är dålig. Att folk snackar hur djävla dåliga vi är och ditt och datt. Men ingen av de djävlarna har mage att säga något till oss. Jag talade om att jag står för allt jag gör. Men personen kunde inte nämna något exempel, utan bara att det ger föreningen dåligtrykte.


Nu är jag så arg så jag finner inga ord!!!!!


MEN ÄR DET NÅGON SOM HAR NÅGOT ATT SÄGA OM MIG, MIN MAN, ELLER VÅRA BARN, SÅ ÄR NI VÄLKOMMNA ATT MAILA, RINGA ELLER KOMMA HEM TILL OSS PERSONLIGEN.


Nu har jag fått nog av människor som anser sig ha den rätten att snacka skit om oss, eller vad det nu är……. Denna händelse har jag personligen pratat med en advokat om, och det finns lagar på att sådant får inte ske!!!!!

Läs här:
https://lagen.nu/1962:700

5 kap. Om ärekränkning
1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.



Och får jag höra mer bakom min rygg att det finns rykten, så lovar jag att denna gång är jag inte att leka med…



Ledsen ni andra att ni ska behöva läsa detta men jag var tyvärr tvungen, har fått nog!!!


Stora kjamen på er alla andra som har allmänt folkvett.

Rosie…….

Av Rosie-Marie & Harry - 14 augusti 2009 10:50

För hela världen kanske du bara är en människa.

För en människa kanske du är hela världen....



Läste detta hos Marie så jag var bara tvungen att lägga in den i min blogg för den är så bra.

Ha det så gott, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 14 augusti 2009 10:18

Läs inte detta och tyck att allt är mörkt och tris nej man skall läsa detta men ett öppet hjärta för detta är inget elakt eller trist eller sorg.


Det här med bloggandet en del vill bara prata om allt som gör en lycklig en del om sina barn djur m.m Det jag tycker om med bloggen är att man kan ventilera lite om hur man känner sig. En del kanske orka skriva om det som är jobbigt i livet men jag får styrka att skriva av mig. Och då skriver jag bara en liten del om saker om har hänt eller hur jag känner mig.


Jag skriver aldrig om något som jag inte står för jag är en sådan person som stå för det jag gör och säger.

Jag är inte den som springer runt med skvaller.

 Jag ställer upp för mina vänner och det gör jag hel hjärtat. Kan även hjälpa någon jag inte känner. Mina vänner trampar man inte på.

Jag dömer aldrig någon efter vad andra säger eller tycker. Men om de kan lägga fram bevis som säger att de någon säger är sant då tror jag på dem.

Jag är den jag är när jag inte blev den jag skulle(ler) har man något att klaga på så får ni prata med min mamma&pappa för de är de som har gjort mig.


Men jag är så trött på folk som vrider andras ord eller inte kan prata om problemet för problem löser sig inte av sig själv. Och allra helst när det gäller andra som är inblandade. Nej för att både kunna gå vidare eller förstå vad som händer måste man ta tag i det. Kanske inte alltid lätt men man kan inte gömma sig bakom något eller sig själv. Själv så vill jag gärna prata igenom saken om jag har blivit inblandat i något, sen kan man ju inte tvinga folk att prata med en. Men om man ska få upp knuten så måste man se änden.


Jag lägger även ingen vikt i vad andra tycker om mig bara de inte blanda sig i min familj och djur. Gör jag något fel i den biten så tål jag att höra det men inte bakom ryggen på mig för då kokar jag. Jag gör allt för min familj de är mitt liv utan dem har jag inget liv så är det bara. Och det är jätte viktigt att mina barn och djur har det bra får den bästa vården man kan tänka sig om det skulle behövas. Men barnen får lära sig att pengar växer inte på träd vi har regler hur man uppför sig. Gör man något så är det bättre att säga det än att ljuga, eftersom sanningen kommer ALLTID fram.  Sen får de massor av kärlek och respekt.


Tror nu inte att detta som är skrivet är av sorg för det är det inte. Men just nu är det mycket sånt här folk tycker och tänker mycket men det blir inget uppgjort och det är fel. Så finns det ett hjärta så ordna upp saker och ting och prata med dem som är berörda inte med andra som inte har med att göra. Och visa att man är så vuxen. 


Ha det så bra och var rädda om varandra stora kjamisar från MIG Rosie…….


Av Rosie-Marie & Harry - 13 augusti 2009 09:10

Idag så känns det lite bättre ang vår kära Gaby hon mår bättre men det tar ytteligare ca 1v innan vi vet mer. Men som jag har sagt så många gånger så kan jag inte säga vad som har hänt pågrund av hon ligger i utredning. Men jag lova att jag kommer berätta om detta sorliga fall för tyvärr så är det. Men ni ska få höra hela historian det lova jag er.

---------------------------------------------------------------------------------------------------


Idag är vädret så där det har kommit en skvätt regn och jag vet inte om det vill spricka upp. Våra största flickor hämtade sin lilla syster för de skulle åka på babysim. Den mellersta systern ville inte åka ensam med sitt barn så stora systern tog lillasystern med sig. Det är så att vår lilla dotter bara älskar vatten på alla de sätt. Ska verkligen bli roligt att få höra hur det gick när de kommer hem igen. De minsta pojkarna är ute och leker medans 2sitter och titta på tv.  det var lite om det.

..................................................
..............................................

Vad som händer annars här vet jag inte riktigt man får ta dagen som den kommer. Ha det nu så gott och var rädda om er, stora kjamen


Av Rosie-Marie & Harry - 12 augusti 2009 10:45

Jag vill mer skriva om saker som gör en glad men samtidigt så måste man prata om det trista med livet (för det är ju både och glädje och sorg). Mitt ämne blir idag varför skall andra bryr sig om vad andra har eller gör m.m


Har själv blivit utsatt för människor som anser att de har med att göra vad vi äger för bil hur har vi råd med det vi har m.m Förstår inte vad folk har med detta att göra vad vi gör i vår familj är det upp till vår familj och ingen annan. Själv så tycker jag att det är roligt om någon har skaffat sig något som de vill ha. Jag skiter i vad andra har eller gör om det inte är så att det gäller misshandel av djur, barn, sambo eller fru/man. Då lägger jag mig i men det måste jag enligt Svensk lag. Men tyvärr så finns det människor som inte ens gör det. Jag har själv levt i ett misshandlat förhållande men ingen runt mig gjorde något åt det.

Nej sådana personer stödjer jag ej.


Det är lika dant om någon är sjuk varför dömer folk dem?? De är väl lika värda som en som är frisk eller?? Nej jag är så jävla trött på alla som prata sin skit och sen inte nog med det så har de inte ens mage att stå för det de har sagt, utan att alla andra ljuger om allt. Hur fan våga man göra så. Nej stå för det ni gör och säger var glad för andra i stället för att snacka er skit. Det är lika dant i hundvärden som det är i vilken förening som helst varför snacka skit om andra är det så svårt att vara glad om någon har te.x köpt en hund eller fått valpar eller vinner i en tävling. Nej då skall man skratta åt folk som inte har fått många valpar eller de som har gått dåligt i en tävling. Förstår inte varför? Jag glädjes gärna åt andras lycka och väl gång. Varför ska jag stå och kasta skit på någon som kommer sist i en tävling nästa gång så kanske det är jag. Som jag har sagt så många gånger vi kan inte gilla alla men visa respekt ska man göra. Nej nu tycker jag det är dags att vuxna människor kryper upp från sandlådan och visa hur man skall bete sig. Sluta att göra andra ila med ert skit snack prata inte om något som ni ändå inte kan försvara eller vet något om. Bryr er inte om vad grannen har för bil eller hur de har råd med den det är inte upp till er utan det är grannen som har med sina saker att göra.


Jag kunde skriva hur mycket som helst i detta men det orka eller vill jag inte men jag vill i alla fall säga detta.


Vad glad för andras skull då kan andra vara glad för din skull. Sorg med någon annan så delar de din sorg. Hälsa på de som du tävla mot nästa gång säger de hej till dig. Hjälp någon som behöver hjälp nästa gång så hjälper någon dig. Tänk om alla kunde göra så vad bra det mesta hade varit då(ler)


Ha det så gott och sköt om er, kjamen


Av Rosie-Marie & Harry - 11 augusti 2009 13:25

Glömde att gratulera min mamma som fyller år idag.

Hoppas din dag blir riktigt bra och att vädret är precis som du vill ha det.


SÅ GRATTIS MAMMA PÅ DIN DAG!!


Ha det gott och ha en helt underbar dag som just ni vill att den skall vara, kjamisar

Av Rosie-Marie & Harry - 11 augusti 2009 13:10

Vädret ja vad skall man säga om det just nu kan man vara ute :)

Bjuder er här lite bilder på våra valpar.

Saga som är ute och går.

Måste även vila lite.

Ponti (Sonny) som är ute på span.

Även killar blir lite trötta.


Ha en bra dag och var rädda om er, kjamisar

Av Rosie-Marie & Harry - 10 augusti 2009 19:57

Idag har vädret varit så där inget regn har kommit men det har legat i luften.

Hur det är med Gaby så är det inte så bra som det ser ut just nu. Men vi får se vad de säger om allt och som sagt jag kommer att infomera er som vill veta men kan inte just nu på grund avv olika skäl.


Jag och min man äger ett limoford som jag måste säga att jag gillar rätt mycket. Vi har satt ut den för försäljning men det är för att se om den blir såld, Annars behåller vi den vi skulle se om vi skulle byta eller något i den stilen. Vi behöver en stor bil när vi åker alla då räcker det inte med en vanlig bil, så är det när man är en stor familj. Men jag vill inte byta utan jag är så glad i min familj och våra djur.

Som ni kan se så är det ingen liten bil man måste även ha busskort för att köra den. 


Vår lilla dotter tycker vi rätt tråkiga:)


Ha en underbar kväll och va rädda om er, kjamen


Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards