Bearclaw

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Är bara tvungen att försvara.......

Av Rosie-Marie & Harry - 17 augusti 2009 05:12

Inlägget som jag skrev i går handlar inte om hundfolk. Jag har skrivit en gång förut att det finns skit och smutskastning även i andra föreningar. Men denna gång handlade inte om hundfolket var bara tvungen att försvara det. Utan detta handlade om en annan fritisaktivitet.



Och det är ju så en fritidsaktivitet ska det vara också där skall man komma och ha roligt dela samma intresse med andra människor som tycker att det är lika roligt. Men tyvärr så blir det alltid skit när folk blanda in andras eller deras egna privata saker i det. Jag har alltid lärt mig sen liten att privat är en sak och förening en annan. Det som är lite trist är att det finns de som inte riktigt förstår detta.


Det som är ledsamt är att jag är en sådan person så gillar jag att göra det jag gör så bjuder jag till mycket. Så jag har bakat köpt saker m.m med detta vill jag inte att folk säga å vad du är bäst. Å nej det vill jag inte men lite mer respekt än så att folk inte kasta ryktes spridning om en det tycker faktiskt jag förtjäna.

Och som sagt tro inte att jag inte kan göra fel för det kan jag man är ju mänsklig.

Men däremot så struntar jag vad andra gör de för göra som de vill.

Om det då inte handla om misshandel i alla dess former dessa personer försvara jag inte eller de som är så elaka och sprider sitt skit om andra.



Nej jag är en person som inte gillar att bråka utan jag vill leva mitt liv ihop med min familj. Se till att de får allt de behöver. Jag har varit med om så mycket i mitt unga liv har fått kommit på fötter så många gånger. Så det jag vill ha är lite lugn och ro ihop med min familj. Sen tycker jag om att göra visa saker utanför min familj och det tycker jag att jag försöker göra hel hjärtat.

Men tydligen så var inte det så utan man tycks ha rätt att sitta och smutskasta en person ang rykten. Har även lärt mig att man skall vara mycket försiktig över man säger till andra. Och det finns lagar som skyddar en och som säger vad man får göra och säga.

Nej jag har varit med om alldeles för mycket och skulle jag skriva om det så skulle det bli en riktigt tjockbok. Jag tycker faktiskt att livet är för kort för att man skall vara så elaka mot varandra.

Utan har man samma intresse så hjälps man åt och gör det så roligt man kan ihop.



För det är faktiskt så att delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Och det är ju så mycket roligare än att bråka och vara elaka mot andra och varandra. Jag hoppas verkligen att detta blir bland det sista jag skriver om elakheter.


Men denna gång var tvungen att försvara hundfolket för de är inte inblandade i detta.



Ha det så gott och ta vara på er bryr er om varandra, stora kjamen Rosie..

 
 
Elisabeth

Elisabeth

17 augusti 2009 09:49

Har själv varit medm om JÄTTEMYCKET och det skulle ju OCKSÅ kunna bli en mycket tjock bok. Vsrför ska människor vara elaka mot varann egentligen och snacka skit??!!/Tack för fina kommentarer. Jag passerade ju Ronneby med tåget men valde att åka hela sträckan till Karlskrona. En väninnas son bodde några år i Ronneby och förstår att det är en fin stad. Skulle gärna vilja besöka staden någon gång, absolut. Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

17 augusti 2009 12:59

Konstigt nog.. ju mer man gör för en förening (detta gäller inte bara föreningar) så tar dom en ännu mer för given! Det är lätt att klanka ner på en person som är med mycket och ställer upp.. Hemskt men sant!!
Hoppas det löser sig för er..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

17 augusti 2009 20:49

Vet ju vad detta gäller då vi pratats vid om detta.Jag kan faktiskt inte hitta ord för hur dessa människor har uppfört sig mot er.Men som jag sa,otack är världens lön när det gäller föreningslivet.Ödsla din energi på människor som har vett att upskatta dig och vad du gör istället.Vet att du har mycket att göra hemma.Och då bara får skit när man fixar och donar åt andra.Näe du är verkligen värd människor som uppsakattr dig för vad du gör för dom.

Kramalikram Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Patricia

17 augusti 2009 22:20

Det verkar tyvärr vara lika i många föreningar. Tänk om folk istället kunde vara tacksamma. Men jag tror att även här handlar det om avundsjuka. Att vissa gör mindre o får dåligt samvete. Hoppas detta nu har löst sig. Kram

 
marie

marie

17 augusti 2009 22:36

Håller med dej! Lovet är för kort för att man ska vara elaka med varandra.
Hoppas allt löser sig!
Kram

http://www.mariekjerulf.blogg.se

 
marie

marie

17 augusti 2009 22:37

Skulle så klart stå LIVET....

http://www.mariekjerulf.blogg.se

 
Marianne

Marianne

17 augusti 2009 22:56

De flesta föreningar och klubbar är en trevlig plats, där alla är välkomna både som aktiva medlemmar eller enbart som stödmedlemmar. En förening som jobbar för alla medlemmars trivsel ser det oftast på det stigande medlemsantalet.
Och ett minskat antal medlemmar drabbar de föreningar och klubbar som inte tillvaratar medlemmars rättigheter och intressen.
Det är oerhört tråkigt att folk ska behöva avstå sitt medlemskap i en förening på grund av illvilja och elakhet från styrelsemedlemmar och medlemmar.
Ha det gott
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Mia

Mia

18 augusti 2009 18:56

Hej igen....Detta hade jag missat men måste bara säga att jag håller med Marianne fullständigt. Vi som vet, vet att Ni är en familj som tar vara på varandra, ställer upp för allt och alla oavsett och stöttar även om Ni själv har det tufft. Skit i dem och be dem dra år helvete. Såna människor klarar Ni er utan, för de tillför inget till Er underbara familj.
Kramar till er alla.

http://www.tassegos.zoomin.se

 
Charlotte

Charlotte

19 augusti 2009 08:48

Åh vad jag blir ledsen för er skull. Det finns tyvärr människor som ALLTID ska klaga/tala illa om andra. Jag har råkat ut för det en gång och i en miljö som jag trodde tog vara på människan och inte tog till metoder som uteslutning/mobbning. Möte med andra kvinnor ordnad av de som visste bättre och skulle göra oss till vänner. Vi hade inte ens varit ovänner, vi ville bara inte umgås, passade inte ihop och det var ömsesidigt. Ingen av oss led av det. Vi förstod inget alls när mötet ordnades, de skulle ha oss att be om ursäkt till varandra. För vad? Vi hade aldrig sagt något elakt om varandra. Tills jag en dag förstod vem som orsakat allt detta, jag bröt med den personen. Detta hände för över 15 år sedan. Jag tycker du ska stå på dig, jag känner dig inte personligen men vad jag kan läsa mig till är du och din familj väldigt trevliga. Föreningslivet kan vara för jävligt om någon anser att man inte passar in eller när ordförande ger sin egen son fördelar jämte mot andra, en förening som spårar ur och handlar om ordförandes problem... jag lämnade den föreningen. Att bli särbehandlad jämte mot en ung man klarar jag bara inte av. Jag tycker du ska strunta i dessa männisor som är elaka dumma, de är inte värda den energi det tar att bli arg. Avundsjuka kanske det handlar om för att HAN inte har det du har! Stå på dig nu!!!

Jag har pausat i min blogg igen, jag famlar runt och letar min plats på jorden ett tag. Söker svar på det jag funderat på i över 30 år och vet inte riktigt hur jag ska gå vidare och var jag står i mina tankar.
Kramar om Er alla!

http://charlottas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards