Bearclaw

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 25 juli 2009 23:28

Är inne i en fundera runda igen om prata eller inte prata:

T.ex varför har andra människor så svårt med att andra tycker och tänker olika måste man känna lika tycka lika för att andra skall ge fan (ursäkta mitt språk) att prata ila om folk de inte känner  eller känner. För om man nu tycker att folk är dumma och säger det stå då för det när andra personer fråga med. För det är ju okej att tycka och tänka olika om saker och ting.


Jag är en sådan person som tycker och tänker som jag gör, men jag prata inte ila om andra personer skulle jag säga något om någon så står jag för det. Men jag är som sagt mänsklig kan säga förlåt om jag har sårat någon men inte för mina åsikter.


Något som jag aldrig har förstått mig på är detta stug pratande när man kan sitta hos en och prata om den som inte är med, sen åker man till den som inte är var med och prata om den andra. Detta förstår jag mig inte på och ofta så om det skulle ha kommit fram så står de bara där och säger men ånej det har jag inte sagt, det måste vara den andra personen som ljuger.


Men kan det vara så svårt att stå för det man själv har sagt till någon. För orden kom ju från sin egen mun det var inte någon som hotade att de skulle göra något om de sa något. Nej man blir så trött på allt skit som är runt omkring.


Det är lika dant med dessa som t.ex skriver i någons gästbok och skriver elaka saker sen så har de inte ryggrad att stå för det. För katten jag lär mina barn, att stå för katten för det ni har gjort och tycker. Är det då så svårt för alla dessa så kallade vuxna att göra lika dant. Nej nu får ni vuxna skärpa er.


Jag skulle aldrig göra mina närmsta något ila på något sätt och vis. Inte skulle jag heller göra mina djur eller andras djur ila. Även vänner och bekanta skulle jag inte för mig att göra ila,

för vad vinner man på det, -Jo ovänner och åter ovänner.

Men jag kan stå för det jag har sagt till andra och skulle det vara något som är fel så ber jag om ursäkt.


Jag tycker om att man tycker och tänker olika för då har man något att prata om. Och jag gillar att diskutera om saker och ting, det är så man lär sig något. (ler)

Var bara tvungen att skriva lite om detta:

Va nu rädda om er, och visa er om ni har något att säga till andra personer annars säg inget alls.

Kjamisar

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards